چند خصوصیاتی که مبلمان فضای باز ایرانی حتما باید داشته باشند!

مبلمان فضای باز ایرانی و خصوصیاتی که می بایست داشته باشد را می‌توان از جنبه‌های متعدد بررسی کرد. مثل

توسط ABTINNEWS در 29 تیر 1400

مبلمان فضای باز ایرانی و خصوصیاتی که می بایست داشته باشد را می‌توان از جنبه‌های متعدد بررسی کرد. مثلاً به تمجید مبلمان فضای گشوده ایرانی یا مبلمان فضای گشوده غربی پرداخت و انواع آن را برشمرد.

یا می‌توان به بررسی انواع مبلمان فضای باز ایرانی با کیفیت بر پایه مواد و مصالح به‌کار رفته در آن پرداخت. محصولات نوینی مثل چوب که در ساخت و اجرای گونه های مبلمان فضای گشوده و همینطور سازه مورد به کار گیری قرار می‌گیرد، نمونه‌های خوبی برای همین دسته‌بندی هستند.

در ادامه دارای ما همراه باشید تا به باز‌نگری مبلمان فضای باز اهل ایران و خصوصیاتی که می بایست داشته باشد بپردازیم. مبلمان فضای باز چه مواقعی را شامل می‌شود؟ به هرگونه میز و صندلی، مبل و نیمکت

تاب و صندلی ریلکسی و تجهیزاتی مانند فلاورباکس یا گلدان، سطل زباله و مورد ها شبیه که در فضای باز استعمال می‌شوند، مبلمان فضای باز گفته می‌شود. زمان تحلیل مبلمان فضای گشوده ایرانی و خصوصیاتی که می بایست داشته باشد، ذکر این نکته ضروریست که مبلمان فضای باز کلیدی کارکرد‌های مختلف به صورت فراهم یا طراحی شده به جهت یک پروژه خصوصی قابل تهیه و تنظیم هستند.


در چه جاهایی می‌توان از مبلمان فضای به کارگیری کرد؟



مبلمان فضای گشوده را می‌توان در تراس، پشت بام سبز و روف گاردن، تراس ویلا، فضای کنار استخر یا حتی فضای مرطوب باطن گلخانه‌ها به‌کار برد. ما ایرانی‌ها مدام به دنبال نزدیک ‌شدن به طبیعت بوده‌ایم. یک عدد از نکات اساسی در هنگام گزینش مبلمان فضای باز ایرانی و خصوصیاتی که بایستی داشته باشند دقت به اقلیم منطقه‌ای است که دوست داریم از مبلمان فضای باز در آن به کار گیری کنیم.

کشور ایران اقلیمی چهار‌فصل داراست و با توجه به ویژگی‌های متریال چوب که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، می‌توان از مبلمان فضای باز چوب در تمام نقاط کشور ایران استفاده کرد.

مبلمان فضای گشوده چه مواقعی را شامل می‌شود؟

مدل بندی مبلمان فضای گشوده بر پایه فرآورده آلومینیوم: ضد‌زنگ بودن و سبک بودن از محاسن آلومینیوم است. آهن: مقاومت بالا در برابر ضربه، پرت‌شدن و تابش‌آفتاب و قدرت تحمل وزن زیاد. مقاومت زیر در برابر زنگ‌زدگی و وزن بالا از معایب این فلز به جهت استفاده در مبلمان فضای گشوده است. پلاستیک: وزن سبک، شکل‌پذیری آسان و ضد‌آب بودن از مهم‌ترین مختصات مثبت مبلمان فضای باز پلاستیکی است.

در مقابل، احتمال شکستن و زخم دیدن در اثر نور شدید آفتاب از معایب پلاستیک است. چوب: زیبایی، همخوانی اهمیت فضای سبز و عایق خوب گرمایی بودن، چوب را به یکی از پرکاربرد‌ترین مصالح به جهت به کارگیری در مبلمان فضای باز کرده است.

هنگام تحلیل نمونه‌های مرسوم از مبلمان فضای باز ایرانی و خصوصیاتی که باید داشته باشند متوجه به کارگیری گسترده صنعت‌گران ایرانی از چوب به استدلال سهولت دسترسی به این مصالح با ارزش می‌شویم.

البته مقاومت پایین در برابر آفات و حشرات، قابلیت حریق و فرسودگی به مرور روزگار از معایب چوب است. بتن: قابلیت و امکان قالب‌گیری بتن و تولید مبلمان فضای باز در محل پروژه، در کنار ماندگاری بالای این محصول از مزایای به کارگیری از بتن در مبلمان فضای گشوده است.

در مقابل، وزن بالا و دشواری جابجایی از معایب بتن به شمار می‌رود. الیاف طبیعی نظیر حصیر و نی و بامبو: مزیت اصلی این متریال، طبیعی و دوست‌دار محیط‌زیست بودن است.

این مواد پس از این‌که در معرض باران قرار می‌گیرند به سرعت خشک می‌شوند، سبک میباشند و قیمت مناسبی دارند، البته وزن زیادی را نمی‌توانند تحمل نمایند و زود فرسوده می‌شوند. متریال تازه نظیر ترمووود، فایبر گلاس و چوب: استعمال از همین مواد نوین و نوآورانه، موجب بهره‌گیری از تمام موردها مثبت یاد شده در بالا و در عین حال، از دربین بردم معایب آنان می‌شود، همین به عبارتی چیزی است که طراحان صنعتی در طراحی بهینه مبلمان فضای گشوده ایرانی و خصوصیاتی که بایستی داشته باشند می‌جویند.

مختصات مثبت متریال چوب به جهت تولید مبلمان فضای باز مختصات مثبت متریال چوب به جهت ساخت مبلمان فضای باز چیست؟ متریال چوب، از پاراگراف مصالح نوینی است که از مخلوط ذرات ریز و پودری چوب طبیعی و مواد پلیمری طی فرآیندی خاص ساخت می‌شود.

متریال چوب، در معرض فشار و دمای بالا قرار‌گرفته و این فرمان مقاومت متعددی به آن می‌بخشد. به کار گیری از مواد پلاستیکی آن را در برابر رطوبت، حشرات و آفات و تغییرات دمایی مقاوم می‌کند.

در ادامه حیاتی تشریح هرکدام از همین محاسن در ارتباط حساس مبلمان فضای گشوده اهل ایران و خصوصیاتی که باید داشته باشد می‌پردازیم.

چرا چوب مورد قابل قبولی برای استعمال در فضای باز است؟

ضد‌آب بودن مبلمان فضای گشوده چوبی سبب ساز ماندگاری بالای همین مجموعه از محصولات در برابر باران، رطوبت هوا و محیط‌های مرطوب کنار استخر و … می‌شود. مقاومت بالای مبلمان فضای گشوده ساخت شده از چوب در برابر ضربه و پرت‌شدن و شکستن و … ایمنی بچه‌ها و سالمندان را هنگام به کارگیری از همین محصولات تضمین می‌کند.

مقاومت بالای مبلمان فضای باز چوبی در برابر عامل ها محیطی مانند تابش آفتاب و تغییرات دمایی. مبلمان فضای گشوده چوبی در برابر حشرات و آفات چوب نفوذ‌ناپذیر میباشند و قدمت بالایی دارند. مبلمان فضای گشوده به ادله بازیافتی بودن جزو مواد دوستدار محیط ‌زیست محسوب می‌شوند.

تنوع بالای مبلمان فضای باز منجر می‌گردد در طرح‌های گوناگون محوطه‌سازی و دکوراسیون، دست طراح و کارفرما را گشوده بگذارد تا اهمیت ذهنی آسوده طرح و رنگ مورد حیث خویش را گزینش کند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن