دریافت وام با سند ملکی

شرایط دریافت وام با سند ملکی در هر بانکی کاملاً متفاوت بوده و شرایط خاصی را دارا می‌باشد. برای دریافت وام

توسط مدیر سایت در 12 تیر 1402

شرایط دریافت وام با سند ملکی در هر بانکی کاملاً متفاوت بوده و شرایط خاصی را دارا می‌باشد. برای دریافت وام با سند ملکی در برخی از بانک‌ها حتی به سپرده گذاری احتیاجی نیست ، در حالی که در بانک‌های دیگر این شرایط وجود ندارد و حتماً باید سپرده گذاری انجام شود. نحوه دریافت وام با سند ملکی به این گونه است که شخص باید ابتدا در بانکی که می‌خواهد از آن وام دریافت کند حسابی را باز کند و سندی که به آن بانک ارائه می‌شود باید شش دانگ و دارای ارزش و اعتبار باشد. بعضی از وام‌ها وجود دارند که در آنها افراد می‌توانند با ارائه ضمانت سند ملکی وام از بانک دریافت کنند از جمله بانک‌هایی که به صورت فوری به متقاضیان خود وام با سند ملکی می‌دهند موارد زیر می‌باشد که عبارتند از : بانک دی ، بانک انصار، بانک قوامین، بانک پارسیان ، بانک ملت ، بانک تجارت و... .

ممکن است برای شما این سوال به وجود بیاید که منظور از دریافت وام با سند ملکی چه می‌باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفته شود که بانک‌ها ضمانتی در قبال دادن وام دریافت می‌کنند و می‌خواهند که یکی از این ضمانت‌ها سند ملکی می‌باشد. که افراد می‌توانند با قرار دادن سند ملکی اقدام به دریافت وام با مبلغ‌های متفاوت کنند. باید گفته شود که تنها ارائه سند ملکی برای دریافت وام کافی نمی‌باشد و بهتر است شرایطی را رعایت کنید که در ادامه هر کدام از آنها را توضیح خواهیم داد.

● هر یک از بانک‌ها برای دریافت وام روی سند خانه وام با سند ملکی مبلغ‌های متفاوتی را در نظر گرفته‌اند که در هر بانک برای هر شخص کاملا متفاوت می‌باشد و علاوه بر این طرح‌ها ، طرح های دیگری هم وجود دارد که افراد می‌توانند با توجه به شرایط و در نظر گرفتن سود و مبلغ مورد نظر آن را از بانک دریافت کنند.

شرایط دریافت وام با سند ملکی

دریافت وام با سند ملکی کار سختی نمی‌باشد و با ارائه مدارک مورد نیاز و انجام مراحل و شرایط مخصوصی که هر بانک آن را دارا می‌باشد ، می‌توان وام را دریافت کرد. یکی از مزیت‌های دریافت وام با سند ملکی سرعت دریافت آن وام می‌باشد به این دلیل که سند ملک ضمانتی کاملاً معتبر و با ارزش برای بانک می‌باشد که برای ضمانت کفایت می‌کند.

 اگر بخواهیم یکی دیگر از شروط اصلی دریافت وام با سند ملکی را بگوییم ، خوش حساب بودن سابقه متقاضی یکی از اصلی ترین شروط می‌باشد. که در این شرایط به هیچ عنوان نباید به بانک بدهکار باشد و یا وام تسویه نشده و یا چک برگشتی نداشته باشد. در چنین شرایطی وام به راحتی به او تعلق می‌گیرد و همچنین از شروط دیگر این نوع وام این است که سند ملک به نام متقاضی وام باشد در غیر این صورت آن شخص قادر به دریافت وام نمی‌باشد. بانک‌های بسیار زیادی وام با سند ملکی را به متقاضیان و مشتریان ارائه می‌کنند که هر کدام از این بانک‌ها نحوه ثبت نام متفاوت و مختلف و شرایط خاص خود را دارا می‌باشند همینطور مبلغ وام و درصد سودی که به این وام تعلق دارد و پرداخت آن در بانک‌های مختلف متفاوت می‌باشد .

مدارک لازم برای دریافت وام با سند ملکی چیست؟

برای دریافت وام با سند ملکی هنگام ثبت نام یک سری مدارک جهت احراز منطقه مسکونی و احراز هویت افراد لازم است که به بانک ارائه شود. مدارک لازم برای دریافت وام با سند ملکی شامل موارد زیر می‌باشد که عبارتند از : تصویر کلیه صفحات شناسنامه متقاضی ، گواهی اشتغال به کار متقاضی در تاریخ اعطای تسهیلات و تعیین میزان حقوق و تعهد کسر از حقوق در صورت عدم پرداخت ، تصویر سند مالکیت یا سر قفلی یا اجاره نامه محل کسب یا کپی برابر اصل اسناد یا مدارک مالکیت متقاضی.

●تصاویر سند مالکیت در مواردی که تسهیلات در قبال وثیقه ملکی اعطا می‌شود ، تصویر کامل اسناد مالکیت اموال غیر منقول ، کد صنفی ۱۰ رقمی ، چک ضمانت، اگر سن مالک زیر ۱۸ سال یعنی زیر سن قانونی باشد ولی یا وکیل قانونی از طرف متقاضی داشته باشد ، درخواست استفاده از تسهیلات بانک را می‌نماید و اسناد مربوط را امضا می‌کند و وجهه مربوط به تسهیلات اعطایی را دریافت می‌کند.

● قرارداد منعقده پرداخت وام ، یک نسخه از کلیه اسناد حسابداری و انتظامی و تعهدات از بدو انعقاد قرارداد تا مرحله واریز و تسویه آن، ارزیابی هزینه‌های انجام شده ناشی از وام اعطایی بانک.

● در بسیاری از موارد مشتریان و متقاضیان اقساط خود را در زمان موعد و زمان مشخص شده که بانک برای آنها تعیین کرده است پرداخت نمی‌کنند و این قضیه یک مشکل بزرگ را به وجود می‌آورد. پرداخت نکردن سر وقت اقساط وام‌ها یک مشکل بسیار بزرگ برای بانک‌ها می‌باشد که به همین دلیل برای گرفتن ضمانت سخت‌گیری زیاد و لازم را انجام می‌دهند تا خیالشان بابت پس گرفتن اصل وام و سود راحت تر باشد.

برخی از سوالات متداول در رابطه با دریافت وام با سند ملکی

۱_ منظور از وام با سند ملکی چیست ؟ بانک‌ها ضمانتی در قبال دادن وام طلب می‌کنند که یکی از این ضمانت‌ها سند ملکی می‌باشد که افراد و متقاضیان می‌توانند با قرار دادن سند ملکی اقدام به دریافت وام با مبلغ‌های متفاوت کنند.

۲_ مهمترین شرطی که تمام بانک‌ها برای دادن وام می‌خواهند چیست؟

شش دانگ بودن سند ملکی از مهمترین شرایطی می‌باشد که تمام بانک‌ها دارند و این قضیه برای آنها اهمیت بسیار زیادی را دارا می‌باشد و توجه بسیار زیادی به آن می‌کنند.

۳_ چه مدارکی برای دریافت وام با سند ملکی لازم می‌باشد؟

برای دریافت وام با سند ملکی تصویر کلیه صفحات شناسنامه متقاضی و تصویر کارت ملی ، کد صنفی ۱۰ رقمی ، چک ضمانت گواهی اشتغال به کار و غیر لازم می‌باشد که در قسمت قبلی به صورت کامل به توضیح آن پرداختیم.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن