تعریف راه اندازی: همه چیز درباره استارتاپ ها

بعضی اوقات به نظر می رسد که مرسوم ترین واژه امروز "شروع" است. در مراکز فنی مانند سیلیکون ولی ، سنگاپور یا هر مرکز راه اندازی بسیاری از افراد مشغول تشکیل یا حتی راه اندازی استارتاپ های خود هستند. اگرچه تعریف رایج از یک استارت آپ به عنوان "شرکت فناوری با کمتر از 100 نفر" اشتباه نیست ، اما نمی توان کل فلسفه خود را توضیح داد. بیایید تعریف استارتاپ را مطابق استیو بلان ، افسانه دره سیلیکون ، بررسی کنیم.   تعریف یک استارتاپ سالها سرمایه گذاران با نوآوری به عنوان مشاغل کوچک رفتار می کردند. این یک مشکل واقعی بود زیرا یک تفاوت بزرگ مفهومی و سازمانی بین یک استارتاپ ، تجارت کوچک و شرکت بزرگ وجود دارد. با توجه به گورو راه اندازی استیو بلان ، یک استارت آپ یک سازمان موقت است که برای جستجوی یک مدل کسب و کار قابل تکرار و مقیاس پذیر طراحی شده است ، در حالی که تجارت کوچک طبق مدل تجاری ثابت انجام می شود. برای مؤسس استارتاپ این مفهوم به معنی سه عملکرد اصلی زیر است: ارائه یک بینش از یک محصول با مجموعه ای از مشخصات. مجموعه ای از مناظر مدل کسب و کار راجع به مشتری ، توزیع و امور مالی شرکت ایجاد کنید. بدانید که آیا مدل بر اساس رفتار مشتری ، مدل شما صحیح است ، همانطور که مدل شما پیش بینی می کند. کسب و کار کوچک در مقابل راه اندازی برای درک بهتر ، موارد ذکر شده ، این ویدئو را تماشا کنید ، جایی که استیو بلان تفاوت یک استارتاپ و تجارت کوچک را شرح می دهد. شش نوع راه اندازی توسط استیو بلان طبق گفته های استیو بلانک ، شش نوع استارتاپ مختلف وجود دارد:   1. راه اندازی سبک زندگی: مردمی که خود اشتغالی دارند کارآفرینان سبک زندگی زندگی خود را ترجیح می دهند در حالی که برای هیچ کس بلکه خودشان کار نمی کنند. در سیلیکون ولی ، چنین حرفه ای ها رمزگزاران مستقل یا طراحان وب هستند که به دلیل اشتیاق عاشق مشاغل خود هستند.   2. راه اندازی مشاغل کوچک: تغذیه خانواده مشاغل کوچک فروشگاه های مواد غذایی ، آرایشگاه ها ، نانوایی ها ، آژانس های مسافرتی ، نجار ، برق و غیره هستند. این افراد هستند که تجارت خود را برای تغذیه خانواده انجام می دهند. کارآفرینی مشاغل کوچک برای مقیاس سازی طراحی نشده است.   3. راه اندازی های مقیاس پذیر: متولد بزرگ بودن Google ، Uber ، Facebook ، Twitter فقط آخرین نمونه از راه اندازی های مقیاس پذیر هستند. از همان ابتدا بنیانگذاران معتقدند که قصد تغییر جهان را دارند. چنین استارتاپ هایی بهترین و درخشان ترین را استخدام می کنند. آنها همیشه به دنبال یک مدل تجاری قابل تکرار و مقیاس پذیر هستند. وقتی این موضوع را پیدا کردند ، آنها برای رونق مشاغل خود به دنبال سرمایه گذاری بیشتر می شوند. گروه های نوپا که معمولاً مقیاس پذیر هستند در گروه های نوآوری (سیلیکون ولی ، شانگهای ، نیویورک ، بوستون ، اسرائیل و غیره) با هم گروه می شوند. تعریف راه اندازی   4- استارتاپ های قابل خرید: متولد شده برای خرید طی پنج سال گذشته ، شرکت های نوپا که راه حل های برنامه وب و موبایل ارائه می دهند ، به شرکت های بزرگتری فروخته می شوند. این گرایش بیشتر و بیشتر می شود. هدف آنها ساختن یک شرکت میلیارد دلاری نیست ، بلکه فروش آن به یک شرکت بزرگتر با پول نقد زیبا است.   5- شرکت های بزرگ راه اندازی شرکت: مبتکر باشید یا بمیرید شرکت های بزرگ دارای طول عمر محدود هستند. تغییرات در ترجیحات مشتری ، فناوری های جدید ، مسائل مربوط به قانون ، رقبای جدید باعث ایجاد فشار می شوند و شرکت های بزرگ را وادار می کنند تا محصولات جدیدی را برای مشتریان جدید در بازارهای جدید ایجاد کنند (به عنوان مثال - Google و Android).   6. راه اندازی اجتماعی: ماموریت - تفاوت آنها شور و اشتیاق و تحت تأثیر قرار دارند. با این حال ، بر خلاف راه اندازی های مقیاس پذیر ، ماموریت آنها این است که جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند ، نه به خاطر ثروت بلکه برای یک ایده. استارتاپ ها استارتاپ اشتیاق است ، با محرکه ، روی یک ایده متمرکز است. این کشور با یافتن راهی برای موفقیت - غلبه بر موانع حتی غیرممکن - برای صعود ، از طریق مشکلات بیشماری پیمایش می کند. اما ، در واقع ، این سوار دیوانه وار در جایی و به نوعی به پایان می رسد. سؤال این است که چه موقع؟ این نقطه عطف کجاست ، وقتی یک استارتاپ به سادگی مانند سایر شرکت ها در می آید و وضعیت "راه اندازی" خود را از دست می دهد؟ آدام D 'Augelli ، همکار در شرکت سرمایه گذاری مستقر در سانفرانسیسکو True Ventures ، اظهار داشت که یک شرکت راه اندازی است تا زمانی که تناسب محصول یا بازار را پیدا کند و شروع به مقیاس کند. در حالی که درک آن دشوار است ، اما نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد استارتاپ شما دیگر یک استارتاپ نیست و در اینجا برخی از آنها آورده شده است. شما راه اندازی های دیگر را خریداری می کنید روزی روزگاری ، Uber و Pinterest ، هر دو شش ساله ، نوپا بودند. امروز ، آنها دیگر استارتاپ ها مانند اژدها را مصرف می کنند. آنها این گروه های جزئی را به غول های در حال تحول خود اضافه می کنند. اگر استارتاپ شما آنقدر تثبیت شده است ، که می توانید سایر استارتاپ ها را نیز خریداری کنید ، به احتمال زیاد شما یک استارتاپ را اجرا نمی کنید. وقتی سرمایه گذاری می شوید با رسیدن به نقطه‌ای در مشاغل خود ، جایی که از شما خواسته شده است در شرکتهای دیگر سرمایه گذاری کنید ، می توانید مطمئن باشید که از مرحله شروع کار خارج شده اید. شما مرحله "خطر زیاد" را پشت سر گذاشته اید ریسک پذیری یک بخش اساسی برای توسعه کارآفرینی است ، با این حال ، این یک بازی سخت است که کارآفرینان در مرحله بالغ تری از توسعه خود بازی می کنند. اگر در جستجوی سرمایه گذاری های بزرگ نیستید و دیگر سرمایه شخصی خود را برای زنده ماندن قربانی نمی کنید ، y منبع : https://vidone.ir/