اتاق دوش یا وان جکوزی

کدام بهتر است: دوش حمام یا وان و حمام سنتی؟ اگر به فکر تعمیر و بازسازی خانه خود یا به فکر خرید خانه جد

توسط مدیر سایت در 24 خرداد 1402

کدام بهتر است: دوش حمام یا وان و حمام سنتی؟

اگر به فکر تعمیر و بازسازی خانه خود یا به فکر خرید خانه جدید هستید، یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید، دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی است. در گذشته تکلیف مشخص بود، در هر خانه معمولی یک دوش در وسط حمام وجود داشت و حمام خانه های اشرافی و گران قیمت با وان جکوزی تزئین می شد تا جلوه ای مجلل به آن بدهد. در این مقاله با ذکر مزایا و معایب اتاق دوش به شما کمک می کنیم راحت تر تصمیم بگیرید.

مزایای حمام سنتی چیست؟

استفاده از حمام های سنتی آسان است و هزینه نصب دوش به تنهایی چندان گران نیست. علاوه بر این، می توانید از کل قسمت حمام در حالی که زیر دوش هستید، استفاده کنید. خانواده ها به حمام های سنتی عادت کرده اند. طراحی حمام سنتی کار زیادی نیست و لازم نیست به این فکر کنید که چگونه وسایل را در حمام قرار دهید. طراحی و فرآیند سریع است و زمان زیادی برای تهیه حمام سنتی از شما نمی گیرد.

معایب حمام سنتی چیست؟

در حمام های سنتی و قدیمی بدون اتاق دوش، بخار آب به سرعت کل فضای حمام را پر می کند، بخار می تواند به تجهیزات حمام آسیب برساند. کمبود فضای اطراف حمام به این معنی است که کثیفی و آلودگی به راحتی در اطراف حمام پخش می شود و تمیز کردن سطح را دشوار می کند.

همچنین زمانی که فرد در حمام است فضای او غیرقابل استفاده می شود و فرد نمی تواند وارد حمام شود. در حمام قدیمی که اتاق دوش ندارد، خطر افتادن بعد از دوش گرفتن بسیار زیاد است زیرا تمام سطح حمام خیس و لغزنده می شود.

مزایای استفاده از اتاق دوش چیست؟

اتاق دوش از خروج بخار آب در سرتاسر حمام جلوگیری می کند، از خیس شدن تمام سطح حمام جلوگیری می کند و به شما امکان می دهد از وسایل دیگر حمام خود نهایت استفاده را ببرید.

این کابین ها را می توان در جاهای دیگر خارج از سرویس بهداشتی و حمام مانند اتاق خواب یا دفتر کار، هر جایی که بخواهید حمام کوچک و محل کار داشته باشید، نصب کرد.

اتاق دوش همچنین به شما امکان می دهد تجهیزات باکیفیت مانند سیستم های صوتی، سونا و جکوزی را در یک اتاق کوچک نصب کنید.

معایب استفاده از کابین دوش چیست؟

اگر انتخاب های درستی نداشته باشید، احتمالا فضای حمام به هم ریخته می شود. خانواده هایی که عادت به استفاده از کابین دوش ندارند ممکن است در نگاه اول با استفاده از آن موافقت نکنند، اما پس از نصب و استفاده از آن، مزایای آن را می دانند و عاشق استفاده از آن می شوند.

اگرچه طراحی و مدل کابین دوش بسیار متنوع است و قیمت آنها بسیار متنوع است، اما ممکن است خرید و راه اندازی آن برای شما بسیار گران تمام شود.

کدام یک برای شما بهتر است، اتاق دوش یا حمام سنتی؟

این به طور مستقیم به سلیقه شما و عادت هایی که در حمام دارید بستگی دارد. کارشناسان بهداشت توصیه می کنند زمان زیادی را در حمام سپری نکنید و بهتر است بیش از 30 دقیقه وقت نگذارید، استفاده از کابین دوش باعث می شود حمام سریعتر و راحت تر انجام شود.

اگر بودجه کافی دارید، می توانید حمام مدرن و زیبای خود را با نصب کابین دوش طراحی کنید و از مزایای فراوان آن بهره ببرید.

اگر خانه شما کوچک است و نگران این هستید که نصب کابین فضا را خفه کند باید به شما گوشزد کنیم مدل‌های بسیار زیبا و جذابی برای محیط‌های کوچک طراحی شده که نه تنها فضای حمام شما را کوچک نمی‌کنند بلکه به شما این امکان را می‌دهند که از آن به بهترین نحو استفاده کنید.

اگر همچنان بر حمام سنتی اصرار دارید، باید سختی تمیز کردن حمام و خطر بالای افتادن در حمام بدون کابین دوش را به یاد آورید. اگر نگران بودجه هستید باید به شما یادآوری کنیم که با هر سطح بودجه می توانید مدل و طرح دلخواه خود را از کابین های موجود انتخاب کنید.

هنگام خرید اتاق دوش به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگام خرید کابین دوش ابتدا به اندازه فضا توجه کنید سپس می توانید با توجه به بودجه خود کابین مورد علاقه خود را انتخاب کنید. کابین های شیشه ای اغلب گزینه جذابی هستند که حمام را بسیار شیک و مدرن نشان می دهند.

سکوریت انواع مختلفی دارد و شما می توانید با توجه به سلیقه خود از شیشه های شفاف یا طرح دار استفاده کنید. اگر قصد خرید کابین دوش را دارید، می توانید برای انتخاب بهترین مدل و مطابق با طراحی حمام خود، با یک متخصص مشورت کنید.

هزینه نصب کابین نیز متفاوت است، در صورت استفاده از کابین های استاندارد موجود، هزینه نصب معمولاً زیاد گران نیست، اما در صورت سفارش مدل های خاص، قطعاً باید هزینه بیشتری بپردازید.

امروزه برندهای داخلی و خارجی زیادی در زمینه تولید کابین دوش فعال هستند، در هنگام خرید حتما به سراغ برندهای معروف و معتبر بازار بروید تا بتوانید از خرید خود نهایت استفاده را ببرید. در انتها باید گفت مهم ترین نکته برای خرید اتاق دوش این است که از فروشگاه اینترنتی معتبر که در عین کیفیت بالا و قیمت مناسب رضایت حداکثری مشتریان خود را کسب کرده است، توجه کنید. ما در اینجا فروشگاه اینترنتی دکومکور را به شما معرفی میکنیم، شما می توانید انواع محصولات رو مشاهده و در صورتی که نیاز به مشاوره دارید، با مشاورین متخصص دکومکور ارتباط برقرار کنید.

آخرین مطالب