معرفی بهترین محلول ضدعفونی کننده دست

گزینه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. از آب و صابون معمولی گرفته تا ژل های الکلی و ضد عفونی کننده و ا

توسط ABTINNEWS در 24 دی 1399

گزینه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. از آب و صابون معمولی گرفته تا ژل های الکلی و ضد عفونی کننده و از پاک کننده های آنزیم وایتکس گرفته تا سرکه و محصولات طبیعی، همه می توانند استفاده شوند. اما سوال این است که کدام محلول ویروگارد بهتر جواب می دهد؟ به عبارت دیگر چگونه می توان بهترین ضدعفونی کننده دست را شناسایی کرد؟


آیا اصولاً آب و صابون می تواند محلول ضدعفونی کننده باشد؟


شستن دست ها با آب تمیز و صابون متداول ترین روش برای تمیز کردن دست است. به نظر می رسد این روش که سالهاست به همین منظور استفاده می شود مشهورترین مورد باشد.


تقریباً در همه جا می توان از آب تمیز و قابل دسترسی استفاده کرد. علاوه بر این، شستشو با آب و صابون به آماده سازی زیادی احتیاج ندارد و انجام آن آسان است.


تا همین اواخر، بسیاری از افراد از خواص خارق العاده صابون برای پاکسازی دست از آلاینده های میکروبی و آلاینده ها بی اطلاع بودند و آن را فقط به عنوان یک شوینده معمولی می دانستند. اما امروزه، طبق تحقیقات علمی، ثابت شده است که محلول آب و صابون نه تنها یک ماده شوینده عالی بلکه ضد عفونی کننده قوی و موثر است.


شرایط مناسب شستن دست با آب و صابون


برای از بین بردن ویروس با از بین بردن دست از طریق محلول آب و صابون یا استفاده از صابون مایع، لازم است که مدت زمان شستشو حداقل 20 ثانیه طول بکشد. مالیدن صابون به تمام قسمتهای هر دو دست و زیر ناخن نیز نیاز به شستشوی کامل با این محلول دارد.


همچنین روش شستن دست ها با صابون باید به گونه ای باشد که مرحله شستشو کامل شود و با تماس کافی دست ها صابون باقیمانده از بین برود. شاید بتوان این شرایط را یکی از محدودیت های استفاده از آن دانست. اما روش بهتر استفاده از هایساید ویروگارد است.


خواص اسپری ضدعفونی کننده دست سپر چیست؟



  1. این اسپری دارای ویژگی های زیر است:

  2. ضد عفونی کننده ویروگارد دست و سطح

  3. حاوی 70٪ اتانول و مونوپروپیلن گلیکول است

  4. نیازی به رقیق سازی نیست

  5. برای تمیز کردن سطوح اعمال می شود

  6. ویروس های آنفلوانزا، کرونا، سالمونلا، H1N1، coli و سرماخوردگی را از بین می برد

  7. استفاده آسان محلول ویروگارد همه سطوح و دست


چگونه از اسپری ضد عفونی کننده ویروگارد استفاده کنیم؟



قبل از خرید ضد عفونی کننده ویروگارد و یا هر محلول دیگری، ابتدا نحوه مصرف دقیق آن را مطالعه کنید. اگر این مسئله برای شما روشن نیست از پزشک یا داروساز خود راهنمایی بخواهید. همچنین می توانید از مشاوره آنلاین داروخانه به صورت رایگان بهره مند شوید.


دستورالعمل استفاده از این مکمل به شرح زیر است:


روی دستها اسپری کنید و سپس دستها را به هم بمالید. از این اسپری می توان برای سطوح نیز استفاده کرد.


موارد احتیاطی هنگام استفاده از هایساید ویروگارد


این قوطی قابل اشتعال است، بنابراین از قرار دادن آن در دمای بالاتر از 50 درجه سانتی گراد، نور مستقیم خورشید و شعله های آتش خودداری کنید.


پس از اتمام قوطی از سوختن و سوراخ شدن آن خودداری کنید.


دور از دسترس کودکان نگه دارید.


از تماس با غذا خودداری کنید.


از تماس با چشم خودداری کنید و فقط روی پوست دست استفاده کنید.


آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن