پنج پیش‌بینی در تقویت خودرو در 2023

همانطور که گفتیم تقویت موتور یک ماشین، سبب کاهش ایمنی آن خواهد شد. بسیاری از کارشناسان ایرانی باور دارند که ب

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

همانطور که گفتیم تقویت موتور یک ماشین، سبب کاهش ایمنی آن خواهد شد. بسیاری از کارشناسان ایرانی باور دارند که با نبود مدیریت درست، ایران خودرو از شرکتی خودکفا به یک ابزار فروش برای شرکتهای خارجی تبدیل شدهاست. سیستم EGR که مخفف Exhaust gas recirculation (چرخش دوباره گازهای حاصل از احتراق) سامانه ای است که در موتورهای احتراق داخلی بنزینی و دیزلی با تکنیک هایی موجب کاهش و حذف اکسید نیتروژن (NO) از اگزوز خودرو میشود. مخازن سوخت این خودرو برای بنزین ۴۰ لیتر ( کاهش ۱۲ لیتری نسبت به نسل قبل ) و برای گاز طبیعی CNG ۷۵ کیلو گرم ( افزایش ۵ کیلوگرمی نسبت به نسل قبل ) است. ولی باید دقت نمود پیستونی مناسب بوده که بهترین فرم تاج را برای مدل سرسیلندر و نسبت تراکم مورد نظر داشته باشد تا بدین ترتیب نیازی به کف تراشی بلوک و تراش تاج پیستون یا دستکاری ابعاد شاتون و میل لنگ نباشد و یا نیاز به آن خیلی کم شود. حالا این کاهش ایمنی ماشین را از دو جهت میتوان بررسی کرد. با این وجود، این شرکت دو خودروی کاملاً اختصاصی سمند (۲۰۰۲) و دنا (۲۰۱۵) را تولید کردهاست. DEF یک واکنش شیمیایی را ایجاد می کند که اکسیدهای نیتروژن را به نیتروژن ، آب و مقادیر کمی از دی اکسید کربن (CO2) یعنی اجزای طبیعی هوای تنفسی ما تبدیل می کند ، که از طریق لوله اگزوز بیرون رانده می شود. یک شخص عادی بدون داشتن اطلاعات تخصصی قادر به انجام چنین کاری نخواهد بود. طبیعتاً در چنین حالتی مزیتهای تقویت موتور یک ماشین برای شما بیش از معایب آن خواهد بود. اگر چه فرآیند استفاده از دستگاه چندان پیچیده نمی باشد ، اما بهتر است مجهز بودن به جامپ استارت به این معنی نمی باشد که باید از آن چگونه استفاده کنید .همچنین ایده آل است برای کامل کردن اقدامات ایمنی از یک عینک محافظ چشم نیز استفاده شود .

حتی اگر بازسازی به صورت صحیح انجام شود با گذشت زمان باقی مانده خاکستر در DPF تشکیل می شود و همین تأثیر در نهایت باعث می شود که DPF مسدود شود. توجه بفرمایید اگر DPF Regeneration یا بازسازی DPF به درستی انجام نشود منجر به ایجاد دوده ای (Soot) می شود که بر کارایی و مصرف سوخت تأثیر می گذارد و در صورت عدم توجه به DPF مسدود می شود و در نهایت می تواند صدمه ای بسیار گران به سایر اجزای موتور وارد کند. با کنار گداشتن مسئله تقویت تعلیق و ترمز پراید، روشهای زیادی برای تقویت این خودرو از نظر قوای محرکه وجود دارد که میتوان به چهار بخش کلی آنها را تقسیم نمود: تقویت با حجم استاندارد، حجم زدن، ترکیب موتور با قطعات بلوک های بزرگتر و در نهایت نصب موتورهای قدرتمندتر خانواده مزدا، فورد و نیسان. خودروی پراید محبوب در ایران احتمالا یکی از بهترین گزینههای موجود برای تقویت در بازار است. ما برای پیشرانه های کاترپیلار (CATERPILLAR)، کامینز (CUMMINS)،دیترویت (DETROIT)، ایسوزو (ISUZU)، مکس فورس (MAXXFORCE)، مرسدس (MERCEDES)، پاکار (PACCAR)، ولو (VOLVO) و John Deere … 2. اما در روش دوم که خود راننده نیز می تواند آن را انجام دهد و تنها به تعویض برخی قطعات پرداخته و نوع پیشرفته تر یا اسپرت تری را جایگزین ان خواهد کرد که ما درادامه قصد توضیح این روش از تقویت موتور خودرو را خواهیم گفت. در این مورد میتوان گفت که تقویت موتور یک ماشین برای شما مزیت بیشتری نسبت به معایبش دارد، زیرا کاربردیتر است. بعد از مطالب بالا حالا این سؤال مهم پیش میآید که تقویت موتور یک ماشین مزیتی هم دارد؟ همیشه این نگرانی وجود دارد که تقویت موتور ماشین، ایمنی آن را کاهش دهد. روند رو به رشد وسایل خودران عمدتاً ناشی از حرکت به سمت خودروی خودران است که هم به مسائل اصلی ایمنی موجود میپردازد و هم مسائل جدیدی را ایجاد میکند. بیشتر افراد داخل کشور با شنیدن کلمه پراید، ماشینی معمولی، بدون هیچ جذابیت و امنیتی را به یاد میآوریم که البته ذهنیت درستی در قبال پراید استاندارد می باشد. این در حالی است که اگر موتور ماشینتان را تقویت کنید، شنیدن این صداهای غیرطبیعی عادی خواهد بود. اگر قصد تقویت موتور ماشینتان را دارید اما تصور میکنید که شاید در آینده نزدیک آن را بخواهید بفروشید، پیشنهاد میدهیم که از این کار خودداری کنید.

تقویت موتور ماشین با تعویض سرسیلندر : میتوانید ازسرسیلندرهایی استفاده کنید که به ازای هر سیلندر هشت سوپاپ یا بیشتر دارند. اتصال این کابل بسیار آسان بوده و کافی است فقط پیچ قطب منفی باطری را باز کرده و یک سر کابل را به آن بسته و از طرف دیگر کابل را به یکی از پیچهای بدنه متصل کنید. این یک مقالهٔ خرد خودرو است. خودروهایی که با سوختهای فسیلی کار میکنند برای تکمیل فرایند عملیات احتراق در داخل موتور احتیاج به قطعهای دارند که با ایجاد جرقه این کار را انجام دهد؛ این وظیفه به شمع (به انگلیسی Sparking Plug) محول شده است.پس از مکش سوخت به داخل سیلندر و ترکیب آن با هوا شمع وظیفه دارد که با جرقه زدن عمل احتراق را آغاز و انرژی تولید کند.این انرژی سپس توسط قطعات دیگر مکانیکی باعث به حرکت درآمدن خودرو میشود. همچنین تمامی لوازم اعلام شده از جمله فلایویل سبک، هدرز و شمع و میل سوپاپهای متنوع به سادگی برای پراید در بازار قابل دسترس هستند. همنین روش هایی شامل نصب میل سوپاپ های اسپرت با زوایای مناسبتر برای بهبود عملکرد و راندمان تنفسی و افزایش گشتاور در دور پایین موتور و شمع با وایر بهتر برای تولید جرقه قویتر. همانطور که پیشتر در مقاله ریمپ ایسیو توضیح دادیم ریمپ چیست، ریمپ نرم افزاری صحیح می تواند باعث افزایش کارایی پیشرانه و در نتیجه تولید توان و گشتاور بیشتر شود. حالا اگر به دنبال افزایش اسب بخار خودرو خود هستید، باید بگوییم که با افزایش حجم موتور ماشین، این کار انجام میشود. حالا اگر شما این شکل ظاهری یا قطعات را تغییر بدهید، طبیعتاً ماشین با مشکل روبهرو خواهد شد. در صورت نیاز به صورت دورهای، میتوان آن را بازرسی دورهای وسایل نقلیه موتوری، یا تست MOT در بریتانیا، یا تست معاینه فنی (roadworthiness test in EU) در دستورالعملهای اتحادیه اروپا نامید. به همین دلیل ، DPF توسط تولید کنندگان وسایل نقلیه مانند لنت ترمز یا فیلترهای هوا و غیره به عنوان یک کالای به اصطلاح مصرفی قابل طبقه بندی طبقه بندی می شود و تحت ضمانت قرار نمی گیرد. بهطورکلی باید بگوییم که تقویت موتور یک ماشین هرچقدر هم بهخوبی انجام شده باشد، باز هم ایمنی خودرو را کاهش میدهد. ماشین استاندارد مشتریهای بیشتری نسبت به یک ماشین تقویت شده دارد. نگرش و تغییر در قوانین تراکم شهری، قوانین کاربری زمین، عرض خیابان، برنامهریزی شهری، توسعه با کاربری ترکیبی و همچنین ایجاد زیرساختهای جدید یا بهبود زیرساختهای فعلی به نفع یک شهر بدون خودرو آرمانی نیز دارای اهمیت خواهد بود. قطعات جدیدی به دست افراد متخصص ساخته می شد که، دارای قدرت بیشتری از لوازم و قطعات فابریک خودرو بودند. اما به جز موارد نام برده، خیلی از مردم به سراغ نصب توربوشارژر روی بلوک استاندارد پراید میروند که روی موتوری با لوازم استاندارد، راه درست و عاقلانه norbert performance ای نیست. کیت هوای خنک یکی از لوازم جانبی است که میتوان بر روی خودرو نصب نمود. سپس نیز تحریمهای علیه ایران هرچه بیشتر بر این خودروساز ایرانی فشار آوردند. حالا هرچه حجم موتور، حجم سیلندرها و تعداد سیلندرها بیشتر باشد، طبیعتاً قدرت موتور هم بیشتر خواهد بود، زیرا چنین موتوری ظرفیت بیشتری هم برای سوخت و هوا دارد.

حالا هرچه حجم موتوری بیشتر، میزان سوخت و هوای آن هم بیشتر و درنهایت قدرت آن هم بیشتر خواهد بود. حالا شما باید ببینید که ماشین را برای چه کاری میخواهید تا به نتیجه برسید که این کار برای شما مزیتی دارد یا خیر! اینجاست که کمک گرفتن از یک کارشناس باتجربه و خبره، اهمیت خود را بهخوبی نشان میدهد. پس برای ایجاد سرعت و قدرت بیشتر در موتور خودرو، یک فیلتر هوای اسپرت مجهز به خنککننده برای اتومبیل خود تهیه کنید. 2) برای اینکه از توانایی تعویض دنده ی اتومبیل خود بهتر استفاده کنید تعویض گیربکس با اجناس مرغوبتر و تعداد دنده های بیشتر در به کارگیری قدرت و گشتاور موتور در شرایط مختلف کمک بیشتری میکند. برای توضیح این موضوع لازم میدانیم که دو مفهوم گشتاور نیروی موتور و همچنین قدرت اسب بخار ماشین را توضیح دهیم. در ابتدا باید بگوییم که گشتاور به سرعت و شتاب اولیه خودروی شما بستگی دارد، یعنی شتاب و سرعتی که در زمان روشن شدن و ابتدای حرکت دارد. این خودرو در زمان رونمایی خودرویی برای دهکهای میانی و پایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون رونمایی شد اما در پایان با افزایش قیمت از دسترس دهکهای پایین خارج شد. در ساعتهای تاریکی، تنها خودروهای قرمز و نقرهای بهترتیب ۱۰ و ۸ درصد بهطور قابلتوجهی خطرناکتر از سفید بودند. باید بگوییم که این نگرانی تا حدودی هم کاملاً بهجا است و یکی از معایب تقویت موتور ماشین بهحساب میآید. از دیگر مواردی که در رابطه با تقویت موتور یک ماشین باید به آن اشاره کنیم، افزایش اسب بخار خودرو است. هنگامیکه میخواهید موتور یک ماشین را تقویت کنید، بعضی از قطعات آن را جابهجا خواهید کرد. در ابتدا تقویت موتور یک ماشین باعث افزایش سرعت آن خواهد شد. ↑ «استخدام ۳۰۰ نفر با معرفی یک نماینده؛ این رویه کی پایان میپذیرد؟ در این بین خوشبختانه فرصتی دست داد تا با آشنایی با یک مجموعه فوق العاده یعنی برند اسپید چیپ (Speedchip) و سرپرست گرامی مهندس داوود کلایی روند رسیدن به جایگاه فوق تسریع گردد و همچنین به معرفی خدمات انحصاری مجموعه اسپید چیپ بپردازیم. شرکت خودروسازی ام جی که یک شرکت بین المللی چینی محسوب می شود با اعمال سیاست های جدید خود تلاش می کند سهم بیشتری در بازارهای رو به رشد خودروهای الکتریکی داشته باشد و به همین دلیل اخیرا یک خط تولید پیشرفته برای ساخت باتری خودروهای الکتریکی در تایلند تاسیس کرد. به دارندگان وسیله نقلیه به دیده تحقیر نگریسته میشد و آنها را موظف میکردند تا پشت سر یک نفر پرچم بدست با فاصله ۵۵ متر حرکت کنند. شرکت های تیونینگ زیادی در دنیا وجود دارند که در زمینه های ظاهری و فنی انواع تغییرات را بر روی خودروها اعمال می کنند. اما افزایش قدرت بوستر ممکن است بر روی سیلندها و دیسکهای معمولی فشار زیادی وارد کند و باعث نابودی سیلندر یا خوردگی آنی دیسک و لنت ترمز شود! البته این به این معنی نیست که استفاده از بنزین معمولی همیشه سبب آسیب جدی به ماشین می شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402