4 روش‌ها حلقه شنا بادی به شما کمک می‌کند|به شما کمک می‌کند|اجازه می‌دهد شما به|کمک به شما|کمک به شما برای|فعال کردن|فعال کردن شما برای|آسانتر کردن|ارائه کمک به|نشان دادن نحوه} دریافت بیشتر کسب و کار

در سال ۱۹۹۳ عده یی از بهترین ورزشکاران پرورش اندام کابل که عازم شهر مزار شریف بودند در اثر سقوط هواپیما جانها

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

در سال ۱۹۹۳ عده یی از بهترین ورزشکاران پرورش اندام کابل که عازم شهر مزار شریف بودند در اثر سقوط هواپیما جانهای شیرین خود را باختند که ضایعه جبرانناپذیر به ورزش کاران پرورش اندام کشور افغانستان میباشد. دوره چهارم: در این دوره استادانی چون محمد قدوس، غلام گنگ، اسد بازو، خواجه سلام، خلیل آرش، محمود شاه، محمد زمان، صوفی غنی و عده یی دیگر استند که کاروان پرورش اندام را پویا نگهداشتند. ورزش کاران چون خیبر فرازی، ذبیحالله احمدی، سید وهاب، حبیبالله، احمدسمیع حسنزاده، حمیدالله حیدری در ورزش شطرنج شهرت خوبی دارند. فعلاً رئیس فدراسیون ملی شنای افغانستان آقای سید احسان الدین طاهری میباشد که پس از انتخابات کنگره شنای افغانستان، برای چهار سال انتخاب شد. ۲۰۱۰: محمد عارف سخی برنده مسابقه آقای افغانستان. سرپرستی فدراسیون پرورش اندام را بعد از وفات استاد عبدالله یعقوبی، تاج محمد آریا فیضی که از ورزشکاران سابقه دار این رشتهاست تا انتخابات سراسری به عهده داشت و از چند سال بدینسو ریاست فدراسیون پرورش اندام را آقای باور هوتک به عهده دارد. به همین ترتیب پس از مدتی شاگردان این سه استاد در رقابتهای داخلی و خارجی هم نتایج مطلوب را به دست آوردند. استاد محمدعلی میوند در سال ۱۳۲۹ دست به ایجاد نخستین تیم والیبال در لیسه حبیبیه زد؛ و از آن به بعد تیمهای زیادی در گوشه و کنار کشور بهخصوص در مکاتب ایجاد گردید؛ اولین بار فدراسیون ملی والیبال توسط محترم مرحوم استاد عبدالقیوم علمزوی در ماه سرطان سال ۱۳۵۴ شمسی درافغانستان تأسیس شد. Th is c​onte nt has ​been wri tten by GSA Conte᠎nt Gen er​ator Demov ersion!

به همین ترتیب فعالیتهای این رشته ورزشی در لیسه عایشه درانی هم آغاز گردید. ولایت هرات که در روند توسعه ورزش فعالیتهای شایان را انجام دادهاست یک تیم ورزش هاکی نیز دارد. این مسابقه با حضور زیاد تماشاچیان همراه بود؛ که در نتیجه بازی ۳ بر ۱ به نفع تیم هندوستان خاتمه یافت؛ که از جانب افغانستان همان یک گول را عبدالغفور ساجر به ثمر رساند. ورزش بسکتبال در افغانستان از سال ۱۳۱۷ هجری شمسی در منطقهٔ بالای حصار کابل توسط یک مربی خارجی از کشور هندوستان به نام شاجی اساس گذاشته شد. بازی والیبال به نسبت کوچک بودن میدانش در معارف بسرعت رشد نموده سپس به بیرون از مکاتب کشانیده شد. ورزش والیبال تا اکنون معلوم نیست که چگونه به افغانستان وارد گردیدهاست. ورزش والیبال تجارتی باعث انکشاف والیبال در افغانستان گردیدهاست. یکی از علتهای که این ورزش رشد نمود بازی به شرط بود که به نام والیبال تجارتی مشهورشد. سپس ساسانیان اعراب و اروپایان به این بازی آشنا شدند.

This post has been creat​ed by GSA C ontent G ener at᠎or D emover si​on​!

بازی کروم بورد خیلیها نزدیک به بازی بیلیارد است. در حالیکه آب و هوای افغانستان برای ورزش بسکتبال، فوتبال، والیبال، هاکی، کرکت خیلیها مساعد است. بتاریخ ۱۶ سنبله ۱۳۹۱ه.ش (هجری شمسی) برای اولین بار در افغانستان فدراسیون آب بازی و تیم ملی آب بازی دایر گردید. در افغانستان در دهه نخست سال ۱۳۰۰ هجری شمسی با این ورزش تعدادی اندک از مردم آشنایی داشتند و بدون در نظر داشت قوانین و مقررات آن بدان میپرداختند. درین دوره افغانستان بهترین بازی کنان را داشت. پس ازان تیم فوتبال افغانستان در سالهای ۱۳۲۴ و ۱۳۲۸ خورشیدی سفرهای به هندوستان و ایران نمود که باز هم نتایج مطلوب را به دست آوردند. بید منتون بازی ملی شهر پونه شمال هندوستان بوده که پس از قرن ۱۸ توسط انگلیسها رشد نموده و در قرن ۱۹ به افغانستان وارد گردیدهاست. به همین گونه تیم فوتبال افغانستان در نخستین بازیهای آسیایی که در شهر دهلی هندوستان برگزار شد شرکت کرد و با تیمهای جاپان و اندونزی به میدان رفت که در بازی نخست مغلوب و در بازی دوم بر اندونزی غالب گردید. فدراسیون پرورش اندام با معیارهای پذیرفته شده جهانی در سال ۱۳۸۲ خورشیدی عضویت فدراسیونهای آسیایی و جهانی پرورش اندام را کسب کرد و ورزشکاران برتر پرورش اندام توانستند که در نخستین رقابت بینالمللی در بحرین شرکت کنند و از خود شایسته گی نشان بدهند.

کپتان بابا به حیث نخستین رئیس فدراسیون پرورش اندام انتخاب گردید. در سال ۱۳۵۹ خورشیدی تیمهای کلوپ ورزشی اردو، کابورا، شاهین، امنیت ملی، و وزارت داخله تشکیل گردید و رقابتها میان آنها همه ساله برگزار میشد. و فدراسیون کریکت افغانستان تشکیل شد و در سال ۲۰۰۱ (۱۳۸۰ ه. تا آنکه در سال ۱۳۸۹ مسابقه ورزش سکی در نزدیکی شهر بامیان از طرف اداره فوند آغاخان برگزار شد. ورزشکاران تکواندو افغانستان در سال ۱۳۸۹ در مسابقات تکواندو که در شهر لکنهوی هند برگزار گردید توانست قهرمانی این رقابتها را به نام خود کند. تیم ملی در بازیهای تابستان ۲۰۰۶ انگلستان شرکت کرد و توانست ۶ بازی از ۷ بازی را با پیروزی خاتمه بخشد. در پایان این مسابقات تیم افغانستان توانست مقام نخست را از آن خود کند و تیمهای، بلوچستان، پنجاب و مهاجرین افغانستان مقیم پاکستان به ترتیب دوم، سوم و چهارم شدند. اجمدشریف قهرمان و ایام الدین به مقام دوم این دوش گردیدند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد خرید تیوپ شنا لطفا از صفحه ما بخواهید.

آخرین مطالب