هرچه در مورد مبل بادی به شما گفته اند، اشتباه است...و در اینجا دلیل آن است

زلزلههای مهلکی در ماه اوت ۵۵۳ و دیگری در دسامبر ۵۵۷ باعث بروز ترکهای بزرگی در سقف گنبد اصلی و نیمه گنبد بخش ش

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

زلزلههای مهلکی در ماه اوت ۵۵۳ و دیگری در دسامبر ۵۵۷ باعث بروز ترکهای بزرگی در سقف گنبد اصلی و نیمه گنبد بخش شرقی ساختمان گردیده و بالاخره گنبد اصلی در زمین لرزه ۷ می ۵۵۸ کاملاً فرو ریخت که ریزش آن همچنین باعث نابودی محراب گردید. در این زمان تمام تصاویر و مجسمههای موجود در کلیسا ایا صوفیا نابود یا به محل دیگری منتقل شدند. در سال ۸۵۹ بار دیگر کلیسا در نتیجه آتشسوزی بزرگی دچار خسارت گردید و متعاقباً در ژانویه ۸۶۹ زمین لرزه دیگری موجب سقوط نیمه گنبد موجود در ایا صوفیا گردید. ژرفای گنبد ۱۸ متر و بلندی گنبد ۵۶ متر از سطح زمین است و قطر آن ۳۳ متر است که پشت بند آن دو و نیم گنبد است، که خود در هر پهلو بر یک تو رفتگی ستون دار کوچک قرار دارند. وی از دیدگاه تاریخی اولین معماری بود که طراحیهایش با توجه به زمین لرزه انجام میگردید. مریم مقدس و کودک این اولین موزائیک بعد از دوران بتشکنی بود. در سمت راست مریم مقدس ژان دوم کامننوس در لباس مجللی مملو از جواهرات ایستادهاست.

در آن زمانها معمولاً محل احداث اماکن مقدس با توجه به وجود معبد مقدس در زمانهای گذشته انتخاب میشد. بهعنوانمثال شما نمیتوانید بهسادگی مبلهای خانه را جابهجا کنید و هرجایی که میخواهید قرار دهید؛ در چنین شرایطی یکسری جایگزینها وجود دارند که بهترین آنان، مبل بادی است. اینتکس ایران یکی دیگر از گزینههایی است که قصد داریم آن را در لیست 10 سایت برتر خرید انواع مبل بادی قرار دهیم.همانطور که میدانید مبلهای بادی در اندازهها و جنسهای مختلف در بازار وجود دارند و شما برای اینکه خرید خوبی داشته باشید، باید ابتدا نیاز خودتان را بهصورت دقیق تشخیص دهید و سپس انتخاب کنید؛ وبسایت اینتکس ایران به دلیل اینکه انواع مدل مبل بادی را بهصورت یکجا جمعآوری کرده است، این امکان را به شما میدهد که بهسادگی خریدتان را انجام دهید. وسایلی که متعلق به ۶۰۰۰ سال پیش در ایران است گواه خوبی است بر اینکه مردم آن زمان از فن ریسندگی و تبدیل پشم به نخ آگاه بودهاند. اگر به دنبال بهترینها هستید، میتوانید با انتخاب فیلتر محبوبترینها، محصولاتی که در نظر دیگران دارای کارایی بهتری بودهاند را ببینید و در صورت علاقه، خریدتان را انجام دهید. A᠎rt᠎ic᠎le was c re᠎at ed  by GSA Conte nt Gene​rato r DEMO!

مورد دوم از لیست ما که ازنظر نام شباهت بسیاری به مورد قبلی دارد اینتکس تهران است؛ این فروشگاه نیز بهصورت تخصصی در زمینه فروش مبلهای بادی فعالیت میکند و با ارائه تعداد بسیار زیادی محصول باکیفیت، این حق را میدهد که بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. ژوستینین یکم، فیزیکدان معروف ایسیدور میلتوس (Isidore of Miletus) و ریاضیدان معروف آن زمان آنتمیوس ترالس را برای نقشهکشی و رهبری بنای کلیسای سوم انتخاب نمود. در این زمان تمام امید پادشاه ژوستینین یکم و همسرش تئودورا معطوف به دو سردار ارشد ارتش خود به نامهای بلیساریوس و موندوس (Mundus) شده بود. در ۲۳ فوریه سال ۵۳۲ میلادی، تنها چند روز پس از نابودی کلیسای دوم، ژوستینین یکم تصمیم به ساخت کلیسای سوم که بزرگتر و با عظمت تر بود گرفت. امپراتور باسیلیوس یکم نیز دستور ترمیم مجدد آن را داد. بالدوین یکم (Baldwin I) در ۱۶ می ۱۲۰۴ طی مراسمی در ایا صوفیا به امپراتوری رسید. ساخت کلیسای اول که به نام کلیسای بزرگ شناخته میشد در زمان امپراتوری کنستانتین دوم و به روایتی کنستانتین کبیر، در کنار محلی که قصر شاهنشاهی در یک طرف و در طرف دیگرش کلیسای کوچکی به نام حاجی آیرین قرار داشت، شروع شد.

نوشته حک شده کنار او میگوید: «امپراتور کنستانتین بزرگ از فرشتگان». این لوحهها در زمان سلطنت عبدالمجید با الواح مدوری که به خط ابراهیم افندی نوشته شده بود، جایگزین گردید. این کلیسا در ۱۰ اکتبر ۴۱۵ میلادی افتتاح گردید. کلیسا همچنین طبق رسم زمان خود، محلی برای پناه به فراریانی که به آن پناهنده میشدند، داشت و بازدیدکنندگان از سرتاسر جهان داشت که به شدت مورد توجه آنها قرار میگرفت. این شورش به دلیل وسعت و مدت آن باعث خسارات جبرانناپذیری به مردم، شهر و زیربنای حکومت گردید. لازم است ذکر شود که بخش عظیمی از موزائیک کاری داخل کلیسا نیز در زمان حکومت امپراتور ژوستین دوم انجام گردید که بین سالهای ۵۷۸ - ۵۶۵ میلادی بود. در این تاریخ، با موافقت رجب طیب اردوغان، ایاصوفیه مجدداً به مسجد تبدیل شده و برای برگزاری مراسم عبادی آماده گردید. اینتکس یکی از شرکتهایی است که انواع مبل بادی را در دنیا تولید میکند و محصولات آن در ایران نیز طرفداران زیادی دارد؛ وبسایت اینتکس کالا با واردکردن محصولات این برند، به شما این امکان را میدهد که هرکدام از مدلهایی که مدنظرتان است را خریداری کنید. این فروشگاه تمرکز خودش را بهصورت ویژهای بر روی فروش مبلهای بادی قرار داده است و بر روی آنان مانور میدهد؛ به همین دلیل، شما میتوانید انواع مبلهای بادی را در مدلها گوناگون در مستر اینتکس پیدا کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن