هزینه دوره mba وزارت علوم ( اهمیت تعداد ساعات دوره )

هزینه دوره MBA برای افرادی که قصد دریافت آنرا دارد حائز اهمیت است. گواهینامه پایان دوره MBA به کسانی که توانس

توسط ABTINNEWS در 20 دی 1400

هزینه دوره MBA برای افرادی که قصد دریافت آنرا دارد حائز اهمیت است.

گواهینامه پایان دوره MBA به کسانی که توانسته اند این مدرک ارشمند را اخذ کنند، اعتبارات بسیاری میدهد و دانش پذیران پس از گذراندن این دوره و کسب نمرات لازم گواهینامه MBA وزارت علوم را اخذ خواهند کرد.

در ادامه این مقاله به بررسی هزینه دوره های MBA و دلیل تفاوت قیمت مدرک MBA در موسسات مختلف میپردازیم ...

هزینه دوره MBA | هزینه مدرک MBA | قیمت دوره MBA | قیمت MBA غیرحضوری | شهریه MBA | شهریه مدرک MBA

ویژگی های یک مدرک MBA معتبر

در واقع هنگامی که میگوییم یک مدرک یا گواهینامه معتبر است یا خیر، درباره این صحبت میکنیم که آیا سازمان ها، ادارات، شرکت ها، و دولت ها این مدرک را تایید میکنند یا خیر...

مدارکی که مورد تایید ارگان های مختلف باشد اعتبارات خوبی را میتواند به افراد بدهد.

به عنوان مثال کسی که مدرک مهندسی کامپیوتر از دانشگاه شریف داشه باشد و قصد کار داشته باشد، میتواند در هرجایی استخدام شود و یا اگر قصد مهاجرت داشته باشد، میتواند به راحتی با مدرکی که در دست خود دارد و مبنی بر مهارت بالایش است به کشور های دیگر جهت ادامه تحصیل و کار مهاجرت کند.

مدارک معتبر ویژگی هایی دارند که مدرک MBA خارج از این قاعده نیست و به دلیل اینکه درصد بالایی از افراد مدرک mba را برای مهاجرت لازم دارند، موارد زیر مهمترین ویژگی های یک گواهینامه با اعتبار هستند.

دارای تاییدیه از وزارت علوم

گواهینامه و مدارکی که از موسسات مورد تایید وزارت علوم صادر میشوند دارای مهر وزارت علوم و هولوگرام وزارت علوم هستند و دارای ارزش بسیار بالایی هستند. شما میتوانید لیست موسسات مورد تایید را در سایت وزارت علوم ایران چک کنید.

قابلیت استعلام مدرک

یک MBA معتبر باید قابلیت استعلام از طریق سریال مدرک را داشته باشد و شما میتوانید مدارک را در سایت وزارت علوم ایران استعلام بگیرید. البته فرقی نمیکند گرایش MBA یا DBA و یا BBA باشد در هر صورت میبایست استعلام داشته باشد.

ترجمه رسمی

بطور معمول مدارک ام بی ای در ایران قابلیت ترجمه رسمی دارند اما باید در این مورد نیز قبل از اقدام تحقیق کنید.

تاییدیه قوه قضائیه و وزارت امور خارجه

یکی از مهمترین ویژگی های یک مدرک مناسب ام بی ای برای ارائه به سازمان های خارجی، مهر تاییدیه قوه قضاییه و مهر وزارت امور خارجه است و میتوان با این مدرک رزومه تحصیلی و کاری خود را تقویت کرد.

استاندارد های جهانی

رعایت استاندارد و اصول بین المللی در برگزاری دوره ها بسیار حائز اهمیت است. سرفصل های دوره و مدت زمان آن دو مورد از مهمترین موارد است. مخصوصا مدت زمان دوره که حتما باید توجه داشته باشید دوره های BBA ، MBA و DBA که قصد دریافت مدرک آنها را دارید استاندارد 700 یا 800 ساعته را دارا باشد.

مدت زمان دوره در مدرک MBA

همانطور که گفتیم این یک ویژگی بسیار مهم است و باید به آن دقت کنید. یک مدرک MBA معتبر باید استاندارد 700 تا 800 ساعته مدت زمان دوره را دارا باشد .

یک مدرک با مدت زمان 700 ساعت اعتبار بسیار بالاتری نسبت به یک مدرک با مدت زمان 400 ساعت دارد !

برای مهاجرت یا تقویت رزومه این مورد مهم است و سازمان های خارجی هم آنرا چک میکنند زیرا حتی اگر شما در دوره آفلاین یا غیرحضوری هم شرکت کرده باشید مدت زمان دوره به معنی این است که چند ساعت آموزش دیده اید.

مدت زمان دوره حتی روی مدرک هم درج میشود و پیشنهاد میشود حتما در دوره های 700 یا 800 ساعته MBA شرکت کنید و یا برای مدرک این دوره ها اقدام کنید حتی اگر هزینه بیشتری را پرداخت کنید قطعا مدرک بسیار معتبر تری دریافت میکنید.

 

هزینه دوره MBA

هزینه دوره MBA

هزینه ی مدرک MBA احتمالا برای شما هم دارای اهمیت است و میخواهید شیوه ارزش گذاری را متوجه شوید تا بتوانید انتخاب درست تری داشته باشید.

قیمت دوره حضوری MBA

دوره MBA در موسسات مختلف بطور متفاوت ارزش گذاری میشود ، ممکن است در سال 1400 ، یک موسسه دوره MBA با مدت زمان 400 ساعت را با شهریه 12 میلیون تومان برگزار کند اما موسسه دیگر دوره 300 ساعته خود را با هزینه 30 میلیون تومان !

و یا در دوره های 700 و 800 ساعته شهریه دوره های حضوری 15 تا 50 میلیون تومان متغیر است.

این یعنی شما در دوره های حضوری به اندازه ای که هزینه کنید دانش افزایی کرده و روی مهارت خود سرمایه گذاری کرده اید.

هزینه MBA غیرحضوری (مدرک MBA)

دوره های غیرحضوری به 2 صورت آنلاین و آفلاین ارائه میشود و به دلیل اینکه این نوع برگزاری هزینه های کمتری را برای موسسات دارد، یقینا قیمت و شهریه پایینتری برای خرید مدرک MBA دریافت میشود.

در سال 1400 دوره های MBA غیرحضوری 300 یا 400 ساعته با شهریه 5 تا 15 میلیون تومان برگزار میشوند و دوره های 700 تا 800 ساعته با هزینه 10 تا 25 میلیون تومان و شما میتوانید با این هزینه براحتی مدرک MBA معتبر اخذ کنید

دلیل تفاوت هزینه دوره MBA در موسسات

هزینه دوره MBA یک عدد مشخص نیست و همانطور که گفتیم بالا یا پایین بودن شهریه در موسسات مختلف به دلیل اعتبار آنهاست و یا به دلیل اعتباری است که مدارک آنها دارد به عنوان مثال مدارک مورد تایید وزارت علوم برخی از موسسات مورد تایید WES کانادا نیست اما موسسه WES مدارک برخی موسسات را میپذیرد و در روند مهاجرت لحاظ میکند.

جدول قیمت MBA

دوره 700 تا 800 ساعته

دوره 300 تا 400 ساعته

سال 1400

15 تا 50 میلیون تومان

12 تا 30 میلیون تومان

دوره حضوری

10 تا 25 میلیون تومان

5 تا 15 میلیون تومان

دوره غیرحضوری

 

پیشنهاد میکنیم اگر قصد ثبت نام در دوره غیرحضوری MBA را دارید حتما با یک مشاور ارتباط برقرار کنید تا در هزینه و زمان خود صرفه جویی کرده باشید زیرا برخی شرایط فشرده سازی و ... هم در این خصوص وجود دارد.

یکی از برترین مراکز مشاوره ایران در زمینه دوره های MBA ( مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی ) است و میتوانید در خصوص تمام موارد بطور رایگان مشاوره دریافت کنید.

.

.

.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن