چگونه طلاق توافقی بگیرم؟ شرایط طلاق توافقی زوجین

شرایط طلاق توافقی تهران و سایر استانهای ایران تغییر کرده است و متقاضیان عزیز باید ابتدا به سامانه قرار طلاق مر

توسط ABTINNEWS در 18 دی 1399

شرایط طلاق توافقی تهران و سایر استانهای ایران تغییر کرده است و متقاضیان عزیز باید ابتدا به سامانه قرار طلاق مراجعه کرده و با ثبت اطلاعات خود در این سامانه از مراکز غربالگری و در زمان تعیین شده برای غربالگری وقت بگیرند. یا به مراکز مشاوره خانواده مراجعه کنید.


پس از مشاوره های لازم برای طلاق توافقی سریع ، آنها باید گواهی عدم انصراف از طلاق را از مركز مربوطه دریافت كنند كه در صورت طرح دادخواست طلاق به دفاتر خدمات قضایی الكترونیك تحویل داده می شود و دفتر خدمات الکترونیك قضایی دادخواست را ثبت می كند و آن را به دادگاه صالح خانواده بفرستید. مراجعه می کنند.


تبصره مهم 1: شرایط جدید فوق در حال حاضر فقط در مورد طلاق توافقی وجود دارد و در مورد طلاق های یک جانبه (طلاق به درخواست مرد و طلاق به درخواست زن)، روند هنوز همان روال قبلی است. پیش از این، و در صورت بروز هرگونه تغییر، این پست برای شما عزیزان ارسال می شود.


نکته مهم 2: اگر به هر دلیلی تصمیم به غیر حضوری طلاق گرفتید و نمی خواهید در جلسات مشاوره و دادگاه شرکت کنید، به شما اطلاع می دهیم که تمام مراحل از جلسات مشاوره تا اخذ گواهی طلاق توسط وکلای دادگستری شرکت مشهور بدون نیاز به زوجین


تعداد جلسات مشاوره در طلاق توافقی


برای زمان طلاق توافقی ، شرکت در هر 5 جلسه مشاوره اجباری است، اما اگر موضوع به وکلای ما ارجاع شود، روند طلاق بدون حضور مشتری انجام می شود.


 مرحله بعدی پس از مشاوره در طلاق توافقی


مشاور پس از حضور در جلسات مشاوره اجباری و عدم آشتی، گواهی عدم سازش صادر می کند و اجازه طرح دعوی در دادگاه را می دهد.


بنابراین، با در دست داشتن این گواهی، باید برای تشکیل پرونده طلاق به دفاتر خدمات قضایی بروید یا برای مراجعه به وکیل به دفتر مدافع تهران مراجعه کنید. وکیل طلاق توافقی می تواند سرعت کار را بیشتر کند.


مدارک لازم برای طلاق توافقی



  • قرارداد یا کپی محضری

  • کپی کارت ملی و اصل

  • کپی شناسنامه و اصل

  • 4 - عکس


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه دادرسی یا حق الوکاله با وکیل طلاق توافقی تماس بگیرید.


نقش مشاوره اجباری طلاق توافقی چیست؟


الزام به مشاوره امری کاملاً قانونی است و از قانون حمایت از خانواده مصوب اسفندماه سال 91 گرفته شده است. در ماده 25 این قانون، موضوع ارجاع طلاق توافقی به مشاوره یکی از الزامات و وظایف دادگاه خانواده است.، و در واقع دادگاه خانواده نمی تواند "گواهی عدم امکان سازش" را بدون جلب نظر مشاور خانواده صادر کند.



در ماده قانونی فوق الذکر، عبارت "باید" برای انجام مشاوره خانواده قبل از صدور حکم وجود دارد. این ماده نشان می دهد دادگاه صلاحیت مشاوره خانواده را ندارد اما دارای تعهدات و وظایفی است و مشاوره باید قبل از صدور حکم انجام شود.


به همین منظور و با توجه به روالی که ماه ها در سراسر ایران در حال انجام است، به دنبال توافقات صورت گرفته بین قوه قضائیه و سازمان بهزیستی و به منظور ارتقا کیفیت مشاوره خانواده، تصمیم گرفته شده است که مراکز مشاوره تحت نظارت بر سازمان بهزیستی. برای شرکت در جلسات مشاوره مطابق موارد زیر عمل کنید:


به سیستم تصمیم گیری آنلاین (مداخله در طلاق) مراجعه و مشخصات را ثبت و در این سیستم ثبت نام کرده و نزدیکترین مرکز غربالگری به محل اقامت را انتخاب و تاریخ مراجعه را انتخاب کنید.


توجه: انتخاب مرکز غربالگری و تاریخ مراجعه اختیاری است، بنابراین زوجین می توانند هر یک از مراکز موجود در سیستم تصمیم گیری و همچنین تاریخ مراجعه را انتخاب کنند.


هزینه طلاق توافقی چقدر است؟


هزینه طلاق توافقی تهران عبارت است از:



  1. هزینه دادرسی در دفاتر خدمات قضایی

  2. هزینه های داوری

  3. هزینه آزمایشگاه یا پزشکی قانونی

  4. هزینه وکیل طلاق (در صورت لزوم)

  5. هزینه ثبت نام در دفاتر طلاق


آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن