درست مثل امور بیل کلینتون و هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری نامزد می شود، کابوس زیرساخت های قطار سریع السیر کالیفرنیا مدام ظاهر می شود هر چند سال یک بار در اخبار
در سال 2008، مردم کالیفرنیا با رای 1A موافقت کردند تا ساخت و ساز راه آهن سریع السیر که سانفرانسیسکو و لس آنجلس را در کمتر از سه ساعت به هم وصل می کند، آغاز شود.
در دسامبر 2018، موسسه هوور گزارش شده است:
«جری براون فرماندار ... میراثی از ریاست جمهوری یکی از آنها به جا خواهد گذاشت بزرگترین شکست سیاست عمومی در تاریخ دولت. پروژه راه آهن سریع کالیفرنیا در سال 2008 با هزینه تخمینی حدود 39 میلیارد دلار برای ساخت خدمات قطار سریع السیر بین کالیفرنیای شمالی، کالیفرنیای جنوبی و دره مرکزی آغاز شد. اگرچه این پروژه به طور قابل توجهی کاهش یافت، هزینه سیستم کاهش اندازه محتمل است نزدیک به 100 میلیارد دلار. انتظار می رود اولین مسافرانی که در مسیر کلیدی لس آنجلس - سانفرانسیسکو سوار شوند، زودتر از سال 2033 سوار شوند. با تاخیر چهار ساله نسبت به تاخیرهای قبلی. با صرف هزینه تقریبی 5.4 میلیارد دلاری کالیفرنیا، قطار گلوله به سرعت به جایی نمی رسد.
حتی چپ های افراطی لس آنجلس تایمز منفجر شد شکست قطار گلوله، با متهم کردن آن به ایجاد "ردی از اندوه" برای مردم فقیر روستایی کالیفرنیا:
«تاریخ کالیفرنیا مملو از موارد بزرگراهها، بنادر و پروژههای آبی است که مردم فقیری را که فاقد نفوذ برای مبارزه با دولت بودند، آواره کرده است. پروژه راه آهن پرسرعت کالیفرنیا وعده داده است که بهتر عمل کند. اما بالا و پایین دره سان خواکین، قطار گلوله به افرادی برخورد میکند که در حال تلاش برای زنده ماندن از شرایط سخت اقتصادی در یکی از فقیرترین مناطق کشور هستند.
قطار تیراندازی با کمان کالیفرنیا شبیه سوسیالیسم است: هرکسی که یک تیر دیگر به سمت آن شلیک کند، ادعا میکند که همه کسانی که قبلاً آن را امتحان کردهاند شکست خوردهاند، زیرا آن را درست انجام ندادهاند.
آخرین پیشنهاد بودجه Gavin Newsom 4.2 میلیارد شلیک دیگر را به هیولای گلوله می دهد. یکی دیگر از روزنامه های چپ افراطی، San Jose Mercury News، تردید دارد:
اما مبلغ 4.2 میلیارد دلاری پیشنهادی برای تامین مالی راهآهن سریعالسیر با بحثهایی درگیر شده است. این آخرین قسط 9.9 میلیارد دلاری اوراق قرضه راه آهن سریع السیر است که رأی دهندگان در پیشنهاد 1A در سال 2008 تأیید کردند و وعده مشاهده قطار سریع السیر لس آنجلس را در دو ساعت و 40 دقیقه به سانفرانسیسکو متصل کردند. رای دهندگان در حال حاضر آن را دریافت نمی کنند.
در عوض، Newsom به دنبال 4.2 میلیارد دلار برای تکمیل بخش 119 مایلی در شهرستانهای فرزنو، کرن، مادیرا و کینگز است، اگرچه برخی از دموکراتها میگویند که این بودجه باید برای پروژههایی استفاده شود که مراکز شهری در منطقه خلیج و کالیفرنیای جنوبی را هدف قرار میدهند. جمعیتی کمتر از دره مرکزی ندارد.
اگر میپرسید شهرستانهای فرسنو، کرن، مادرا و کینگ کجا هستند، بقیه آمریکا هم همینطور است. این مناطق روستایی بدون سکونتگاه های بزرگ هستند. به گفته لس آنجلس تایمز، آنها بسیار کم جمعیت هستند فقیرترین مردم کالیفرنیاکه هنوز در این فکر هستند که چه کسی سوار قطار کوچک آنها خواهد شد.
گاوین نیوسام به یافتن راههای خلاقانه جدید برای هدر دادن «مازاد بودجه بیسابقه» خود ادامه میدهد (به لطف طرح نجات جو بایدن «امداد کووید» در ایالتهای آبی). به سختی پول کافی برای تمام رویاهای خیس سوسیالیستی گاوین وجود دارد که باعث می شود عوامل مارک زاکربرگ از هر جنس در مصرف ژل موی گاوین زیاده روی کنند.
همچنین، بسیار شبیه پول فرستاده شده به طالبان برای "کمک به گرسنگان" مقدار بسیار کمی از "بودجه قطار" گاوین به دریافت کنندگان هدف می رسد. بیشتر پول به جیب دوستان نیوسام که شرکتهای ساختمانی را اداره میکنند و طراحان یخچال نانسی پلوسی میرود و قطار را در مسیر ضرب المثل دیگری عوامفریب چپ افراطی کالیفرنیا میرانند تا در آینده بازگردد.
اما در حال حاضر، چاپخانه جو بایدن به چرخش خود ادامه می دهد. و زمانی که گاوین نیوسام متوجه شد که کشورهای مخالف احکام بایدن انتظار می رود سهم خود را از امداد کووید بپردازند، گفت: پول بیشتر برای قطار من!
اگر این مقاله را آموزنده می دانید، لطفاً کمک مالی کوچکی برای ما در نظر بگیرید فنجان قهوه برای کمک به حمایت از روزنامه نگاری محافظه کار - یا برای گسترش این خبر. متشکرم.
منبعی برای انتشار یک مقاله اصلی RWR.