قلعه بادی شهربازی

این یک مقالهٔ خرد استان کرمان است. شهرستان قلعهگنج یکی از شهرستانهای استان کرمان ایران است. قلعهٔ کندر؛ نام ق

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

این یک مقالهٔ خرد استان کرمان است. شهرستان قلعهگنج یکی از شهرستانهای استان کرمان ایران است. قلعهٔ کندر؛ نام قلعهای تاریخی مربوط به سدهٔ ۵ تا ۷ قمری است (امپراتوری سلجوقی) و در شهرستان خلیلآباد، بخش ششطراز، شهر کندر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت ۱۳۱۶۶ بهعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیدهاست. ↑ «پرونده قلعه کندر در فهرست آثار ملی ایران». درگاه ملی آمار ایران. مرکز آمار ایران. ۲۳ اسفند ۱۳۹۵. مرکز خرید پرشیا در خیابان پاسداران بابلسر و در مقابل ورودی دریاکنار قرار گرفته است. به همین دلیل هم این بندرگاه از رونق بالایی برخوردار است. روستای ازباران، شهرک خزرشهر و بندرگاه فریدونکنار از جاذبههای طبیعی فریدونکنار هستند. امکان چادر زدن در پارک جنگلی پالایشگاه وجود دارد؛ اما بهدلیل دوری از شهر، اقامت شبانه در آن توصیه نمیشود.10. هر سال تنها حدود نیمی از حوادث پارک ها در سراسر جهان مربوط به قلعه های بادی است. پارک آبی اوشن کیش را می توان به عنوان بزرگ ترین پارک آبی رو باز ایران دانست که حتی بانوان هم می توانند از آن استفاده نمایند. جنس بدنه این مجموعه جامپینگ و قلعه بادی از برزنت با کیفیت بصورت دو دوخت تولید شده است، قسمت داخلی این جامپینگ یک فضای بزرگ جهت استفاده کودکان دارد که دور تا دور آن یک حفاظ بادی وجود دارد و چهار ستون بادی نیز به آنها متصل است وقتی این قلعه بادی باد میشود از قسمت بالایی این ستونها توسط یک سازه بادی بیکدیگر متصل میگردد، کودکان میتوانند در این قسمت بازی کرده و پس از اتمام بازی روی سرسره بازی کرده و خارج شوند، پایین این سرسره بادی یک محافظ باد شونده قرار دارد تا درصورتیکه کودک باشتاب و سرعت پایین آمد دچار آسیب دیدگی نشود، در دو سمت این سرسره دو محافظ برای اینکه کودک بهنگام بازی دچار آسیب دیدگی نشود، یک پمپ باد برقی پرتوان دارد که این مجموعه را بکار میاندازد و کل این مجموعه داخل یک ساک حمل قرار میگیرد.

این محصول وسیلهای مفرح برای استفادهی کودک میباشد، شرکت اورجینال لند یکی از شرکتهای معتبری است که اقدام به تولید این وسیلهی بادی کرده است، مدلها و طرحهای مختلفی از قلعه بادی تولید شده که هر کدام دارای شکل و حجم منحصر به فردی میباشد، استفاده از شکلهای فانتزی و کارتنی یکی از کاربردهای مرسوم در طراحی بدنه سازه بادی میباشد که باعث جلب توجه کودک و شیفتگی او به ظاهر جذاب قلعه میشود، استفاده از رنگهای شاد و انرژی بخش به شکلهای متنوع بر اساس روحیه و نیاز کودک صورت گرفته است، قیمت در نظر گرفته شده برای قلعه بادی جامپینگ با توجه به مدلهای مختلف متنوع بوده و از میزان مناسبی برخوردار میباشد، ابعاد سازه بادی در هنگام جمعآوری و بسته بندی به خوبی مرتب و جفت و جور میشود به گونهای که برای حمل به نقطهی خاصی حجم آن باعث مزاحمت نمیشود، وزن بدنه با توجه به متریال پلاستیکی ضخیم به کار رفته در آن پایین بوده و مشکلی برای حمل آن وجود ندارد، نصب و راه اندازی قلعه جامپینگ پیچیدگی خاصی ندارد و میتوان با حوصله و صرف زمانی کمی آن را راه انداخت. در این بین، لونا 1 بیشتر برای کودکان است و با توجه به بازیهایی که درون این فاز از شهربازی قرار دارد، میتوانیم آن را مناسب قشر بهنسبت کمسنوسالتر بدانیم.

ارگ بم پس از آن زلزله به شدت تخریب شد و از آن زمان در فهرست آثار در خطر قرار گرفت، اما با توجه به مرمتهای انجام شده در طول سالهای گذشته، سازمان یونسکو در تیر ماه ۱۳۹۲ ارگ بم را از فهرست آثار در خطر خارج کرد. ↑ «فهرست آثار ثبتی - اداره میراث فرهنگی شهرستان خلیلآباد». بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت شهرستان قلعهگنج برابر با ۷۷٬۲۲۹ نفر بودهاست. در مجموع، قلعه آتشگاه بر روی صخره سنگی مرتفع و صعبالعبوری ساخته شده که سه طرف آنرا پرتگاههای بلند و خطرناک تشکیل میدهد. کف این قلعه بادی بوده و خاصیت فنری دارد و کودکان میتوانند بر روی آن پرش کنند و انرژی خود را تخلیه کنند . مردم این شهرستان اکثراً مهاجر هستند شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان به فاصله ۴۰۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شدهاست. آب و هوای فریدونکنار فوقالعادهای است و به دلیل بارندگیهای فصلی زیاد، زمینی با خاک حاصلخیز که برای کشت برنج و حبوبات مناسب است و همینطور آبگیر و آببندهای زیاد شهرستان مناسبی برای کشت انواع محصولات کشاورزی است. تفریحات کیش در پاییز به دلیل آب و هوای خوب جزیره، در تمامی سواحل و کلوب های جزیره برگزار می شود.

بیشتر قلعههای ایران دارای چشمه یا چاه بودند، به جز مواردی که قبلاً توسط آب احاطه شده بودند. شهرک صنعتی قلعه گنج دارای کارخانجاتی چون تولید روغن زیتون، فرآوری خرما، رب صنعتی، شیر و فرآوردههای لبنی است. این سرسره های بادی که با نام قلعه بادی یا قصر بادی نیز شناخته می شود، به دلیل رنگ بندی جذاب و ارتفاع نسبتا زیادی که دارد یکی از جذاب ترین اجزا شهربازی در کنار استخر توپ و ترامپولین بادی برای کودکان می باشد. بدنه از رنگ صورتی زیبا تشکیل شده است که جذاب ترین و منحصر به فرد ترین موقعیت را ایجاد کرده است. قلعه بادی بدنه ای منحصر به فرد دارد که از ضخامت زیاد تشکیل شده است. این قلعه از نظر میزان دسترسناپذیری و مقاومت در برابر مهاجمان جزو شاخصترین و برترین دژهای باستانی ایران است و به راحتی با استحکامات قلعه بابک در کلیبر و قلعه الموت در رودبار قزوین رقابت میکند. این قلعه یکی از جاذبههای گردشگری الموت و استان قزوین محسوب میشود. یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در خرید قلعه بادی و سایر محصولات و اسباب بازیهای کودکان، جنس بدنه آنها است.  Th is post was created by GSA Content Generator D emov ersion.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن