«and We Won't Take It Anymore!

سیستم بازی XE در واقع یک نسخه از رایانه 65XE بود که با اکثر نرمافزارها و سخت افزارهای خانواده آتاری ۸-بیت ساز

توسط مدیر سایت در 8 اردیبهشت 1402

سیستم بازی XE در واقع یک نسخه از رایانه 65XE بود که با اکثر نرمافزارها و سخت افزارهای خانواده آتاری ۸-بیت سازگاری داشت. عنوان کردند که باعث راحتی و سهولت بک آپگیری نرمافزارها و در نتیجه دزدی نرمافزارها میشود. البته نکته مهم تولید و عرضه سیستمهای بسیار ارزان قیمتی بود، زیرا که در دوران پس از اقتصاد کمونیستی این کشورها، محصولات گران قیمت مورد استقبال قرار نمیگرفتند و به همین دلیل آتاری آخرین رایانههای ارزان قیمت خود در خانواده ۸-بیت را در آن جا معرفی نمود. با وجود اینکه تمام قطعات مدل 1200XL بر روی یک بورد جا میگرفت، مدلهای جدید حتی کوچکتر، سادهتر و در نتیجه ارزان تر بودند. آتاری 1200XL از برخی کمبودهای مهم رنج میبرد. نام این تراشه (POKEY) از ترکیب دو اصطلاح POtentiometer و KEYboard (دو دستگاه مهم ورودی/خروجی رابط کاربری POKEY) به دست آمدهاست. آنها در عوض استفاده از کنسولهای موجود، اقدام به عرضه کنسول جدیدی در سال ۱۹۸۷ از سری XE با نام XEGS نمودند. با وجود اینکه هدف جک ترامیل، شرکت آتاری نبود، با اینحال این اتفاق گریبان آتاری را هم گرفت. نتیجه این عمل کاهش شدید بهای رایانههای خانگی بود، بهطوریکه در طی چند ماه حدود ۸ بار کاهش قیمت در بازار اتفاق افتاد.

نتیجه این استخراج بسته به میزان موم در مواد استخراج شده اسانس، ابسولوت(absolute)، کُنکریت(concrete) یا کره نامیده میشوند. مواد معطر بر اساس فراریت و ضریب تبخیر آنها (نُتهای عطر) به وسیلهٔ فردی بهنام پُوشِر (Poucher) بین ۱ تا ۱۰۰ طبقهبندی شدهاند. این موضوع حتی شامل مدل 1850XLD که بر اساس تکنولوژی آمیگا قرار بود تولید شود، نیز میگردید. فصل دوم سریال با واکنشهای متوسط و گاهی منفی منتقدان همراه بود. در مقالهای در ماه مه ۱۹۸۵ اعلام کرد که تعداد بسیار زیادی نامه شکایتآمیز از خوانندگان خود که دارای رایانههای آتاری بودند دریافت نموده و از بی توجهی شرکتهای سازنده نرمافزار به بازار آتاری گلایه داشتند، همچنین اصرار میکردند که با مدیران این شرکتها، مکاتبه و تماس برقرار شود. این دو مدل در سال ۱۹۸۵ معرفی شدند، در همان سال نیز مدلهای اولیه سری آتاری اس تی معرفی شده بود. ↑ Maremaa، Tom (۳ ژوئن ۱۹۸۵). ↑ Stanton Jeffrey؛ Wells، Robert P.؛ Rochowansky، Sandra؛ Mellid، Michael, بیشتر بدانید ویراستاران (۱۹۸۴). در مقایسه با فروش دو میلیونی کمودور، شرکت آتاری حدود ۷۰۰٬۰۰۰ دستگاه رایانه در سال ۱۹۸۴ فروخت. ارزش بازار جهانی عطر در سال ۲۰۱۸ معادل ۳۱٫۴ میلیارد دلار برآورد شدهاست و انتظار میرود از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ با نرخ رشد مرکب سالانه ۳٫۹٪ گسترش یافته و به ۴۰٫۹ میلیارد دلار در سال برسد.

تایلر مثل بسیاری از پسرهای دبیرستان به خاطر زیبایی هانا به او علاقه دارد اما چون میداند هیچوقت نمیتواند به او برسد تصمیم میگیرد به روش خودش از هانا لذت ببرد. در فوریه ۱۹۸۶ مطلبی با این مضمون نوشت: «رایانه آتاری ۸۰۰ از سال ۱۹۷۹ در بازار وجود دارد. سومین تراشه پشتیبانی رایانههای آتاری ۸-بیت، POKEY نام دارد که مسئول خواندن صفحه کلید، تولید صدا و ارتباط از طریق درگاه سریال میباشد. یک لیست کامل به زبان ماشین دستورهای لازم را به این تراشه میدهد که با نام «لیست نمایش» شناخته میشود. تونی برای دوستی خود با کلی بسیار احترام قائل است و همواره سعی میکند تا به او برای غلبه بر مشکلاتش کمک کند. ما دست روی موضوع حساسی گذاشته بودیم و سعی کردیم نگاه عادلانه ای به آن داشته باشیم. جک ترامیل تصمیم گرفت برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی اقدام به خرید شرکت اماواس تکنولوژی (تولیدکننده اصلی ریزپردازندههای رایانههای خانگی آن زمان) کند.

این اتفاقها به همراه بحران شدید صنعت بازیهای ویدئویی در سال ۱۹۸۳ باعث شد که شرکت آتاری در طی مدت بسیار کوتاهی میلیونها دلار ضرر کند و "وارنر کامیونیکیشن" (صاحب اصلی آتاری در آن زمان) را مجبور نماید از روی ناچاری اقدام به فروش سهام خود کند. این رایانهها در مقایسه با بخش بازیهای ویدئویی شرکت آتاری، به عنوان تجارت اصلی مطرح نبوده و به همین دلیل (حتی با وجود فروش یک و نیم میلیون دستگاه در اوایل ۱۹۸۶) برای شرکت آتاری سودآور نبودند. شش سال زمان زیادی برای عمر یک رایانه است»، این مجله همچنین به این موضوع اشاره کرد که با وجود مجموعه نرمافزاری مناسب و قابل رقابت با بقیه رایانهها در گذشته، متأسفانه الان و حتی در آینده نرمافزارهای بسیار کمتری برای رایانههای ۸-بیتی شرکت آتاری تولید خواهند شد. و در سال ۱۹۸۷ نیز شرکت مایکروپروس به شایعه حضور احتمالی بازی «گان شیپ» برای آتاریهای ۸-بیت واکنش نشان داد و آن را کاملاً منتفی دانست، و علت این تصمیم را بازار بسیار کوچک این رایانهها عنوان کرد. تنها پلتفرمی که محصول کمتری نسبت به آتاری ۸-بیت خواهد داشت، رایانههای مبتنی بر سیستم عامل مکینتاش با ۱۷ عنوان هستند. تغییرات اعمال شده در سیستم عامل جهت پشتیبانی از سخت افزار جدید باعث عدم سازگاری بعضی از نرمافزارهای قدیمی با این مدل شده بود.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از کلیک کنید ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب کلیک تماس بگیرید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 8 اردیبهشت 1402