سئو خارجی یا Off-page SEO چیست؟

به شکل نظری، در صورتی که هم اکنون سایت شما در لیست نتایج جستجوی Google قرار دارد، به این معنی است که تعداد بک

توسط ABTINNEWS در 24 دی 1399

به شکل نظری، در صورتی که هم اکنون سایت شما در لیست نتایج جستجوی Google قرار دارد، به این معنی است که تعداد بک لینک های دائمی که به سایت شما منتهی میگردد، برای خزندۀ Google کافی بوده تا بتواند سایت شما را بیابد. از آنجا که این لینکها مسیر حرکت کاربران و نیز رباتهای گوگل را مشخص میکنند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، و شاید اگر بگوییم هنوز هم یکی از مهمترین عوامل برای رتبهبندی سایتها برای گوگل، همین بکلینکها هستند، اشتباه نکردهایم. اگر لینکها در داخل وبسایت ما آغاز و پایان یابند بهآنها لینکهای داخلی میگوییم. اگر بخواهیم مفهوم سئو خارجی را بگوییم، برخلاف سئوی داخلی که بر روی وبسایت و طراحی و عملکرد درونی آن انجام میشود، شامل اقدامات و تغییراتی است که خارج از مرزهای سایت، صورت میپذیرند. فراموش نکنید، استراتژی سئوی خارج از سایت، باید حتما شامل یک لینکدهی کاملا قوی باشد. از این طریق محتواتون در برابر چشمان هزاران نفر قرار میگیره. به زبان ساده شما برای استفاده از رپورتاژ آگهی، ابتدا لازم است یک محتوای جذاب و مناسب برای تبلیغ سایت خود آماده کنید و سپس با قرار دادن لینک های مناسب داخل این محتوا، مخاطب را از سایت های دیگر به سایت خود منتقل کنید.

دریافت گزارش بک لینک های گوگل وب مستر به شما کمک می کند تا استراتژی لینک سازی خارجی خود را تغییر دهید یا در صورت نیاز، اصلاح کنید‫. لینک سازی لایه ای ، اهرام لینک ، pbn ، لینک فالو و نوفالو ، لینک مستقیم و غیر مستقیم ، لینک از تصاویر یا متن ، لینک از پست مهمان ، لینک در قسمت نظرات ، لینک از سایت های gov و edu ، دریافت بک لینک از شبکه های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر باید در کنار هم پروفایل بک لینک سایت شما را تشکیل دهند. علاوه بر فعالیت در شبکه های احتماعی در قسمت پروفایل هم میتونید آدرس سایت خودتون رو وارد کنید . پس با این توضیح میفهمیم که وقتی حرف از سئو خارجی میزنیم از محدوده سئو کلاه سفید خارج شدیم و به محدوده سئو کلاه سیاه نزدیک شدهایم، جایی که باید با دقت و حواس بالا اقدام کنیم و اصطلاحا در محیط خاکستری سئو فعالیت کنیم تا مورد جریمههای سنگین گوگل واقع نشویم. و گوگل متوجه که ما برای دریافت لینکهای بیشتر، بهآنها پول پرداخت کردهایم و از سایتها و دامنههایی لینک گرفتهایم که هیچ ارتباطی به حوزه فعالیت ما و محتوای منتشر شده در سایت ما ندارند!

یکی از راههای عالی این است که با رسانههای مختلف در تماس باشید. یکی از مهمترین بخشهای سئو، شاید همین سئو خارجی یا Off-page SEO باشد. به این نکته نیز توجه نمایید، که ایمیلهای اولیه شاید دیده نشوند و نادیده گرفته شوند، اما شما همیشه ایمیلهای پیگیری را آماده نمایید. من قبلتر فایل اکسلی رو درست کردم که میتوانید از آن استفاده نمایید. بنابراین برای رسیدن به بالاترین رتبه گوگل، میتوانید محتوای با کیفیت تهیه و در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید. با شناسایی وبلاگهای محبوب و معتبر در زمینه کاری خود، میتوانید نظرات خود را در آن وبلاگ به اشتراک بگذارید. برای این منظور میتوانید، برای وب سایت خود، یک محتوای با کیفیت بالا تهیه نمایید و آن را در فیسبوک، توییتر، لینکدین و دیگر شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید. هرچند که رهگیری این حجم از صفحات وب و لینک های موجود در آن تقریبا برای گوگل غیر ممکن است. توصیه ما برای پیروز شدن در میدان استفاده از روش های طبیعی بک لینک PBN است.

2. استفاده از ابزارها و سرویسهای مربوط به کیفیتسنجی لینکها خیلی توصیه نمیشود. بررسی بک لینکها از اهمیت بسیاری برخوردار است. بدیهی است که رباتهای گوگل میتوانند متوجه شوند این بک لینکها تا چه حد واقعی و با کیفیت هستند مثلاً اگر وب سایتی به صورت گسترده مشغول به ایجاد لینک برای سایتهای دیگر باشد، این موضوع توسط گوگل کشف شده و هر دو طرف را جریمه میکند. در قسمت بعدی بیشتر به این موضوع می پردازیم. هرچه وبسایت شما، بیشتر در دسترس گوگل باشد، رتبه­بندی بهتر هم به دست می­آورد. امروزه سئو خارجی بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است، زیرا گوگل اعتبار و قدرت یک سایت را بر اساس قدرت برند و ارجاعات و سیگنالهایی که از خارج سایت، دریافت میکند، بررسی و برای رتبهبندی بهتر لحاظ میکند. شایان ذکر است، بیان شود، سئوی خارجی به موتورهای جستجو همچون گوگل توصیه میکند، که کاربران چه حسی نسبت به وب سایت کسب و کار شما دارند. در واقع سایت شما هرچه لینکهای با کیفیت و نظرات مثبت بیشتری داشته باشد، ممکن است، گوگل امتیاز وب سایت شما را افزایش دهد. در واقع منظور از سئوی داخلی بهینهسازی محتوا و کدهای html است. سئوی داخلی: به مجموعهای از اقدامات، که به منظور بهینهسازی عناصر موجود در یک سایت، با هدف افزایش رتبه و ترافیک وب سایت از موتورهای جستجو انجام میگیرد، گفته میشود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن