10 روش‌ها به سرعت شروع فروش پژو 205 تقویت شده

پژو 205 را باید به نوعی پدر پژو 206 دانست که پس از پایان تولید در سال 1998، جای خود را به نمونه مدرن و بهروزت

توسط مدیر سایت در 6 اردیبهشت 1402

پژو 205 را باید به نوعی پدر پژو 206 دانست که پس از پایان تولید در سال 1998، جای خود را به نمونه مدرن و بهروزتر 206 داد. همچنین یک نمونه بسیار قدرتمند هم که از این خودرو تولید شد که با نام 205 T16 Evo 2 شناخته میشود. همانطور که گفته شد این خودرو از نخستین سری تولیدات پژو 205 بوده که از داشبورد قدیمی و طراحی فضای کابین کلاسیکتری برخوردار است. نمای جلو این خودرو به دلیل حفظ اصالت، شباهت زیادی با سایر تولیدات پژو دارد. در واقع این خودرو مدل 1983 بوده که جزو اولین سری از تولیدات 205 بهشمار میرود و در برخی از قسمتها از جمله طراحی داخل کابین و نوع پیشرانه، تفاوتهایی با سایر 205های موجود در بازار دارد. نمای عقب 205 نیز به تبعیت از سایر محصولات پژو در آن زمان، دارای یک پوشش پلاستیکی مشکی رنگ روی در صندوق بوده که مشابه آن را در پژو 405 جیال نیز مشاهده کردهایم. از همینرو پژو 205 بسته نوع تیپبندی و کلاس اتاق دارای پیشرانههای متفاوتی بود. از همینرو قصد داریم در این مقاله از خودروبانک به سراغ یکی از بکرترین نمونههای موجود در کشور برویم که به دلیل سلامت فنی و ظاهری، از ارزش قابل توجهی برخوردار است.

شما بسیار پایین تر از یک اتومبیل جمع و جور اسپرت مدرن می نشینید و میزان ارتعاش و اطلاعاتی که از صندلی های نازک عبور می کند به شما این حس را می دهد که به جاده ای متصل شده اید که امروزه پیدا کردن آن دشوار است. همچنین عایقبندی ضعیف کابین و نازک بودن درهای جانبی باعث میشود که صدای موتور و صدای باد در سرعتهای بالاتر درون کابین نفوذ کند که این موضوع میتواند در رانندگیهای طولانی مدت کمی آزاردهنده لینک باشد. پنجرههای جانبی بزرگ نیز از دیگر ویژگیهای بارز در طراحی ظاهری این خودرو است که میدان دید مناسبی را برای راننده و سرنشینان فراهم کرده است. در نمای جانبی نیز با طرحی ساده روبهرو هستیم که به دور از هرگونه اغراق و مبالغه شکل گرفته است. این روند تا جایی ادامه داشت که در سال 1990 نشریات معتبر اروپایی عنوان "خودروی دهه" را به این هاچبک جذاب اختصاص دادند.

دندهها و قطعات جدید گیربکس به دلیل ضرایب کوتاهتر، کشش و شتاب اولیه و ثانویه خودرو را افزایش دادهاند، بهطوری که 206 RC میتوانست از پس غولهای بزرگی همچون بنز و بامو برآید. این خودرو دارای پیشرانهای با قدرت 450 اسببخار بود که برای شتاب صفر تا صد تنها به 3.3 ثانیه زمان نیاز داشت. این کار درون یک موتور معمولی، واقعاً قدرت را 5 که تا 7 اسب بخار افزایش مـیدهد. دنا پلاس توربو و پژو 207i صندوق دار هر دو به عنوان فیس لیفت هایی از محصولات ایران خودرو شناخته می شوند و هر کدام توانستند علاقه مندان خود را پیدا و فروش نسبتا خوبی در بازار کسب کنند، کیفیت این دو خودرو با توجه به اینکه روز به روز این صنعت در حال پیشرفت و بهبود است در مقایسه با نسل های قبلی خود ارتقا یافته و رضایت مشتریان نیز در حال افزایش است. پژو 205 نه تنها خودرویی موفق در بازار بود، بلکه توانست عناوین متعددی را در مسابقات رالی نیز از آن خود کند. که این موضوع به عنوان یک آپشن مهم در آن زمان شناخته میشد. اما از ویژگیهای بارز درون کابین پژو 205 نسل اول، میتوان به صفحه پشت آمپر اشاره کرد که در مرکز آن نشانگر سرعتسنج دیده میشود و در کنار آن یک ساعت آنالوگ توجه را به خود جلب میکند.

از جمله نسخههای ویژه جهت شرکت در مسابقات جهانی رالی نیز میتوان به تیپ T16 اشاره کرد که در آینده با اضافه شدن برخی آپشنها از جمله سیستم دیسک ترمز چهار چرخ، پسوند S در انتهای نام این خودرو قرار داده شد. پژو 205 را میتوان یکی از همین فرانسویها دانست که متاسفانه به دلیل عدم برنامهریزی مناسب نتوانست سهم قابل توجهی از بازار خودروهای شهری را به خود اختصاص دهد. زیرا در پژو 206 نیز که پس از 205 به بازار معرفی شد هم این مشکل وجود دارد. نیروی تولید شده موتور در این خودرو به کمک جعبهدنده 5 سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل میشود. آنتن راديويي هم از جلوي خودرو به عقب منتقل شده است که توانايي پشتيباني از سرويسهاي نويگيشن این لینک را هم دارد. صندلی های عقب خودرو طراحی مناسبی داشته ولی به دلیل حجم نسبتا زیادی که دارند یکی از اصلی ترین مشکلات دنا پلاس را که فضای خیلی کم سرنشینان عقب در قسمت فاصله با صندلی جلویی دارند را ایجاد می کند. پژو 405 کـه در سال 1988 عنوان بهترین خودرو سال اروپا را بـه خود اختصاص داد یکی از پرفروش ترین خودروهای ساخته شده درون کشور هست که… پژو 106 رالی نیاز به سر خوردن دارد ، سعی کنید تا حد ممکن ترمز بگیرد و موتور را همیشه روشن نگه دارد ، در حالی که 205 را می توان حتی با کثیف ترین حالت رانندگی کرد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد اطلاعات بیشتر لطفا به بازدید از وب سایت ما.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 6 اردیبهشت 1402


avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 7 اردیبهشت 1402