چطور یک ست میز و صندلی باغی محکم و شیکی را انتخاب کنم ؟ + 6 نکته کاربردی

صندلی باغی و یا میز و صندلی ویلایی جز ملزومات بسیار شیک و قابل استفاده و کاربردی برای فضا های باز می‌ باش

توسط مدیر سایت در 29 فروردین 1403

صندلی باغی و یا میز و صندلی ویلایی جز ملزومات بسیار شیک و قابل استفاده و کاربردی برای فضا های باز می‌ باشد. این مبلمان مختص فضا های بدون سقف طراحی شده و در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم است. مبلمان باغی در جنس‌ ها و کیفیت‌ های مختلف و طرح‌بندی‌ های متنوعی عرضه می‌ شود. که هر فرد با هر سلیقه و نظر می‌تواند یکی از آن ها را انتخاب کند..

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های یک مبلمان خوب متناسب با فضای شما بهتر آشنا شوید.. میز و صندلی فضای باز در طرح‌ ها و رنگ‌ های مختلف و در جنس‌ ها و کیفیت‌ های متنوعی عرضه می‌شود. که هر فرد به آسانی با توجه به شرایط و محیط زندگی خود و سلیقه شخصی و دکوراسیون فضای باز خود می‌ تواند از آن بهره بگیرد.

 

طراحی تراس زیبا

هنگام انتخاب صندلی باغی به چه مواردی باید توجه کنیم؟

هرچند برای خرید هر مدل مبلمان باغی سلیقه شخصی و ظاهر آن بسیار اهمیت دارد. اما نکات بسیار مهمی نیز وجود دارند که عدم توجه به آنها ممکن است موجبات پشیمانی شما را فراهم کند. برای مثال دقت در اندازه مبلمان یکی از نکات مهمی است که زمان خرید باید به آن توجه کرد. در صورتی که شما لوکس‌ ترین و شیک‌ ترین و گران قیمت‌ ترین مبلمان باغی را خریداری نمایید. اما نسبت به فضای شما بزرگ باشد ، این مبلمان هم کارایی لازم را نخواهد داشت و هم جلوی رفت و آمد و آزادی عمل شما را می‌گیرد.

و خیلی زود شما را دل زده می‌ کند. در این زمینه قانونی وجود دارد که می‌گوید بهتر است صندلی باغی یک سوم و نهایت نصف فضای شما را اشغال کند. و به هیچ وجه جلوی رفت و آمد آزادانه شما را نگیرد. پس اگر فضای کوچکی در اختیار دارید قید مبلمان خیلی لوکس و بزرگ را بزنید.و از صندلی باغی تاشو و یا صندلی‌ های کوچکتر استفاده نمایید.

طراحی تراس شیک


محل مورد نظر برای میز  صندلی باغی را مشخص کنید

توجه کنید که قرار است صندلی باغی شما در تمام ساعات روز در چه مکانی باشد در صورتی که مکان قرارگیری مکانی مسقف است ، آسیب‌ پذیری صندلی باغی به حداقل می‌ رسد. و شما می‌توانید از هر جنس و کیفیت آن استفاده نمایید . اما در صورتی که فضای شما سقف ندارد ، مبلمان باغی در معرض نور شدید آفتاب و باد و باران و رطوبت هوا قرار می‌گیرد. در این صورت بهتر است مدل‌ ها و جنس‌ هایی را انتخاب کنید که در برابر شرایط آب و هوایی شما مقاوم‌ تر باشند.

دقت در شرایط  آب و هوای منطقه

در صورتی که در منطقه زندگی شما دائم باران می‌ بارد و رطوبت هوا در حد بالایی است. و مبلمان شما در معرض دائمی باد و باران و طوفان می‌باشد بهتر است از میز و صندلی استفاده نمایید که در برابر رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد. و زود دچار آسیب پوسیدگی و زنگ زدگی نشود برای مثال مبلمان پلاستیکی و پلیمری برای این مناطق مناسب‌ تر است. هرچند محدودیت‌ هایی دارند اما در صورتی که شما در منطقه زندگی می‌کنید که هوا خشک است. و کمتر در معرض باران و برف شدید است بهترین گزینه برای شما مبلمان چوبی و آهنی می‌باشد.

میزصندلی آلومینیومی


توجه به دیزاین تراس یا باغ  هنگام خرید  صندلی باغی

زمانی که قصد دارید هر مدل میز و صندلی باغی خریداری نمایید سلیقه شما اولویت است. هم چنین سعی کنید مبلمانی را انتخاب کنید که دکوراسیون فضای باز شما بیاید. و هم خوانی داشته باشد تا ظاهر و زیبایی فضای باز باغ یا تراس شما را لوکس‌تر کند. پس دقت کنید ابتدا در نظر گرفتن موارد بالا و سپس در نظر گرفتن سلیقه خود بهترین و مناسب‌ ترین مدل‌ ها را انتخاب کنید. تا با داشتن یک خرید بهینه سال‌های سال با استفاده از آن لذت ببرید.

طراحی تراس کوچک

دقت در رنگ مبلمان باغی

انتخاب رنگ  صندلی باغی تا حد زیادی به رنگ دکوراسیون فضا و سلیقه شما بستگی دارد. اما باید این موضوع را در نظر بگیرید. که رنگ‌های تیره در فضاهایی که زیاد بارندگی هست .و هم چنین مناطقی که نور خورشید بسیار شدید است، ممکن است خیلی سریع‌ تر از قیافه بیافتد. و یا روی آن دائم لکه‌ های خاک و غبار مشخص باشد. معمولا در مناطق مرکزی کشور مانند تهران و حومه و شهرهایی هم چون قم ، اراک ، کاشان ، سمنان، قزوین و مانند آن از رنگ‌ های روشن استفاده می‌ کنند.

که هم لکه روی آنها کمتر مشخص باشد و هم نور آفتاب شدید به رنگ آن آسیب نزند. اما در مناطق شمالی دستتان آزادتر است . چرا که در صورتی که در اثر بارندگی و گرد و خاک ، کثیفی روی آن نشست می‌توانید به راحتی با یک دستمال آن را تمیز نمایید.

راه های مواظبت از صندلی باغی

همان طور که هر مبلمانی نیاز به مراقبت دارد ، صندلی باغی نیز روش مراقبتی خاص خود را دارد. که با دانستن آن می‌توانید طول عمر مبلمان باغی خود را افزایش داده و از صندلی باغی خود سال‌های سال لذت ببرید.  برای مراقبت از میز و صندلی فضای باز لازم است جنس آن را بشناسید اگر مبلمان شما از جنس فلز می‌باشد باید سعی کنید آن را کمتر در معرض شستشو های مداوم که آب از کف مبلمان شما می‌خورد و همچنین بارندگی‌های شدید قرار دهید.

پس از هر طوفان و بارندگی شدید سعی کنید با یک پارچه ثطره‌ های آب را از روی صندلی خود پاک کنید. در صورت امکان مبلمان خود را روی چمن طبیعی قرار ندهید .چرا که با آبیاری آن ممکن است پایه‌ های صندلی شما دچار زنگ زدگی شود . بهترین جایگاه برای گذاشتن میز و صندلی باغی چمن مصنوعی یا لاستیک می‌باشد. که اتصال آن را با زمین و رطوبت به حداقل برساند.
در صورتی که صندلی باغی شما از جنس پلیمر یا پلاستیک می‌ باشد ، بهتر است طولانی مدت در معرض نور شدید آفتاب قرار نگیرد تا دچار رنگ پریدگی نشود . چرا که مبلمان پلیمری جذابیت زیادی که دارند به خاطر رنگ بندی آن ها می‌ باشد. و در صورتی که دچار رنگ پریدگی شوند دیگر به اندازه قبل زیبا نمی‌ باشند. هم چنین سعی کنید از پرتاب اجسام تیز و یا سنگین مانند چکش و یا میخ تیز و یا چاقو به سمت آن خودداری کنید تا باعث خراش و ترک خوردگی در این نوع صندلی باغی نشود.
هم چنین در مبلمان چوبی بهتر است زیاد در معرض نور شدید آفتاب و رطوبت بالا نباشد تا دچار فرسودگی و پوسیدگی نگردد.

حرف اخر

با تمام مواردی که گفته شد هنگام خرید صندلی باغی بهتر است علاوه بر توجه به موارد بالا سلیقه خود را اولویت قرار دهید. دقت کنید که شما می‌توانید هر مدل مبلمان باغی را ه دوست دارید برای خود تهیه کنید. فقط لازم است نکات مراقبتی را بیشتر رعایت کنید که در این صورت می‌توانید آن را به یک مبلمان فضای باز عمری تبدیل نمایید.



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن