سینماها به سوی تلویزیون شهری میروند!

سینماها به سوی تلویزیون شهری میروند! تلویزیون شهری  فیلم LED مزایای بیشتری در نمایش تصویر دارد. از زمان

توسط مدیر سایت در 3 تیر 1402

سینماها به سوی تلویزیون شهری میروند!

تلویزیون شهری  فیلم LED مزایای بیشتری در نمایش تصویر دارد. از زمان تولد فیلم در سال 1895، پروجکشن بازار اصلی تجهیزات پروجکشن فیلم را اشغال کرده است. با روند صنعتی شدن، تکنولوژی تجهیزات پروجکشن فیلم به طور مداوم بهبود می یابد و امکانات سخت افزاری به طور مداوم تقویت می شود. در سال 2018، اولین تلویزیون شهری  فیلم LED عرضه شده توسط سامسونگ در سینماها راه اندازی شد که دستاورد مهمی در تحول فناوری پروجکشن فیلم، شکستن الگوی انحصاری یک قرن پروژکتورها در بازار تجهیزات پروجکشن فیلم و نشانه ورود فیلم ها به عصر بدون پروژکتور و استفاده از نمایشگرهای LED در زمینه فیلم رسما آغاز شد. در مقایسه با آخرین فناوری در صنعت پروژکتور - پروژکتور لیزری، تلویزیون شهری  فیلم LED دارای مزایای خاصی در فناوری نمایش است. پروژکشن لیزری تا حد زیادی تحت تاثیر عوامل محیطی است. با توجه به زاویه کوچک بین پروژکتور پروژکتور لیزری و تلویزیون شهری  و توانایی ضعیف در مقاومت در برابر تأثیر نور محیط، فقط در صحنه هایی با روشنایی کم قابل استفاده است. بر اساس ویژگی های خود نورانی تلویزیون شهری  LED، تلویزیون شهری  فیلم led مزایای بیشتری نسبت به طرح ریزی لیزری در صحنه برنامه دارد. از نظر وضوح، طرح ریزی لیزری تحت تأثیر تراشه طرح ریزی قرار می گیرد. در حال حاضر، وضوح تنها می تواند به 4K برسد، اما تلویزیون شهری  LED می تواند به بالاتر برسد. در سال‌های اخیر، شرکت‌های پیشرو در صنعت نمایشگر LED در تحقیق و توسعه فناوری نمایشگر با کیفیت فوق‌العاده سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در آینده، وضوح تلویزیون شهری  LED می تواند به 8K یا حتی بالاتر برسد.
از تقاضای بازار داخلی، با بهبود استانداردهای زندگی مردم، از تعقیب مادی تا پیگیری معنوی، صنعت سرگرمی چین به سرعت در حال توسعه است و بازار فیلم داخلی را نمی توان دست کم گرفت. طبق آمار ناقص، در سال 2020 5794 فیلم جدید در چین اضافه خواهد شد و تعداد کل اکران ها در چین به 75581 خواهد رسید. نرخ رشد در آینده چین به دعوت رهبران ملی پاسخ می دهد و در تلاش است تا چین را به یک قدرت سینمایی و قدرت فرهنگی تبدیل کند. آیا تلویزیون شهری  LED که به عنوان یک رسانه در سینما عمل می کند، می تواند "باد شرقی" ساخت یک قدرت فیلم را تحمل کند؟ پاسخ اجتناب ناپذیر است. اگرچه شرکت‌های تلویزیون شهری  داخلی در مقایسه با سامسونگ، ال‌جی، سونی و سایر شرکت‌های بزرگی که جایگاه خاصی را در بازار سینما دارند دیر شروع کردند، اما در سال‌های اخیر، شرکت‌های تلویزیون شهری  چینی مشاهده کرده‌اند که بازار آینده صفحه‌نمایش‌های LED در حال تسریع طرح‌بندی است. با حمایت از سیاست‌های ملی مطلوب، آنها به مزایای فنی خود چین بازی می‌کنند و تلاش می‌کنند تا محلی‌سازی صفحه‌های فیلم LED را درک کنند، صفحه فیلم LED را برای سبقت گرفتن از منحنی تسریع کنند. در آینده، اگر تلویزیون شهری  LED بتواند جایگزین پروژکتور به عنوان یک تجهیزات جدید فیلمبرداری شود، اقیانوس آبی عظیمی خواهد بود.
موانعی که مانع محبوبیت اکران فیلم های LED در سینماها می شود چیست؟

 
در مواجهه با چنین بازار گسترده ای، چرا شرکت های نمایشگر LED چینی در ورود به این حوزه تاخیر کردند؟ اول از همه، برای تحقق کاربرد تلویزیون شهری  LED در سینما، شرکت های تلویزیون شهری  باید گواهینامه DIC را دریافت کنند. طبق استانداردهای DCI، تمامی سیستم های فیلم دیجیتال و محصولاتی که می خواهند وارد سینما شوند، ابتدا باید گواهینامه DCI را دریافت کنند. محصولات صنعت نمایشگر LED نیز باید استانداردهای مربوطه را رعایت کنند تا اینکه امکان جایگزینی پروجکشن فیلم سنتی وجود داشته باشد. به عبارت دیگر گواهینامه DCI گذری برای ورود بنگاه ها به بازار سینما است. با این حال، درخواست برای گواهینامه DCI آسان نیست. نه تنها سیستم ها و تجهیزات فیلم مطابق با استانداردها و مشخصات DCI هستند، بلکه باید هزینه بالایی نیز بپردازند. با این حال، بسیاری از شرکت های داخلی مجبورند به طور موقت برنامه های صدور گواهینامه خود را متوقف کنند.
تا زمانی که استاندارد گواهینامه DIC را دریافت کنید، آیا سفر آرامی خواهید داشت؟ پاسخ خیر است. برای تحقق کاربرد گسترده تلویزیون شهری  فیلم LED در سینماها، فناوری پیشرفته نیز برای مطابقت با آن مورد نیاز است. اولا، از نظر فنی، برجسته سازی یکی از مزایای تلویزیون شهری  فیلم LED خود نورانی است. از نظر روشنایی، حداکثر پیک روشنایی تلویزیون شهری  LED 146fl است که 10 برابر بیشتر از تلویزیون شهری  سینمای فعلی است. با این حال، طبق داده های مربوطه، بهترین روشنایی تماشای سینماها 15-20fl است، سپس، در مواجهه با 10 برابر اوج تلویزیون شهری  فیلم led، آیا روشنایی با استفاده از این مقدار بهترین روشنایی است؟ علاوه بر این، به دلیل ویژگی های خود نورانی صفحه فیلم LED، مردم ایمنی تماشای فیلم را نیز زیر سوال می برند. در حال حاضر، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که لومینسانس LED به ناچار نور آبی تولید می کند. نور آبی آسیب زیادی به چشم انسان وارد می کند، به خصوص در محیط تمام سیاه. آیا در طی دو ساعت مشاهده، تلویزیون شهری  فیلم LED نور آبی تولید می کند و باعث آسیب به چشم می شود؟ علاوه بر این، محیط تمام سیاه سینما می تواند مخاطب را قادر سازد تا از دخالت عوامل بیرونی دوری کند و خود را وقف داستان فیلم کند. در مواجهه با تلویزیون شهری  فیلم LED می تواند به ویژگی های روشن کردن چراغ برای تماشای فیلم پی ببرد. اگرچه روشن کردن چراغ برای تماشای فیلم، امکانات بیشتری را برای عملکرد متنوع در سینما فراهم می‌کند، آیا بر تجربه تماشای همه‌جانبه مخاطب تأثیر می‌گذارد؟
از نظر هزینه، تلویزیون شهری  فیلم LED دارای شاخص عملکرد بالاتری برای پیکسل و اندازه است. به منظور برآورده کردن الزامات تلویزیون شهری  فیلم LED، هزینه مواد نیز افزایش می یابد. در حال حاضر دو نسبت اندازه تلویزیون شهری  رایج در سینماها 1:2.35 یا 1:1.85 است که اندازه مشخص شده است و پیکسل های تلویزیون شهری  LED باید با این اندازه مطابقت داشته باشد. این مسابقه بدون شک "سخت" است. بر این اساس، نمایشگرهای فیلم led فقط در سینماها قابل استفاده هستند که خروجی تلویزیون شهری  فیلم های LED را بسیار محدود می کند. نمایشگرهای فیلم LED نمی توانند تولید استاندارد شده را تحقق بخشند و مزیت هزینه شرکت های چینی را نمی توان منعکس کرد.
در مقایسه با طرح ریزی، تلویزیون شهری  LED دارای ویژگی های روشنایی بالا، وضوح بالا و کیفیت تصویر روشن است. با این حال، نمایشگرهای LED با کیفیت تصویر عالی و تداوم اغلب گرانتر از محصولات پروژکتوری هستند. در فضای ضعیف بازار امروز، بسیاری از سینماهای داخلی قدرت معرفی آن را ندارند. برخی از موارد مشروط فقط امکانات پیشرفته و پیشرفته سینما را برجسته می کنند. با این حال، برای بازار انبوه، هر کسی که دارای مزیت هزینه باشد، بهتر می تواند بازار را اشغال کند. با توجه به هزینه ده ها میلیون تلویزیون شهری  فیلم LED، بیشتر سینماهای داخلی تمایل بیشتری به انتخاب تجهیزات پروژکتوری نسبتاً مقرون به صرفه دارند.
قابل درک است که تلویزیون شهری  فیلم LED محصولی است که عمدتاً به هزینه اجزای نیمه هادی LED ساطع می کند. قیمت آن تا حدی از "قانون مور" پیروی می کند و کاهش یک روند اجتناب ناپذیر است. و با توسعه نیمه هادی نسل سوم، این روند تسریع خواهد شد. در همان زمان، شرکت های نمایشگر LED نیز سرمایه گذاری در R & D و فناوری نمایشگر LED به سرعت در حال توسعه است. بنابراین دلیلی داریم که باور کنیم قیمت تلویزیون شهری  فیلم LED روزی پایین خواهد آمد. در آن زمان اکران فیلم led شکل جدیدی از اکران سینما خواهد بود و به زیرساخت تجاری جدید سینما تبدیل خواهد شد.
چه از نظر فضای بازار و چه از نظر مزیت های فنی، ورود نمایشگر LED به حوزه فیلم جهتی است که در خور توجه است. همراه با ارتقای بی وقفه بازار و سرمایه گذاری فنی شرکت های سر تلویزیون شهری  LED، تا حدی به صنعت اعتماد و قدرت بخشیده است. من معتقدم که در آینده، ادغام مزایای بالا، میانی و پایین دست زنجیره صنعتی می تواند راه حل های بیشتر و بهتری برای استفاده از تلویزیون شهری  LED در زمینه فیلم ارائه دهد، هزینه را کاهش دهد، تلویزیون شهری  فیلم LED را محبوب کند. در اسرع وقت، اجازه دهید افراد بیشتری از تجربه بصری عالی ارائه شده توسط فناوری تلویزیون شهری  LED لذت ببرند و بازار تلویزیون شهری  فیلم LED را می توان انتظار داشت.
 



منبع
آخرین مطالب