استفاده از تخصص وکیل خانواده در دعاوی خانوادگی

در حال حاضر افراد زیادی در جامعه وجود دارند که هر کدام به شکلی پرونده ها و دعاوی خانوادگی هستند. به همین خاطر

توسط ABTINNEWS در 27 دی 1400

در حال حاضر افراد زیادی در جامعه وجود دارند که هر کدام به شکلی پرونده ها و دعاوی خانوادگی هستند. به همین خاطر به دلیل تخصصی بودن بحث ها و مسائل حقوقی وجود یک وکیل خانواده خوب کاملاً ضروری و الزامی است. از این رو افراد ترجیح می‌دهند که پرونده های حقوق خانوادگی خود را به یک وکیل خانواده متخصص بسپارند. بر اساس گفته وکلای امور خانواده خانواده یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی محسوب می‌شود که دارای اهمیت بسیار ویژه و از لحاظ حقوقی و عرفی خانواده از مزدوج شدن یک زن و یک مرد تشکیل می شود.

وکیل خانواده متخصص در مسائل حقوقی است که در امورات مربوط به قوانین حقوق خانواده تخصص ویژه‌ای داشته و به مسائلی همچون مهریه طلاق حضانت و غیره رسیدگی می نماید. از نظر حقوقی پرونده های خانواده تکنیک و ظرافت های منحصر به فرد  خود را دارد که همه این ها به وجود وکیل خانواده متخصص و با تجربه نیازمند است..

یک‌ وکیل خانواده خوب از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

یک وکیل متخصص خانواده حتماً باید دارای اطلاعات حقوقی کافی باشد. و همچنین به روند پیشبرد دادگاه های بدوی، دیوان عالی و دادگاه تجدید نظر تسلط و آگاهی های لازم را داشته باشد. 

در ابتدا وکیل خانواده بررسی کردن تمامی جوانب یک پرونده، مشورت و تبادل نظر با تیم وکلای ماهر و با تجربه نتیجه را به اطلاع موکل خود می رساند یک وکیل خانواده خوب در اولین مرحله سعی می‌کند که صلح و سازش را میان زوجین برقرار کند و در صورتی که امکان سازش و صلح وجود نداشت نسبت به مطرح کردن دعوا اقدام نماید.

 سپس در تمامی مراحل با مشاوره بسیار عالی و دقیق در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرونده شما را با موفقیت و مطلوب ترین نتیجه به اتمام می رساند .

لازم به ذکر است که شما با انتخاب نمودن بهترین وکیل خانواده می‌توانید احتمال موفقیت پرونده خود را به طور چشمگیری افزایش داده و به روند پیشرفت پرونده نیز سرعت ببخشید بهتر است که همیشه برای پرونده های حقوقی خانوادگی خود از وکلای خانواده باسابقه و باتجربه استفاده نمایید.

مشاوره های حقوقی توسط وکیل خانواده

یک مشاور حقوقی می ‌تواند قبل از انجام هر کاری و یا قبل از طرح دعوا خانوادگی شمارا از مشکلات متعددی که احتمال دارد سر راه شما قرار بگیرد مطلع کرده و از آنها جلوگیری کند. بنابراین بهتر است قبل از مطرح کردن دعوا و یا حتی دفاع از دعوا جهت جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه حتما با یک مشاور حقوقی کمک گرفته و با آن مشورت کنید.

در صورتی که یک پرونده خانوادگی وکیل خانواده مرجوع گردد تمامی مراحل تقدیم دادخواست شده و پیگیری کردن پرونده که شامل تقدیم دادخواست تا مرحله اجرا حکم است به وسیله وکیل خانواده متخصص انجام می گردد. در چنین شرایطی دیگر نیاز به حضور فیزیکی موکل در مرحله های دادرسی نیست مگر آن که از طرف مراجع قضایی ابلاغیه جهت حضور فیزیکی موکل صادر شده باشد.

بر اساس ماده ۴ قانون حمایت از خانواده در سال ۱۳۹۱ مصوب شده است رسیدگی اموراتی که در ادامه ذکر خواهیم کرد در صلاحیت دادگاه است این امورات عبارتند از نکاح دائم و موقت،  نامزدی خسارت های ناشی از به هم خوردن آن ، شروط ضمن عقد و نکاح  ازدواج مجدد زوج، مهریه، جهیزیه،نفقه،اجرت المثل،  بذل مدت و انقضای آن ، طلاق، رجوع فسخ نکاح، تمکین و نشوز،حضانت و ملاقات کودک و..... شما می توانید تمامی پرونده خود را که در این زمینه ها هستند را به بهترین وکیل خانواده بسپارید.

انواع دعاوی خانوادگی مهم

تعدادی از دعاوی خانوادگی از سایر دعاوی های خانوادگی مهم تر بوده و مراجعین بیشتری دارند در ادامه هر کدام از آنها را نام برده و در مورد هرکدام توضیحات مختصری را شرح می دهیم.

مهریه

در واقع مهریه نوع توافق مالی است در زمان عقد نکاح میان زوج و زوجه تعیین می شود و نوعی الزام قانونی و شرعی می باشد مرد موظف است آنرا به صورت عندالمطالبه و یا عندالاستطاعه پرداخت کند. ممکن است که در زمان عقد و نکاح مهریه معین نشود. در چنین شرایطی، زوجین بعد از توافق با یک دیگر نسبت به معین کردن مهریه اقدام می نمایند.لازم به ذکر است که زن پس از وقوع نزدیکی می تواند مهریه خود را دریافت کند‌.

طلاق

براساس گفته های وکیل خانواده، طلاق می توان به سه حالت انجام شود:

  • طلاق توافقی

  • طلاق به درخواست زوجه

  • طلاق به در خواست زوج

طلاق توافقی

این نوع طلاق بر اساس خواسته زوجین بوده و آن ها می توانند پس از این که در مورد مهریه، حضانت و نفقه به توافق رسیدند، به دادگاه مراجعه کرده و درخواست طلاق کنند.

طلاق به درخواست زوجه

بر اساس این که در قانون ایران، حق طلاق با مرد می باشد، طلاق گرفتن از طرف زن به اثبات عسر و حرج نیازمند است.

طلاق به درخواست زوج

طبق گفته وکیل خانواده، مرد می تواند با رعایت نمودن شروط و مقررات در قانون مدنی و پرداخت نمودن تمامی حقوق مالی مثل مهریه و نفقه و شرط نصف دارایی، نسبت به طلاق دادن همسر خود اقدام کند.

نفقه

یکی از دیگر حقوق های مالی که میام زوجین وجود دارد، نفقه است. دو شرط برای نفقه زوجه وجود دارد، عقد دائم و تمکین زن. در صورتی که زوجه تمکین نکند، دیگر مستحق دریافت نفقه نیست.

حضانت

از جمله دعاوی خانوادگی که بسیار زیاد مطرح می شود، حضانت فرزند است. در زمان طلاق زن و مرد، یکی از مشکلات این است که کودک کجا زندگی کند، بر اساس قانون مدنی حضانت فرزند تا هفت سالگی با مادر بوده و از ۷ سالگی به بعد حضانت با پدر است. سپس دختر در سن ۹ سالگی و پسر در سن ۱۵ سالگی می تواند خودش تصمیم بگیرد که پیش پدر زندگی کند یا مادر.

مواردی که در بالا ذکر شد، از جمله دعاوی خانوادگی هستند که بیشترین میزان مراجعه کننده را در مراجع قضایی دارند. شمد می توانید برای طرح انواع دعاوی خانوادگی به یک وکیل خانواده خوب مراجعه کنید و رسیدگی به کارهای حقوقی خود را به او بسپارید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن