اضافه وزن و چاقی

اضافه وزن و چاقی: زمانی که شما بیش از نیاز بدن  انرژی و مواد غذایی مصرف کنید و این مقدار انرژی نسبت به ا

توسط ABTINNEWS در 28 اسفند 1399

اضافه وزن و چاقی:

زمانی که شما بیش از نیاز بدن  انرژی و مواد غذایی مصرف کنید و این مقدار انرژی نسبت به انرژی مصرفی در فعالیت روزمره بسیار بیشتر باشد، اضافه وزن به سراغ افردا می آید. هنگامی که نمایه توده بدنی یعنی حاصل تقسیم وزن بر حسب کیلوگرم بر مجذور قد بر حسب متر بین ۲۵ تا ۲۹.9 کیلوگرم بر متر مربع باشد، به معنی اضافه وزن است و هنگامی که نمای توده بدنی سی و یا بالاتر باشد، چاقی به حساب می‌آید. عدم رعایت برخی نکات در زندگی روزمره باعث بوجود آمدن چاقی می‌شود. با ما همراه باشید تا با عوامل به وجود آورنده ی چاقی و عوارض چاقی بیشتر آشنا شوید:

دلایل اضافه وزن و چاقی:

یکی از دلایل چاقی و اضافه وزن مصرف غذاهای غنی از انرژی مثل مواد قندی یا کربوهیدرات ها و چربی ها می باشد. پرخوری بیش از حد و مصرف نکردن میزان کافی سبزیجات و میوه جات نیز از دلایل دیگر اضافه وزن و چاقی می باشد. علاوه بر این، نداشتن فعالیت و کم تحرکی از دیگر عوامل چاقی به حساب می آید. افرادی که با افزایش سن و رسیدن به میانسالی کم تحرک ترمی‌شوند، و به خواب علاقه زیادی پیدا می کنند، بنابراین نیاز به انرژی آنها کمتر می‌شود. اما اگر همچنان دریافت انرژی یعنی مواد غذایی زیادی را مصرف کنند، دوچار اضافه وزن و چاقی می شوند. بعضی از بیماری‌ها نیز سبب چاقی و افزایش وزن می شود، مانند بیماری های استخوانی که سبب کاهش تحرک شما شده و چاقی را به دنبال دارند.

عوارض اضافه وزن و چاقی:

هر چه وزن افزایش پیدا کند، عضله قلب مجبور است سخت تر کار کند تا خون را به تمام اندام‌های بدن برساند. چاقی سبب به وجود آمدن بسیاری از بیماری‌ها می شود که عبارتند از بیماری‌های قلبی عروقی مانند :سکته قلبی و فشار خون بالا، دیابت بیماریهایی کبدی مثل سیروز کبدی و سنگ کیسه صفرا و نقرس، آرتروز و درد مفاصل.

چاقی همچنین برای خانم ها عوارض بیشتری دارد و موجب به وجود آمدن برخی سرطان ها از قبیل سرطان رحم وسینهو هم چنین ایجاد واریس می شود.

با تحقیقاتی که کارشناسان تغذیه انجام دادند به این نتیجه رسیدند که افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی می باشند، اعتماد به نفس پایینی دارند و دچار ترس های بهبود می‌شوند و در زندگی دچار مشکلات اجتماعی هستند. همچنین افراد چاق تحمل بسیار کمی در برابر گرمای محیط دارند و در انجام فعالیت‌های فیزیکی دچار مشکل هستند. طبق این تحقیقات انجام شده، این مشکلات اجتماعی بسیار بیشتر از مشکلات جسمی برای افراد دارای اضافه وزن و چاقی دردسرسازهستند. همچنین باید بدانید که اضافه وزن سبب می‌شود فشار وارده بر مفاصل به ویژه مفاصل زانو به  مرور زمان این مفاصل دچار فرسایش می شوند ومی تواند تخریب این مفاصل را در پی داشته باشد. برای اینکه از مبتلا شدن به این بیماری ها جلوگیری کنید باید به یاد داشته باشید که کم کردن  وزن و رسیدن به وزن مناسب چاره کار شماست. پایین آوردن وزن بسیار آسان است. کافیست بخواهید تا به وزن ایده آل خود برسید. با کاهش وزن، سالم تر زندگی می کنید و از مبتلا شدن به بیماری های گوناگون در امان خواهید بود.

محصولات لاغری فوراور آفیس:

یکی از راه های سودمند و مفید برای کاهش وزن استفاده از محصولات و مکمل های فوراور آفیس می باشد. با ما همراه باشید تا با این محصولات بیشتر آشنا شوید و بتوانید از آنها استفاده کنید و به وزن ایده آل خود برسید.

باید بدانید که سلامتی چیزی نیست که بخواهید به راحتی از آن چشم پوشی کنید بلکه سلامتی برای شما بسیار مهم و حیاتی است. شمایی که به دنبال کاهش وزن هستید و سعی دارید به کاهش وزنی دست یابید که کمترین میزان ضرر و آسیب را به سلامتی شما وارد کند، در بین انواع مکمل های لاغری موجود در بازار، محصولات فوراور آفیس نقش بسزایی در حفظ سلامتی شما در کنار کاهش وزن ایفا می کند. محصولات لاغری فوراور از طریق اجرای مکانیسم های ممختلف به کاهش وزن شما کمک می کند. اولین مکانیسمی که باعث لاغری توسط محصولات لاغری فور اور می‌شود، مکمل کاهش دهنده اشتها است. مکمل های کاهش دهنده اشتها غالبا، شامل درصد بالایی فیبر هستند که با مکانیسم جذب بیشتر حجم زیادی از معده را اشغال می‌کند و همین موضوع باعث می شود که  فرد احساس  کند که معده اش پر شده است و میلی به خوردن غذا ندارد. یکی از مشهورترین مکمل هایی که به این روش یعنی کاهش اشتها سبب  لاغری‌ فرد می شود، مکمل گار سینا فور اور است. این مکمل یک مکمل طبیعی است که با سوزاندن چربی ها و کنترل طبیعی اشتها، به چربی سوزی و کاهش وزن کمک شایانی می‌کند. بعضی دیگر از مکمل ها نیز با مکانیسم کاهش جذب چربی سبب لاغری افراد می شوند. از مشهورترین مکمل های این مجموعه مکمل لین فوراور می باشد. این محصول به کاهش جذب چربی و کالری کمک می کند این ترکیب نیز شامل فیبر بسیاری است که به صورت طبیعی از گیاهان کاکتوس به وجود می آید. این محصول اجازه نمی دهد که کالری زیادی را از چربی ها و قندهای مصرفی جذب کنیم. و با کاهش جذب کالری به لاغری کمک می‌کند. گروه دیگری از این مکمل ها که سبب لاغری می شوند با مکانیسم چربی سوزی سبب لاغری افراد می شوند. از معروف‌ترین مکمل های این دسته می‌توان به مکمل لاغری ترم فور اوراشاره کرد. در این مکمل ترکیبات طبیعی از قبل چای سبز، گوارانا، کافئین طبیعی، کتون تمشک وجود دارد که با افزایش میزان سوخت و ساز بدن سبب مدیریت کنترل وزن شما شده و بنابراین شما می توانید سریع تر به وزن ایده آل خود برسید با مصرف محصولات فوراور در آینده ای نزدیک به وزن ایده آل خود خواهید رسید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن