چگونه شش چیزها روش شما را تغییر می‌دهند صفحه اصلی

برای ارتباط میتوان از فلز استفاده کرد اما در این صورت صدای زیاد و حس نرمی کلید از بین میرود. به دلیل سرعت بال

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

برای ارتباط میتوان از فلز استفاده کرد اما در این صورت صدای زیاد و حس نرمی کلید از بین میرود. به دلیل سرعت بالای تایپ تایپیستهای حرفه ای، کیبوردهای تایپ باید به گونه ای طراحی شده باشند که علاوه بر نرمی کلید، دارای کمترین صدای ممکن در هنگام تایپ باشند. افزون بر این بازخوردی که این نوع تایپ به وجود میاورد سبب میشود رابطه مستقیمی میان انگشتان و حروفی که بر روی مانیتور نقش میبندد به وجود آید. در این شیوه یک روکش سیلیکونی و گنبدی شکل زیر هر کلید قرار میگیرد و با فشردن کلید، این گنبد با برد ماتریسی زیر کلیدها ارتباط برقرار کرده و شناسه مربوط به آن کلید به سیستم ارسال میشود. نام QWERTY از شش حرف (کلید) اول قرار گرفته در ردیف حروف بالا سمت چپ تشکیل شدهاست، که از چپ به راست خوانده میشود: Q-W-E-R-T-Y در واقع در ابتدا کریستوفر شولز ماشین تحریر مدرن را به صورت عملی در سال ۱۸۶۶ میلادی با همکاری مالی و فنی همکاران خود اختراع کرد ولی کلیدهای ماشین او تراکم نامرتبی داشتند بنابراین دستیار شولز - جیمز دنسمور - پیشنهاد تقسیمبندی کلیدها را به دسته حروفی که بیشتر با هم به کار میروند داد با این راه حل سرعت تایپ بیشتر میشد، این دستهبندی استاندارد کیبورد QWERTY (کورتی) نام گرفت. ᠎Da​ta was cre ated by GSA  C onte nt Gen er at​or Dem᠎ov ersi on .

کاربران صفحه کلیدهای تصویرساز اغلب ناراحتی فزایندهای را در نوک انگشتان خود حس میکنند که ناشی از فقدان احساس تماس در هنگام تایپ کردن است. ناوب تایپ توسط یک انگشت خاص بایستی حداقل و تناوب حرکت دستها بایستی حداکثر باشد. این نوع ماشین بر خلاف ماشین تراش دارای حرکت اصلی رفت و برگشت خطی است. یک کانکتور رابط مینی-دیآیان (به انگلیسی: mini-DIN) ۶ پایه به رنگ بنفش است که برای اتصال برخی از صفحه کلیدها و موشوارهها به یک رایانهٔ سازگار با پیسی استفاده میشود. در صفحه کلیدهای نرمافزاری با حرکت دادن موشواره و کلیک کردن بر روی حروف، حرف مورد نظر چاپ میشود. تمیز کردن صفحه کلید لپ تاپ ها کمی دشوار است بخصوص زمانی که یک مایع مانند نوشیدنی بر روی آن ریخته شود. برای تمیز کردن یا خشک کردن آب ریخته شده بر روی صفحه کلید میبایست کلیدهای آن از بدنه جدا شوند. بدین ترتیب ابتدا باید با عکس برداری واضح از کلیدها محل دقیق آنها را شناسایی و ثبت کرده تا پس از درآوردن کلیدها، تمیز کردن بدنه و قراردادن کلیدها دچار جابجایی اشتباه کلیدها نشویم. کشاب قطعهای چدنی است که بر روی بدنه دستگاه قرار میگیرد و از طریق اهرم نوسانکننده، در راهگاه کشویی بدنه به صورت رفت و برگشت به حرکت در میآید.  A rtic le was gen​erated  with محصولات بادی اینتکس GSA C on tent Gene rator  DEMO!

کلید F1 اغلب بعنوان کلید help مورد استفاده قرار میگیرد. یک جانمایی صفحهکلید خاص است که نویسههای الفبای لاتین در ماشینتحریر و صفحهکلید رایانه بر پایه آن قرار میگیرد. در این قسمت کلیدهای عددی به صورت یک ماشین حساب معمولی به همراه چهار عمل اصلی قرار گرفتهاند. کلیدهای تابعی (Function keys): کلیدهای F1 تا F12 برای انجام وظایف خاص پیشبینی شدهاند. به دلیل این که کلیدها به سادگی تصویر سازی شدهاند آنها نمیتوانند زمانی که لمسش میکنند آن را حس کنند. از عمده مشکلات این پورت میتوان به کج شدن پایههای آن درصورت اتصال نادرست، اشاره کرد. کلیدهای کنترلی (Control Keys): این کلیدها به تنهایی یا در ترکیب با دیگر کلیدها برای انجام اقدام خاصی استفاده میشوند. کلیدهای هدایت (Navigation keys): این کلیدها برای حرکت دادن مکاننما استفاده میشوند و شامل کلیدهای چهار جهت اصلی (Arrow key) (→↑↓←)، و کلیدهای درج و PageUp ,PageDown ,Home ,End ,Delete است. کلیدهای کنترلی شامل کلیدهای کلید گریز(اسکیپ)، کنترل (کلید)، آلت، کلید ویندوز، کلید فرمان، کلید چاپ صفحه، کلید درخواست سامانه (System request) و کلید شکست (Break key) میشوند. در عین حال جهت کاربران دائمی رایانه نیز استفاده از صفحه کلیدهای NATURAL KEYBOARD توصیه میگردد که کلیدهایی نرم داشته و به دلیل وضعیت خاص قرارگیری کلیدها در شیب، اصول ارگونومیک ۳ گانه به خوبی رعایت میگردد. Post has been creat᠎ed  with G᠎SA Conte nt G​enerator DE MO​!

در حالی که در توزیعهای گنو/لینوکس این استاندارد صفحهکلید به صورت پیشفرض رعایت گردیدهاست. از این مکانیزم در صنعت برای ساخت ماشینهای صفحه تراش استفاده شدهاست که در آنها لازم است سرعت حرکت تیغه در حالت بدون بار بیش از سرعت آن در حال باربرداری باشد. این صفحه آخرینبار در ۲۰ آوریل ۲۰۲۰ ساعت ۱۱:۱۱ ویرایش شدهاست. صفحه کلید رایانه، به دلیل سختی تمیزکاری آن؛ محل بیشترین باکتریها است که متخصیصن بیماریهای عفونی بر این باورند که مسریترین شیء برای انتقال امراض خصوصاً در محلهای کار، صفحه کلید رایانه است. برعکس کردن صفحه کلید و تکان دادن یا ضربه زدن آن جزو ابتدایی نوع تمیزکاری صفحه کلید محسوب میشود. نتیجه این امر احساس درد، از دست دادن سرعت عمل، حالت کرخی در ناحیه مچ دست یا مورمور کردن در زمان خواب در ناحیه مچ دست میباشد. در غیر این صورت انجام امور تکراری یا کار مداوم با کامپیوتر، موجب پیدایش بیماری سندروم مچ دست (Carpal Tunel) در افراد میگردد. زلزله شناسان می دانند که کوههای زاگرس میزبان خطوط گسل فعال زیادی هستند و تکانهای زمین ساختی روی این گسلها باعث ایجاد تعداد قابل توجهی زمین لرزه در ایران و عراق میشود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن