خانه
/
بلاگ
/
آرشیو بلاگ ماه های قدیمی
/
هدرز چیست و چرا در زمان افزایش قیمت خودرو از هدرز استفاده میشود؟
هدرز چیست و چرا در زمان افزایش قیمت خودرو از هدرز استفاده میشود؟
اهمیت ردوبدل منیفلد چدنی حساس هدرز XU7 بر بر روی این موتورشاهد ارتقاء عملکرد ۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ بدور در دقیقه و همچنین ارتقاء گشتاور موتور در تمام دورهای کارکرد ماشین خوا هیم بود. همین قطعه جایگزین مینفولد چدنی فابریک موتور می باشد و سبب طراحی خوب تر خود و افزایش عملکرد خواهد شد. ضروری به ذکر می باشد برای دسته بندی هدرزها، شرکت های سازنده آن ها را به شکل ادغام عددی معرفی می کنند که بسته به رخ ظاهری آنها نامگذاری می شوند. گزینه دوم مربوط به اتومبیل های توربوشارژر میشود.نیروی محرک پره های توربو در خودروهایی که از این تکنولوژی استعمال می کنند بوسیله دود خروجی از سیلندر تامین می شود.این افزایش ناگهانی فشار و جرم گاز خروجی، منجر اعمال نیروی دوچندان به پرههای توربین شده و میتواند به نصیب های روغنکاری و شفت توربو صدمه بزند . از طرفی تیراژ ایجاد بعضی از موتورها بقدری می باشد که موسسات زیرمجموعه شرکت خودروساز مادر، باید از هر قطعه آن (مثل منیفلد چدنی) روزمره هزاران عدد تولید کرده و به خط مونتاژ ارسال نمایند در حالی که ایجاد هدرز اساسی این تیراژ تقریبا نشدنی بوده و علت این امر فرآیند پیچیده ساخت و قالبها و فیکسچرهای فراوان، در کنار استفاده از خودرو آلات CNC گرانقیمت و در نهایت جوشکاری تیگ (آرگون) بسیار تخصصی توسط جوشکاران رشته ایی آن است. از سوی دیگر اصطکاک کاهش و ارتقاء قدرت پیشرانه در دورهای پایین، می تواند در کمتر مصرف سوخت هم موءثر باشد.بنابراین هدرز در واقع یک قطعه بازنگری شده میباشد که به جای منیفولدخروجی چدنی خودروها نصب میشود.یکی از مزایای هدرز ها ، کارگزاری معمولی آن هاست که به راحتی در هر فروشگاه مکانیکی یا این که اگزوز سازی قابل انجام است البته طراحی و ایجاد یک هدرز رشته ای و کارا بر بر خلاف کارگزاری آن به هیچ وجه ساده نیست.در دنیای امروزی طراحی بهینه اجزای تیونینگ موتور، فقط به یاری شبیه سازی دوچندان ظریف پیشرانه در محیط قابل انعطاف افزارهای رشته ای چون GT POWER قابلیت و امکان پذیر است.از سوی دیگر ایجاد هدرز ها هم باید به شکل کاملا ظریف توسط دستگاه های منحصر خم کاری لوله انجام شود و میزان مرغوب بودن عملیات جوش کاری و ماشین کاری نیز تاثیر انکار ناپذیری بر روی قابلیت های آخرین محصول خواهد داشت. III. فشار بازگشتی اگزوز همینطور می تواند موجب آسیب به چفت وبست های توربو شارژر شود و درنتیجه باعث نشت روغن به سیستم اگزوز شود و نیز در بعضا موردها موجب ازکار افتادن کاتالیزور شود. درصورتیکه در واقیعت بخواهیم گونه پارس را برسی نماییم از لحاظ استهلاک نخستین پارس تیوفایو و سپس الیکس و آنگاه هم xu7 است چنانچه برای شتاب و جوون پسندی بخوایید الیکس صحبت اولیه رو میزنه و اهمیت هیچکدوم از دسته های پارس قابل مقایسه وجود ندارد و هنوز نیز که ۸ سال از توقف تولیدش قبلی هیچکدوم از اتومبیل های جمهوری اسلامی ایران ماشین قابل مقابله اساسی همین اتومبیل را ندارند حتی سورن توربو ولی به جهت خودرو خانواده تیوفایو انتخاب بهتری هست اندک استهلاک تر و قلیل مصرف خیس نسبت به مدل هایی دیگ میزان مرغوب بودن و استقامت موتوری خوب تر چنانچه باهاش مدارا کنی و بدور موتور چهار بالاتر نبری تا ۲۰۰ کیلومتر غیر از تعویض اسباب و اثاث مصرفی هیچ چیز دیگ ای نداره. هر تعدادی از سال 2004 در صنعت خودروهای آفرود و سنگین نیز کار دارد. ولی باید این را هم خاطرنشان کرد که بهدلیل کیفیت متغیر محصولات ایجاد داخل، بعضی از تولیدات خودروسازان داخلی دارای ایرادات چندانی مواجه نمی باشند و در برعلیه برخی ماشینهای دیگر مرتباً صاحبان خود را به سمت تعمیرگاه میکشانند. فرآورده اکثر هدرز های تولیدی را فولاد و استیل تشکیل میدهند.در برخی موارد آلیاژهای مضاعف گرانقیمتی نیز آیتم استعمال قرار میگیرند وعلاوه بر تحمل گستره ی بالای دمایی ، تراز صیقلی مناسبتری نسبت به مثال هایی دارای قیمت پایین خیس دارند. هدرز عملا جایزگینی گران قیمت برای منیفورلد خروجی استاندارد پیشرانه می باشد و به دلیل قیمت و هزینه های ایجاد بسیار بالا، کمتر از سوی اتومبیل سازان به شکل استاندارد استفاده خواهد شد. از طرفی عجله بیشتری در مقایسه اساسی موتور TU5 که بر بر روی همین اتاق کارگزاشتن شده (SLX) دارااست و از طرف دیگر قیمت قطعات کمتر و سهولت تعمیر و مراقبت و همینطور شناخت بیشتر تعمیرکاران دارای آن ازمزایای دیگر همین موتور است. به گزارش خبرنگارنبض بازارگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هدرز قطعهای فنی به جهت تیونینگ و تقویت موتور میباشد که به طور معمول در دوران هایی که ارزش اتومبیل در سراشیبی قرار می گیرد و افراد رغبت و یا توان خرید یک خودروی پرقدرت و خوب ندارند بر بر روی خودرو نصب می شود و فواید متفاوتی دارد . بدین ترتیب استفاده از هدرز هنگامی توجیه پیدا میکند که بخواهیم سوای ارتقا حجم موتور قدرت آن را ارتقا داده و ارتقاء قیمت تمام شده موتور برای مشتری توجیه داشته باشد. ههمچنین اصلی افزایش راندمان موتور مصرف سوخت هم بطور میانگین ۰.۶ لیتر در صد کیلومتر کاهش یافته و موتور نرمتر کار کرده و قدمت بیشتری میکند. صورت هدرز اتومبیل به شکل لوله هایی هست که ابتدا به صورت سه و یا چهار لوله جداازهم از یک طرف متصل به یک فلنج فلزی شده و از طرف دیگر لوله ها به نیز متصل شده و در غایت تشکیل یک لوله کلفت خیس را میدهند و در آخر نیز یک فلنج کوچکتر بروی آن لوله پایانی متصل میشود. تخلیه سبب میشود تا فضا به جهت ورود هوا و سوخت به محفظه ی سیلندر گشوده شود. در چرخه موتورهای درونسوز پس از چگالی و احتراق عمل تخلیه که خروج دود و هوا از سیلندر است شکل میگیرد . در صورتی که از تالیف این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد پارس تیوفایو جدید لطفا از صفحه ما بخواهید.