کتابفروشی های فرانسوی می خواهند در حین قفل جدید به عنوان خدمات ضروری رفتار شوند | کتابفروشان

[ad_1] نویسندگان ، کتابفروشان و ناشران فرانسوی از دولت فرانسه درخواست می کنند که اجازه دهد کتابفروشی ها آزاد

توسط ABTINNEWS در 8 آبان 1399
[ad_1]

نویسندگان ، کتابفروشان و ناشران فرانسوی از دولت فرانسه درخواست می کنند که اجازه دهد کتابفروشی ها آزاد بمانند زیرا خواندن "ضروری" است ، زیرا این کشور برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به یک قفل چهار هفته ای ملی وارد می شود.

دومین قفل فرانسه که عصر چهارشنبه توسط رئیس جمهور امانوئل ماکرون اعلام شد ، از نیمه شب پنجشنبه آغاز می شود. ماکرون اظهار امیدواری کرد که این "ترمز وحشیانه ای" بر میزان عفونت ایجاد کند ، زیرا فرانسه "در اثر تسریع انتشار ویروس غوطه ور است". تمام مشاغل غیر ضروری ، از جمله بارها و رستوران ها ، باید تعطیل شوند ، در حالی که افراد برای ترک خانه به اظهارات سوگند یاد می شوند.

اما در یک بیانیه مشترک ، انجمن ناشران فرانسه ، Syndicat national de léédition (SNE) با انجمن کتابفروشان ، Syndicat de la Librairie Française (SLF) و گروه نویسندگان ، Conseil Permanent des Ecrivains ( CPE) ، در فراخوانی برای فروشگاه های کتاب در کنار سوپرمارکت ها و داروخانه ها.

فرانسه بیش از 3000 کتابفروشی مستقل دارد و انجمن های تجاری به "اشتهای خارق العاده برای مطالعه در میان فرانسوی ها" ، به ویژه در ماه های اخیر اشاره کرده اند.

آنها می نویسند: "كتابفروشی های ما را باز بگذارید تا سلول های اجتماعی نیز به انزوای فرهنگی تبدیل نشوند." "خوانندگان ما ، که عاشق کتابفروشی های مستقل هستند ، آن را درک نمی کنند و آن را به عنوان یک بی عدالتی تجربه می کنند ... کتاب ها نیاز ما به درک ، تأمل ، فرار ، حواس پرتی ، بلکه اشتراک و ارتباط را نیز برآورده می کنند."

"خواندن زنده است، "آنها می گویند: خواندن زنده است.

در اولین قفل فرانسوی ، کتابفروشی ها بسته شدند که اکثریت آنها سفارشات آنلاین را به منظور محافظت از کارمندان ، مشتریان و خدمات تحویل به حالت تعلیق در آوردند. روز چهارشنبه ، یکی از مشهورترین کتابفروشی های پاریس ، شکسپیر و کمپانی ، گفت که از ماه مارس شاهد 80٪ کاهش فروش بوده است و از آنجا که با "شرایط سخت" روبرو است از مشتریان درخواست کمک می کند.

در حالی که این تعطیلی ها در اوایل سال "صنعت کتاب را به قلب خود آسیب رساند" ، فروشگاه ها اکنون آماده شده اند و "کاملاً می توانند در یک قفل جدید ، در یک شرایط بهداشتی سالم و اثبات شده از خوانندگان استقبال کنند ... ما آماده هستیم که مسئولیت های فرهنگی و بهداشتی خود را به عهده بگیریم "


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب