Rep., John Lewis, یک, حقوق مدنی, آیکون که شروع به هل دادن برای عدالت نژادی در این Jim Crow جنوبی درگذشت

تام Vanden بروک دبورا Barfield بری و Ledyard پادشاه ایالات متحده آمریکا امروزمنتشر شده 12:11 AM EDT ژوئیه 18 س

توسط ABTINNEWS در 28 تیر 1399

واشنگتن – Rep. John R. Lewis, حقوق مدنی آیکون که مبارزه برای عدالت نژادی آغاز شد Jim Crow جنوبی و به پایان رسید در سالن کنگره مرده شب جمعه.

گرجستان نماینده مجلس شده بود و درد و رنج از مرحله IV سرطان لوزالمعده از دسامبر. او 80.

پسر آلاباما sharecroppers لوئیس خدمت در کنگره برای بیش از سه دهه فشار باعث می شود او دفاع و پشتیبانی به عنوان یک اصل آزادی سوار به چالش کشیدن تبعیض نژادی, تبعیض و بی عدالتی در جنوب عمیق – مسائل طنين انداز امروز در زندگی مهم جنبش است.

همراه با مارتین لوتر کینگ جونیور او یک سازمان از ماه مارس در واشنگتن در سال 1963 یک لحظه منی در جنبش حقوق مدنی که منجر به عبور از رای گیری برای حقوق سیاه پوستان و دو سال بعد.

او یک جامعه فعال و عضو شورای شهر آتلانتا قبل از برنده شدن در یک صندلی در کنگره در سال 1986. او در رفتن به تبدیل شدن به یک نویسنده پرفروش و در سال 2011 اهدا شد ملت بالاترین غیرنظامی جایزه مدال آزادی ریاست جمهوری, با باراک اوباما, ملت, اولین رئیس جمهور سیاه. لوئیس انتخاب شد به او 17th مدت در نوامبر سال 2018 است.

"(یک)ll این سال بعد او شناخته شده است به عنوان وجدان کنگره ایالات متحده هنوز هم صحبت کردن ذهن خود را در مورد مسائل عدالت و برابری" اوباما گفت که در سال 2011 او به عنوان اهدای مدال آزادی است. "و نسل از زمانی که پدر و مادر به فرزندان خود آموزش دهند به چه معنا است, شجاعت, داستان John Lewis خواهد آمد به ذهن یک آمریکایی که می دانستند که تغییر نمی تواند صبر کنید برای برخی از شخص دیگر و یا برخی از زمان های دیگر; که زندگی یک درس در شدید فوریت در حال حاضر."

مبارزه برای حقوق مدنی در متروپلیتن گورنمنت آاف نشویللدیویدسن بالانس: Rep., John Lewis,' مثال همچنان الهام بخش

ملی رقم در سنین پایین

جدا از آزادی سواران گروهی از سیاه و سفید و مدنی که سوار اتوبوس های بین ایالتی برای مبارزه با تبعیض نژادی در سراسر جنوب لوئیس یکی از اعضای موسس دانشجو بدون خشونت کمیته هماهنگی که حمایت برای حقوق مدنی با تظاهرات در ناهار شمارنده و رای دهندگان ثبت نام درایوهای.

پس از چهار آمریکایی آفریقایی دانشجویان نشستم on Feb. 1, 1960, در یک سفیده فقط ناهار شمارنده در یک Woolworth را در گرینزبورو در ایالت کارولینای شمالی لوئیس کمک به سازماندهی مشابه تحصن در اطراف جنوب که جلب توجه ملی به شایع نژادپرستی که عبودیت جنوب متحده است.

'John Lewis: خوب مشکل': 5 درس از این مستند که هنوز هم اعمال امروز

"برخی از مردم شنیده می شد می گویند با این افراد جوان در حال ایستاده تا برای بهترین در سنت" لوئیس گفت: امروز ایالات متحده آمریکا در سال 2013.

"مارتین لوتر کینگ جونیور بود خوشحال. او احساس خشنودی او عمیقا نقل مکان کرد و لمس برای دیدن این ستیزه جویی در بخشی از دانش آموزان" کنگره ادامه داد. "او می دانست که پس از آن که پیام خود را از عدم خشونت و مقاومت در برابر منفعل زندگی می کنند و این امر می تواند حرکت در اطراف جنوبی تعبیه شده و در خیلی از این افراد جوان است."

بازداشت و زندانی و مورد ضرب و شتم برای به چالش کشیدن Jim Crow قوانین لوئیس را تبدیل به یک ملی شکل خود را در اوایل 20s. او بعد از جوانترین از شش رهبران حقوق مدني و در 23 کمک سازماندهی مارس در واشنگتن است. وجود او ارائه سخنرانی کلیدی در این رویداد نقطه عطفی برای حقوق مدنی.

"به عنوان آن می ایستد در حال حاضر رای گیری بخش از این لایحه نیست کمک خواهد کرد هزاران نفر از مردم که می خواهند به رای" لوئیس گفت. "آن را نمی خواهد کمک به شهروندان می سی سی پی, آلاباما و جورجیا که واجد شرایط برای رای دادن اما فاقد ششم-کلاس آموزش و پرورش است. یک مرد یک رای است افریقایی گریه. آن است که ما بیش از حد. باید آن ماست."

بیشتر: Black lives matter: ما باید به اعلامیه استقلال قول

دو سال بعد او به سازماندهی رای گیری-حقوق مارس در آلاباما است که شناخته شده به عنوان "یکشنبه خونین" هنگامی که سربازان دولت حمله تظاهرکنندگان یک تلویزیونی در سراسر کشور غوغا عجله تصویب قانون حق رای. لوئیس' جمجمه شکسته شد در تظاهرات

لوئیس باقی مانده آخرین عضو بازمانده از شش که شامل پادشاه جیمز کشاورز, A. فیلیپ راندولف روی ویلکینز و ویتنی جوان است.

مرگ می آید و در مدت کوتاهی پس از انتشار یک مستند جدید است که به یک نسل جدید از حقوق مدنی فعالان موقع نگاه اجمالی به تاریخی خود را کمک.

مدیر سحر پورتر به موقع مستند "John Lewis: خوب مشکل" برای اولین بار در اوایل ماه جولای به عنوان در سراسر جهان تظاهرات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس موجب مرگ جورج فلوید را تمدید جهانی خواستار عدالت اجتماعی است.

"بزرگترین ترس من این است که یک روز ممکن است ما را از خواب بیدار و دموکراسی ما رفته است" لوئیس 80 می گوید: در این فیلم است.

یک رهبر جنبش حقوق مدنی در کنگره

در کنگره نرم-صحبت های لوئیس شناخته شده برای کار خود را در رأی است. او طولانی مبارزه برای دسترسی بیشتر به پای صندوق های رای, به خصوص برای رای دهندگان از رنگ. در ماه دسامبر او ضرب دیده gavel در خانه سیگنالینگ عبور از یک رای گیری لایحه حقوق او دفاع و پشتیبانی.

یک متحد نزدیک بلندگو نانسی پلوسی D-کالیفرنیا لوئیس در خدمت رهبری پست. اما گرجستان دموکرات واقعی قدرت از قد و قامت خود را به عنوان یک حقوق مدنی آیکون. لوئیس یکی از اولین قانونگذاران اعضای جدید می خواست به دیدار او باقی مانده احترام در شکل هر دو توسط جمهوری خواهان و دموکرات ها تا زمان مرگ او.

"چگونه اتصالات آن است که حتی در آخرین هفته از نبرد با سرطان جان احضار قدرت به بازدید از تظاهرات مسالمت آمیز که در آن جدیدترین نسل از آمریکایی ها ریخت به خیابان ها را به این کار ناتمام نژادی عدالت" پلوسی در بیانیه ای گفت: پس از لوئیس' مرگ است. "در کنگره John Lewis احترام بود و معشوق در دو طرف راهرو و هر دو طرف کنگره".

لوئیس اغلب feuded با رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن برخورد بیش از حقوق مدنی و حق رای. در ماه سپتامبر لوئیس خواست همکاران خود را برای آغاز استیضاح در برابر رئیس جمهور به آنها می گوید: "آینده دموکراسی ما در خطر است."

او را تحریم مغلوب ساختن پیشی جستن را افتتاح پس از رئیس جمهور به او حمله کردند و او کنگره منطقه از طریق توییتر. Lewis به نام تهمت ریاست جمهوری نامشروع زیرا دولت روسیه را مخفی کمپین به نوسان انتخابات به نفع خود.

در سال 2017 کنگره تحریم باز از حقوق مدنی موزه در می سی سی پی به دلیل تهمت دعوت شد. لوئیس و دیگر اعضای کنگره سیاه و سفید انجمن با حضور در مراسم جداگانه.

Lewis به نام برگ برنده برای صدای جیر جیر خود را در سال گذشته گفتن چهار congresswomen از رنگ به "بازگشت" به کشور خود را از مبدا.

بیشتر: "انسان از شخصیت و کرامت: حقوق مدنی آیکون John Lewis تایید جو بایدن در ویسکانسین اولیه روز

"من می دانم که نژاد پرستی زمانی که من آن را ببینید," لوییس گفت: در پاسخ.

او در آغوش سیاه زندگی جنبش گفتن واشنگتن پست در مصاحبه ای در ماه ژوئن بود که او "الهام" به دیدن جمعیت کثیری از مردم در راهپیمایی در ایالات متحده و در سراسر جهان است.

ماه گذشته در یکی از آخرین مکان حضور لوئیس پیوست واشنگتن شهردار موریل Bowser خود در سیاه و سفید زندگی می کند ماده پلازا. دو مطرح شده برای تصاویر که در آن زرد حروف سیاه زندگی موضوع نقاشی در خیابان منتهی به کاخ سفید است.

یک نویسنده پرفروش او دفاع و پشتیبانی حقوق مدنی در سراسر زندگی حرفه ای او. خود گرافیک خاطرات "مارس" برنده جایزه ملی کتاب برای ادبیات کودکان در سال 2016.

او led سالانه حج به شهر سلما در آلاباما جایی که او و دیگر اعضای کنگره راهپیمایی در سراسر ادموند-Pettus پل به مناسبت سال 1965 مارس از سلما به مونتگمری.

"من فکر می کنم آن را بسیار اتصالات و بنابراین درست است که این گروه قادر است برای رفتن وجود دارد و برای رفتن به آن سایت ... که در آن (پادشاه) گفت:" من را دیده اند به سرزمین موعود. من ممکن است وجود دارد را با شما اما به عنوان یک مردم ما وجود دارد'" لوئیس گفت: ایالات متحده آمریکا امروز.

در سال 2016 لوئیس رهبری تحصن در از قانونگذاران دموکرات در خانه طبقه توقف قانونی کسب و کار به عنوان آنها خواستار رای در قانون کنترل اسلحه.

"آنچه که نقطه اوج? ما کور است ؟ می تواند ما را ببینید ؟ چگونه بسیاری از مادران چگونه بسیاری از پدران نیاز به ریختن اشک از غم و اندوه قبل از اینکه ما چیزی ؟ او گفت:" پس از آن.

لوئیس ازدواج کرده بود از 44 سال به لیلیان لوئیس که در سال 2012 در سن 73.

کمک: ویلیام Cummings, Cydney هندرسون



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن