Sins Of تقویت خودرو

اما بعد از ورود خودروهای انژکتوری به بازار، عملکرد سیستم سوخت و جرقه در این خودروها بشدت محدود شد و از آنجا ک

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

اما بعد از ورود خودروهای انژکتوری به بازار، عملکرد سیستم سوخت و جرقه در این خودروها بشدت محدود شد و از آنجا که بحث آلایندگی مورد توجه خودروسازان قرار گرفته بود، استفاده از دریچه گازهای برقی نیز رواج یافت تا بطور کلی ارتباط راننده با موتور به شیوه غیرمستقیم تبدیل گردد. دو نفر به نامهای گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ که هر دوی آنها از اتو تجربه اندوزی کرده بودند در شهر اشتوتگارت در سال ۱۸۸۲ کارگاهی دایر نمودند و پس از گذشت یکسال اولین موتور خود را عرضه نمودند. در سالهای بعد بنز به عنوان تجارت وسیله نقلیه سه چرخ را ببازار عرضه کرد که به این ترتیب اولین اتومبیل به همراه سر و صدا و مشکلات فراوان وارد بازار شد. اولین چیزی که باید به آن توجه شود، سیستم اگزوز خودرو است. تقویت سیستم اگزوز خودرو : سیستم اگزوز خودرو از قسمتهای مختلفی مثل منیفولد دود، کاتالیزور و منبع اگزوز تشکیلشده که شما میتوانید با ارتقای هرکدام از این قسمتها قدرت موتور را افزایش دهید. دور موتور در زمان تعویض دنده کاهش پیدا می­کند و افزایش سرعت متوقف می­شود. این کار بر روی سرعت و شتاب ثانویه خودرو تأثیر بسیار زیادی دارد. ایجاد تغییرات فنی در موتور ماشین برای به­دست آوردن شتاب و سرعت بیشتر انجام می­ گیرد، هم­چنین در کنار این تغییرات باید سیستم ترمزگیری و کنترل ماشین هم بهبود پیدا کند تا به­صورت همروند یک ماشین تقویت شده داشته باشید. در حقیقت یکی از مهمترین قطعات تیونینگ فنی موتور جهت رسیدن به قدرت و شتاب زیاد استفاده از این سیستم میباشد که برای نصب آن نیز به دانش فنی و تخصص نیاز است که پیشنهاد میشود حتما برای این عمل تیون فنی موتور به یک متخصص خبره مراجعه کنید. این قطعه خود یکی از مهمترین قطعات در عمل تیونینگ فنی خودرو میباشد که بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی و آشنایی با موتور و بخش فنی خودرو از آن غافل هستند و در واقع بیشتر به تیونینگ ظاهری بها میدهند اما یک خودروی اسپرت زیبا قطعا باید از لحاظ، شتاب، سرعت و قدرت موتور نیز حرفی برای گفتن داشته باشد که با تعویض این قطعه نیز میتوانید به شتاب و سرعت و قدرت بیشتری دست پیدا کنید. فیلتر هوای اسپرت مجهز به خنک کننده: یکی از مهمترین عناصری که در جریان احتراق موتور حضور دارد، اکسیژن است که مستقیماً از هوای بیرون به درون موتور خودرو وارد میشود.فیلتر هوای معمولی خودروها خاصیت خنککنندگی نداشته و از طرف دیگر توان ارائه هوای زیاد به موتور را در زمان موردنیاز ندارند.با کمی هزینهی بیشتر، فیلتر هوای اسپرت با سیستم خنککننده را جایگزین فیلتر هوای قبلی ماشینتان کنید. طبیعتاً در چنین حالتی مزیتهای تقویت موتور یک ماشین برای شما بیش از معایب آن خواهد بود.

اتومبیلهای اولیه شبیه درشکه بود و با نیروی بخار به حرکت درمیآمد. ↑ «خداحافظی با آهوی سایپا/تولید تیبا تا آخر تیرماه». DEF را می توان به سرعت تجزیه کرد تا آمونیاک اکسید کننده را در جریان اگزوز تولید کند. منبع کاهنده معمولاً نوع خاصی از اوره با استانداردهای خودرویی است و در صورتی که با مواد دیگری ترکیب شده باشد به عنوان مایع اگزوز دیزل (DEF) شناخته می شود. در برخی وسایل نقلیه خاص ایسیو یا کامپیوتر خودرو به ما اجازه دسترسی های (Permission) های خاص از راه پورت دیاگ یا همان پورت OBD را نمیدهد و یا به علت قدیمی بودن ایسیو خودرو از استانداردهای پورت های عیب یابی (Dignosis) پشتیبانی نمی کند در نتیجه پروگرام از راه J-Tag یا K-tag و کابل های ISP جدید بسیار کمک کننده است. در حوزه تعمیر و پروگرام ایسیو خودروهای تجاری و سنگین نیاز به پروگرامر های گران قیمت و پرتعداد تر نسبت به خودروهای سبک وجود دارد.دلیل قیمت بسیار بالای این قطعات که با ارزهای دلار، پوند و یورو به صورت اورجینال خریداری می شوند تعداد کمتر خودروهای سنگین و تخصصی بودن سیستم های کنترلگر آن ها به علت مصارف خاص تجاری است. همانطور که پیشتر در مقاله ریمپ ایسیو توضیح دادیم ریمپ چیست، ریمپ نرم افزاری صحیح می تواند باعث افزایش کارایی پیشرانه و در نتیجه تولید توان و گشتاور بیشتر شود. می تواند کارایی پیشرانه را به بهینه ترین حالت ممکن برساند. ما برای پیشرانه های کاترپیلار (CATERPILLAR)، کامینز (CUMMINS)،دیترویت (DETROIT)، ایسوزو (ISUZU)، مکس فورس (MAXXFORCE)، مرسدس (MERCEDES)، پاکار (PACCAR)، ولو (VOLVO) و John Deere … هم­چنین فضای بیشتری برای ورود هوا قرار می­دهد و ازآن­جایی که تراتل­ها هوای بیشتری را بدون وجود فیلتری وارد موتور می­کنند، موجب دوده گرفتن مجاری سوپاپ­ها هم می­شود که باید به این نکته هم توجه داشته باشید. موتور آنها نوعی موتور سبک با سرعت بالا در حدود ۹۰۰RPM بود که نسبت به موتورهای احتراق داخلی آن زمان که حداکثر دورشان ۲۰۰RPM بود نوعی موفقیت محسوب میشد.

بازار کالسکهها و واگنهای بخار در انگلیس تا سال ۱۸۶۵ میلادی رونق داشت تا اینکه سرانجام رقابت با راه آهن و نیز تصویب قوانین صریح علیه سرعت به عمر این دسته از خودروها پایان میدهد. کاربرانِ پیک خودرو در هر لحظه قادر به ویرایش آگهی خود هستند، بنابراین پیک خودرو، هیچگونه مسئولیتی را در قبال هر نوع آگهی درج شده در سایت نمیپذیرد و صرفاً مطالب درج شده توسط کاربران را نمایش میدهد. تیره شدن شیشههای خودرو، فارغ از اینکه رنگ بدنه ماشی چه رنگی باشد، جلوه زیبایی به ظاهر خودرو میدهد که نسبت به تغییر عظیمی که در ظاهر خودرو به وجود میآورد بسیار ارزان تر از سایر تیونیگهای دیگر به حساب میآید. در حقیقت تمام خودروهای تولید شده به صورت حرفهای و لوکس طراحی و تولید نمی شوند و خودروسازان، خودروهای معمولی را برای استفاده معمول روزانه و برای سایر سلیقههای عام ساده تولید میکنند که بعضی از افراد علاقه مند به خودرو تمایل دارند که خودروی خود را از آن چیزی که هست، بیشتر ارتقا داده و بخش فنی و موتور آن را نیز تقویت کنند. گام سوم برای تقویت و بهینه سازی موتور خودرو را می توان تقویت سیستم های اگزوز دانست. سیستم EGR که مخفف Exhaust gas recirculation (چرخش دوباره گازهای حاصل از احتراق) سامانه ای است که در موتورهای احتراق داخلی بنزینی و دیزلی با تکنیک هایی موجب کاهش و حذف اکسید نیتروژن (NO) از اگزوز خودرو میشود. توجه بفرمایید برای احیاء این سامانه نیاز است که وسیله نقلیه با سرعت ثابت در جاده های باز به طور مثال بزرگراه با دور موتور در حدود 2500 دور در دقیقه به مدت 15-30 دقیقه حداقل یک بار در ماه رانده شود این نکته برای وسایل نقلیه ای است که به دلایلی کم مورد استفاده قرار می گیرند. در حالت معمول مسیر خروج دود در اگزوز به صورت پر پیچ و خم طراحی شده است که این ناهمواری مسیر به دلیل کاهش صدای خروج دود و موتور میباشد. کاتالیست اگزوز به منظور تصفیه هوا و کاهش آلودگی هوا در خودروها تعبیه شده است که پیشنهاد میشود که به جای حذف آن جهت بیشتر شدن قدرت موتور از یک کاتالیزور حرفهای و بهتر استفاده کنید که هم به تصویه دود خروجی کمک کند و هم اینکه با حذف کاتالیزور دچار اختلال در کارکرد صحیح موتور نشوید. DEF یک واکنش شیمیایی را ایجاد می کند که اکسیدهای نیتروژن را به نیتروژن ، آب و مقادیر کمی از دی اکسید کربن (CO2) یعنی اجزای طبیعی هوای تنفسی ما تبدیل می کند ، که از طریق لوله اگزوز بیرون رانده می شود. یک سیستم فناوری پیشرفته کنترل انتشار آلاینده است که یک ماده کاهنده یا می توان گفت بازدارنده مایع را از طریق یک کاتالیزور ویژه به جریان خروجی یک موتور دیزل تزریق می کند. ماتریکس اپوکسی مورد استفاده برای تیغه موتور فن طراحی شدهاست که در برابر سوخت جت، روانکاری، و باران آب نامناسب است و رنگ خارجی در قطعات کامپوزیت برای به حداقل رساندن آسیب نور نور ماوراء بنفش اعمال میشود. شهر مصدر، امارات متحده عربی، شهری آیندهنگر است که با اصول دوستدار محیط زیست طراحی شدهاست.

تغییر شمع­های معمولی با شمع­های سوزنی و ایردیوم می­تواند به احتراق درون سیلندرها کمک کند تا مقاومت کمتری دربرابر جرقه داشته باشند. تعویض شمعها :با تعویض شمعهای معمولی با شمعهای سوزنی و ایردیوم میتواند به احتراق درون سیلندرها کمک کند تا مقاومت کمتری در برابر جرقه داشته باشند. این قطعه برای هر سیلندر ورودی به­صورت جداگانه تعبیه شده است و کاهندهی اثر منفی مکش سیلندرها بر روی یک­دیگر است. تغییر شمع­های معمولی با شمع­ های سوزنی و ایردیوم می­ تواند به احتراق درون سیلندرها کمک کند تا مقاومت کمتری دربرابر جرقه داشته باشند. اما پس از تقویت موتور، سامانه انتقال قدرت پراید، توان مقاومت در برابر نیروی جدید موتور را نداشت؛ بنابراین، دنده دو گیربکس پراید را تغییر و فنر کلاچ را تقویت کردند. این سیستم که سوپرشارژ نیز گفته میشود میتواند عملکرد و قدرت و گشتاور موتور شما را به 50 درصد افزایش دهد که این مقدار بسیار چشمگیر است. همچنین برخی از منتقدان این موضوع را بیان میکنند که خودروها فقط به عنوان یک وسیله نقلیه استفاده نمیشوند و بلکه واژه و مفهوم «خودرو» دارای یک کاربرد اجتماعی-فرهنگی نیز میباشد که در آن «خودرو» بیانگر یک فرهنگ «مصرف و نشانگری از میزان موفقیت فردی و میزان ثروت فردی میباشد.». به دارندگان وسیله نقلیه به دیده تحقیر نگریسته میشد و آنها را موظف میکردند تا پشت سر یک نفر پرچم بدست با فاصله ۵۵ متر حرکت کنند. دایملر نیز با عرضه اتومبیل خود صنعت اتومبیلسازی را مجهز نمود تا با سرعت بیشتر وارد قرن بیستم شود. همانطور که گفتیم هنگام تقویت موتور یک ماشین، سرعت و شتاب آن افزایش پیدا میکند. این خودرو توسعه یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۶/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. با توجه به اینکه درج مشروح نظرات منفی در مورد مشاغل خودرویی محترم مستلزم سند معتبر میباشد. هم­چنین فضای بیشتری برای ورود هوا قرار می ­دهد و ازآن­جایی که تراتل­ها هوای بیشتری را بدون وجود فیلتری وارد موتور می­ کنند، موجب دوده گرفتن مجاری سوپاپ­ها هم می­ شود که باید به این نکته هم توجه داشته باشید. با توجه به رشد چشمگیر دانش و صنعت الکترونیک در سالهای اخیر، امروزه میتوان اینگونه بیان نمود که تمام فناوریهای پیشرفته مورد استفاده در خودروها، برای نیل به عملکرد مطلوب، از سیستمهای کنترل الکترونیکی خودرو یا سیستمهای مکاترونیکی خودرو استفاده میکنند. برخی از این تکنولوژی (فناوری)ها عبارتند از: سیستم ترمز ضدقفل، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری خودرو، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمزی، سیستم سوخترسانی تزریق مستقیم، سیستم کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز کمکی، سیستم مدیریت سوخت و جرقه، سیستم کمربند ایمنی پیشکشنده، سیستم تعلیق هوشمند، سیستم فرمان فعال و موارد بسیار دیگر. دیگر تجهیزات سیستم تهویه مطبوع خودکار در مدل EX - فرمان هیدرولیک - شیشه بالابر برقی جلو - شیشه بالابر برقی عقب در مدل EX - قفل مرکزی - ریموت کنترل در مدل EX - چراغ مهشکن عقب - چراغ مهشکن جلو در مدلهای LX, نوربرت پرفورمنس SX و EX - رینگ آلومینیومی در مدل EX - سپر همرنگ بدنه - کمربند ایمنی جلو قابل تنظیم و مجهز به سیستم پیشکشنده - سیستم ضد سرقت ایموبلایزر - گرمکن شیشه عقب - صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع - آینههای جانبی برقی در مدل EX - درببازکن باک و صندوق عقب - جالیوانی روی کنسول جلو - ساعت دیجیتال - برفپاککن جلو با دور قابل تنظیم.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از norbert performance ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

آخرین مطالب