اعتراضات ضد فرانسه ده ها هزار نفر را در سراسر جهان اسلام جلب می کند | اسلام

[ad_1] ده ها هزار مسلمان در پاکستان ، لبنان ، سرزمین های فلسطین و جاهای دیگر به اعتراضات روز جمعه در مورد نذر

توسط ABTINNEWS در 11 آبان 1399
[ad_1]

ده ها هزار مسلمان در پاکستان ، لبنان ، سرزمین های فلسطین و جاهای دیگر به اعتراضات روز جمعه در مورد نذر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای حمایت از حق کاریکاتور پیامبر محمد پیوستند.

تظاهرات در مال پاکستان پایتخت ، اسلام آباد ، به خشونت تبدیل شد ، زیرا 2000 نفر که قصد داشتند به سمت سفارت فرانسه حرکت کنند ، توسط پلیس با شلیک اشک آور و استفاده از باتوم به عقب رانده شدند. جمعیت فعالان اسلام گرا پس از کوبیدن کفش های خود ، مظهر ماکرون را از روی پل روگذر به دار آویختند.

در حالی که مقامات برای بیرون راندن فعالان از منطقه سرخ ، منطقه امنیتی که نمایندگی های دیپلماتیک پاکستان را در خود جای داده است ، در درگیری با پلیس چندین تظاهرکننده زخمی شدند. با فرا رسیدن شب ، تظاهرکنندگان در اعتراض به استفاده از زور مقامات در یک جاده اصلی تحصن کردند.

در شهر شرقی لاهور ، برآورد می شود که 10 هزار پیرو حزب رادیکال اسلامی تحریک لبایک با شعار دادن و حمل آگهی ها به خیابان ها ریختند. خادم حسین رضوی ، روحانی رهبر راهپیمایی ، فریاد زد: "فقط یک مجازات برای کفر وجود دارد." "سر بریدن! سر بریدن! " معترضین فریاد زدند.

در مولتان ، در استان پنجاب شرقی پاکستان ، جمعیتی مظهر ماکرون را به آتش کشیدند و از پاکستان خواستند روابط خود را با فرانسه قطع کرده و کالاهای فرانسه را تحریم کند.

تنش ها میان فرانسه و ملت های دارای اکثریت مسلمان در این ماه بالا گرفت که یک جوان مسلمان یک معلم فرانسوی فرانسوی را که در کلاس کاریکاتورهای پیامبر محمد (ص) را نشان داده بود ، سر برید.

این تصاویر که توسط مجله طنز "شارلی ابدو" به مناسبت آغاز دادگاه درباره حمله مرگبار سال 2015 علیه این نشریه بازنشر داده شده ، خشم مسلمانان در سراسر جهان را برانگیخته است که تصور می کنند این پیامبر کفرآمیز است. روز پنجشنبه ، یک مرد تونسی چاقو دستی که یک نسخه از قرآن را حمل می کرد ، در کلیسایی در نیس سه نفر را کشت.

تصویری از سوختن امانوئل مکرون در اسلام آباد
تصویری از سوختن امانوئل مکرون در اسلام آباد. عکس: سهیل شهزاد / EPA

که در لبنان پایتخت بیروت ، چند صد تظاهرکننده به سمت کاخ پینز ، محل اقامت رسمی سفیر فرانسه حرکت کردند ، اما راه خود را توسط خطوط افسران پلیس با تجهیزات ضد شورش مسدود کردند. اهالی پرچم سیاه و سفید را با نشانهای اسلام گرایان به اهتزاز درآوردند ، گریه کردند: "ای خدمت شما ، ای پیامبر خدا". برخی به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند که با دود و اشک آور به آنها پاسخ داد.

این اعتراضات برای نخست وزیر تعیین شده ، سعد حریری ، که در تلاش است دولت جدیدی را تشکیل دهد که برنامه فرانسه را برای اصلاحات اجرا کند ، باعث خجالت خواهد شد. فرانسه ، حاکم استعمار سابق لبنان ، به این کشور کمک کرده است تا از بحران اقتصادی و مالی پیچیده خود خارج شود.

در استانبول، ترکیه بزرگترین شهر ، نمازگزاران پس از نماز جمعه ، با سر دادن شعارهای مذهبی و در دست داشتن تابلوهایی ، ماکرون را برافراشته و در مساجد شیعیان هجوم آوردند. انتقادات رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه از ماکرون ، فرانسه را بر آن داشت تا آخر هفته گذشته سفیر خود را در ترکیه فراخواند.

صدها فلسطینی ها در مقابل مسکرون در خارج از مسجد الاقصی در بیت المقدس ، سومین مکان مقدس در اسلام ، اعتراض کردند. برخی از جوانان هنگام خروج از اسپانیا از شهر قدیم با پلیس اسرائیل درگیر شدند. پلیس اسرائیل گفت که آنها تجمع را متفرق کرده و سه نفر را بازداشت کردند.

امتیازات بیشتر در نوار غزه ، جایی که گروه شبه نظامی حماس تجمع هایی را در مساجد سراسر قلمرو کنترل خود ترتیب داد. فتحی حماد ، یک مقام حماس ، در تظاهراتی در اردوگاه پناهندگان جبالیا سخنرانی کرد و با اشاره به تصاویر پیامبر (ص) با قول "برای مقابله با این حمله جنایتکارانه که به ایمان حدود 2 میلیارد مسلمان آسیب می زند" با هم بایستیم. وی بار دیگر درخواست مقامات حماس از فلسطینیان برای تحریم همه محصولات فرانسوی را تکرار کرد.

یکی از معترضین ، که خود را ابو حوزیفه معرفی کرد ، وقتی از وی در مورد حملات اخیر در فرانسه برای تلافی این کارتون ها س askedال شد ، حرف هایش را گم کرد. وی گفت: "ما بی گناهان را هدف قرار نمی دهیم." "اما کسانی که مستقیماً به پیامبر ما توهین می کنند مسئولیت آن را بر عهده خواهند گرفت."

معترضین در کابل
معترضین در کابل. عکس: عمر سبحانی / رویترز

فریادهای "مرگ بر فرانسه" بلند شد افغانستان پایتخت ، کابل و چندین استان دیگر به عنوان هزاران خیابان پر شده است. تظاهرکنندگان پرتره های ماکرون را زیر پا گذاشته و از رهبران افغانستان خواستند تا سفارت فرانسه را تعطیل کنند ، واردات فرانسه را متوقف کرده و سفر شهروندان فرانسه را به کشور ممنوع کنند.

در استان هرات غربی ، معترضین با استفاده از جرثقیل یک چهره مکرون را بالا بردند و آن را به آتش کشیدند. گلبدین حکمتیار ، رهبر حزب اسلامی ، یک حزب اسلامگرا ، هشدار داد که اگر ماکرون "اوضاع را کنترل نکند ، ما به جنگ جهانی سوم می رویم و اروپا مسئول آن خواهد بود".

که در بنگلادش پایتخت داکا ، جمعیتی 50 هزار نفری که سوخته بودند ، تابلوهایی را نوشتند که "به اسلام هراسی نه بگویید" ، "نژادپرستی را متوقف کنید" و "تحریم محصولات فرانسوی".

که در اتیوپی، چند صد نفر پس از نماز جمعه اعتراض مسالمت آمیز داشتند.

رهبران مسلمان با صدای بلند فرانسه را بخاطر آنچه مواضع تحریک آمیز و ضد مسلمان دولت می دانند انتقاد کردند. اما حمله روز پنجشنبه در نیس باعث محکومیت رهبران کشورهایی شد که از این کاریکاتورها خشمگین بودند ، مانند عربستان سعودی ، پاکستان و مصر.

در یک خطبه جمعه به صورت زنده پخش می شود مصری به نظر می رسد تلویزیون دولتی ، وزیر اوقاف مذهبی این کشور ، هرگونه تلافی جویانه خشونت آمیز این کارتون ها را محکوم می کند. محمد مختار گوماآ ، خطاب به ده ها نمازگزار در مسجدی در استان دقاهلیا گفت: "عشق به پیامبر را نمی توان با کشتن ، خرابکاری یا پاسخ گویی به شر با شر ابراز داشت."


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن