دارو مانع از اختلال شناختی در موش پس از پرتو درمانی برای تومورهای مغزی

یافته هاییک مطالعه توسط محققان در دانشگاه UCLA Jonsson مرکز جامع سرطان را شناسایی کرده و امکان جدید مبارزه با

توسط ABTINNEWS در 28 فروردین 1399

یافته های

یک مطالعه توسط محققان در دانشگاه UCLA Jonsson مرکز جامع سرطان را شناسایی کرده و امکان جدید مبارزه با مواد مخدر است که می تواند کمک به جلوگیری از زوال شناختی در افرادی که تحت پرتو درمانی برای تومورهای مغزی. محققان دریافتند که این دارو داده شد به موش 24 ساعت پس از حيوانات در معرض دوز تابش را به طور کامل مانع زوال شناختی از وقوع و آن را کاهش نمی دهد اثر تابش درمان است.

این آزمایش نشان دهنده یکی از معدود مواردی است که در آن مواد مخدر کاهش زوال شناختی در حیوانات پس از پرتو درمانی.

دارو NSPP بود شناسایی شده در سال 2019 توسط دانشمندان در UCLA مرکز پزشکی اقدامات متقابل در برابر تابش.

پس زمینه

گذشته از عمل جراحی پرتو درمانی یکی از موثر ترین درمان برای افراد مبتلا به سرطان مغز و یا سرطان های دیگر که در حال گسترش به مغز است. از آنجا که بیشتر افراد مبتلا به سرطان مغز در حال حاضر زنده ماندن طولانی تر و بیشتر مردم در حال تجربه عوارض جانبی طولانی مدت از درمان است.

کسانی که عوارض جانبی مانند از دست دادن حافظه و دشواری در یادگیری چیزهای جدید رخ می دهد می تواند ماه ها یا سال ها پس از قرار گرفتن در معرض تابش اشعه. که می تواند به خصوص مشکل برای کودکان و بزرگسالان جوان است که برای زنده ماندن سرطان, چرا که مغز آنها هنوز در حال توسعه خود عملکرد شناختی می تواند کاهش به میزان یک تا دو IQ امتیاز در هر سال در طول دوره بزرگسالی خود را. زمان درمان ارائه نمی دهد یک راه برای جلوگیری از این نتیجه به غیر از زمانی که پزشکان می توانید مراحل برای حفظ تابش دور از بحرانی در ساختار مغز در طول درمان.

روش

NSPP در حال حاضر نشان داده شده است برای جلوگیری از تابش حاد سندرم داون در موش ها است. با استفاده از موش عادی مغز و glioblastoma تومور سلول های مشتق شده از بيماران محققان آزمایش این که آیا این دارو همچنین می تواند بر سلول های بنیادی عصبی و سلولهای epc — انواع سلول های است که می تواند به ترمیم بافت های آسیب دیده در مغز — بدون تاثیر بر سلول های تومور. برای ارزیابی عملکرد شناختی در موش تیم با استفاده از سه آزمونهای رفتاری: یک رمان شی آزمون یک شی-در-محل آزمون و متنی آموزش تست. این مطالعه نشان داد NSPP نبود سمی به سلول های طبیعی و نه با دخالت رشد-به تأخیر انداختن عوارض اشعه در سلول های تومور.

تاثیر

این مطالعه شواهدی را فراهم می کند که NSPP پتانسیل برای کمک به جلوگیری از زوال شناختی در افرادی که تحت پرتودرمانی برای درمان تومور مغزی بدون در نظر گرفتن دور از تاثير تابش درمان است.

نویسندگان

مطالعه ارشد نویسنده دکتر فرانک Pajonk یک UCLA استاد انکولوژی تشعشع و یک عضو از UCLA Jonsson مرکز جامع سرطان. نویسنده سرب است Kruttika Bhat, یک محقق فوق دکترا در, دیوید گفن دانشکده پزشکی در UCLA و دیگر نویسندگان پل مدینه لینگ او محمد ساکی Angeliki Ioannidis, Nhan Nguyen, Sirajbir Sodhi دیوید آواز کلارا (Magyar دکتر لیندا Liau و دکتر هارلی Kornblum همه UCLA.

Pajonk و همکارانش بخشی از موسسه ملی سلامت مغز تخصصی برنامه تعالی تحقیقات یا اسپور در UCLA است که اختصاص داده شده به پیشبرد پیشگیری و تشخیص و درمان تومورهای مغزی.

مجله

مطالعه منتشر شده در مجله مغز و اعصاب-انکولوژی.

بودجه

این پژوهش با حمایت موسسه ملی سرطان و موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب