اتحادیه اروپا به دنبال تعهد حمایت آمازون از بولسونارو در تلاش برای تصویب قرارداد تجاری است | اخبار جهان

[ad_1] بروکسل در حال مذاکره با رئیس راست گرای افراطی ملی برزیل ، جائر بولسونارو ، بر سر تعهدات در مورد آینده

توسط ABTINNEWS در 5 آبان 1399
[ad_1]

بروکسل در حال مذاکره با رئیس راست گرای افراطی ملی برزیل ، جائر بولسونارو ، بر سر تعهدات در مورد آینده آمازون است زیرا تلاش می کند امانوئل مکرون و دیگر رهبران و پارلمان های اتحادیه اروپا را برای تصویب معامله تجاری اتحادیه اروپا با آمریکای جنوبی متقاعد کند.

تصویب پیش نویس توافق نامه تجاری بین اتحادیه اروپا و منطقه آزاد تجاری "مرکورسور" یا بازار مشترک جنوب - که شامل برزیل ، اروگوئه ، پاراگوئه و آرژانتین است - تقریبا از زمان اعلام ژوئن گذشته مورد تردید است.

فرانسه ، ایرلند و اتریش گفته اند که تصویب پارلمان را مسدود می کنند مگر اینکه بولسونارو موافقت کند که برای مقابله با جنگل زدایی آمازون و ثبت تعداد آتش سوزی اقدامات بیشتری انجام دهد. رئیس جمهور برزیل بارها درخواست های بین المللی در مورد حفاظت از آمازون را نادیده گرفته و از حق کشورش در بهره برداری از منابع طبیعی آن حمایت کرده است.

کمیسار اروپایی تجارت ، والدیس دومبروفسکیس ، در مصاحبه ای به مناسبت اولین هفته کار خود از زمان جایگزینی فیل هوگان ، سیاستمدار ایرلندی ، گفت که او تصدیق می کند که تصویب معامله تجاری مرکوسور ، پس از 20 سال معامله تأمین شده ، بعید است.

اما دومبروفسکیس ، نخست وزیر پیشین لتونی گفت که این معامله ، که باعث کاهش مالیات بر واردات طیف عظیمی از کالاها می شود ، یک معامله است که ارزش جنگیدن دارد و این کمیسیون به دنبال تصویب آن از بولسونارو وعده های سخت می گیرد.

وی گفت: "ما این را می دانیم [there are] تعدادی از نگرانی ها ، به ویژه در مورد جنگل زدایی در آمازون و پایبندی کشورهای مرکور به توافق نامه پاریس [on the climate emergency] و این چیزی است که ما باید آن را اجرا کنیم زیرا در [European] طرف کمیسیون ما این نگرانی ها را داریم.

من می گویم ، بنابراین ما در حال حاضر با مقامات Mercosur درگیر هستیم ، به خصوص با برزیل. خوب ، به طور غیررسمی ، در حال حاضر ، برای دیدن اینکه چه نوع تعهدات معناداری را می توان از کشورهای مرکوسور برای اطمینان از تصویب موفقیت آمیز این توافق نامه اتخاذ کرد.

"من فکر می کنم روشن است ... اگر ما اکنون کاری انجام نمی دهیم ، فقط مراحل را از طریق رویه دنبال می کنیم و این توافق نامه را به تصویب می رسانیم ، احتمال تصویب آن وجود ندارد ، و این یک نتیجه قابل تأسف است. بنابراین باید ببینیم که چه نوع پیش شرط یا تعهدات قبلی می تواند از طرف مرکوسور باشد تا تصویب موفقیت آمیز توافق نامه را تضمین کند. "

در بیانیه ای که ماه گذشته صادر شد ، دولت فرانسه گفت كه "نگرانی های عمده ای" در مورد جنگل زدایی آمازون و افزایش تولید گوشت گاو در منطقه ، یكی از محصولات برزیلی كه معامله تجاری Mercosur برای آن بازار بیشتر اتحادیه اروپا ارائه می دهد ، دارد. دسترسی

دولت فرانسه در بیانیه ای گفت: "پیش نویس توافق نامه هیچ قانونی برای اعمال نظم و انضباط بر روی شیوه های کشورهای مرکور در مبارزه با جنگل زدایی ندارد." "این بزرگترین نقص در این توافق نامه است و این دلیل اصلی مخالفت فرانسه با پیش نویس توافق نامه است."

امانوئل مکرون در اجلاس G20 در اوزاکا در سال 2019 با جائر بولسونارو (پشت سر L) نشسته است
امانوئل ماکرون با ژایر بولسونارو (پشت سر ل) در نشست G20 در اوزاکا در سال 2019 نشسته است. عکس: دومینیک ژاکویدس / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

ماکرون همچنین شخصاً با بولسونارو ، یک فرد بدبین در زمینه تغییرات آب و هوایی درگیر شده و وی را "فوق العاده بی ادب" توصیف کرده است ، زیرا رهبر برزیل شخصاً برای پست فیس بوکی تأیید کرد که حاکی از آن است که همسر رئیس جمهور فرانسه ، بریژیت مکرون ، به اندازه همسر خود جذاب نیست ، میشل

اما دومبروفسکیس گفت که علی رغم موانع موجود ، معامله تجاری مذاکره شده با کشورهای مرکور در واقع قدرت اتحادیه اروپا را در تغییر رفتار آسیب رسان ارائه می دهد.

"اگر ما فقط می خواستیم پس از 20 سال مذاکره از این معامله دور شویم ... پس چه نوع اعتبار ، چه نوع اهرمی ، باید در این زمینه ها با برزیل یا سایر مقامات مرکوسور درگیر شویم؟ همین واقعیت که ما در مورد یک معامله مذاکره کردیم به ما امکان می دهد تا به روشی معنادارتر شرکت کنیم. "


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن