چهار ایرانی که در گذر از کانال جان باختند عضوی از یک خانواده بودند | اخبار جهان

[ad_1] به گاردین گفته شده است که چهار کرد ایرانی که در اثر وزش باد در اثر عبور از کانال کانال درگذشتند ، اعض

توسط ABTINNEWS در 7 آبان 1399
[ad_1]

به گاردین گفته شده است که چهار کرد ایرانی که در اثر وزش باد در اثر عبور از کانال کانال درگذشتند ، اعضای یک خانواده بودند که پس از دو تلاش ناموفق برای رسیدن به انگلیس ، هزاران یورو به قاچاقچیان پرداخت کردند.

رسول ایران نژاد و همسرش شیوا محمد پناهی هر دو 35 ساله و دو نفر از فرزندانشان ، آنیتا 9 ساله و آرمین شش ساله در حالی که می خواستند با قایق به انگلیس بروند ، غرق شدند ، به گفته یکی از نزدیکان خانواده و ایرانی- سازمان حقوق بشر کردی Hengaw.

سرنوشت فرزند سوم خانواده ، آرتین 15 ماهه ، مشخص نیست ، اگرچه مقامات فرانسوی گفته اند که ممکن است یک نوزاد نیز هنگام غرق شدن کشتی جان خود را از دست بدهد. این خانواده اهل شمال غربی شهر سردشت بودند.

خلیل ، برادر ایران نژاد ، که از سردشت صحبت می کرد ، گفت که آخرین بار دو روز پیش از این خانواده خبر داشته است. وی گفت که آنها قبل از اینکه از اروپا به فرانسه بروند ، در تابستان از ایران به ترکیه عبور کرده بودند.

یک نماینده از هنگاو گفت که این خانواده دو بار تلاش کرده اند با قطار وارد انگلستان شوند اما هر دو بار موفق نشدند و بنابراین تصمیم گرفتند برای انتقال آنها از طریق دریا به یک قاچاقچی پول پرداخت کنند.

خلیل ایران نژاد گفت که ایران نژاد کارگر کم درآمد بود در حالی که همسرش بیکار بود و آنها به دنبال فرار از مشکلات اقتصادی بودند.

یکی از دوستان خانواده در کاله ، که خواستار نامیدن علی شد ، گفت که او حدود یک ماه پیش با این خانواده ملاقات کرده و قبل از عزیمت آنها به انگلیس با پناهی صحبت کرده است. وی گفت: "من و شیوا در مورد مسائل مربوط به رفتن به انگلیس صحبت می کردیم."

"من به او گفتم:" این خیلی خطرناک است ، شما بچه دارید. فکر می کنید اگر خدای نکرده اتفاقی بیفتد آنها می توانند در آب زنده بمانند؟ ' و او گفت ، "اشکالی ندارد ، ما این کار را خواهیم کرد. همه به آنجا می روند ، مشکلی نیست. "

وی گفت: خانواده حدود 5 تا 6 هزار یورو به یك قاچاقچی برای سوار كردن آنها به قایق پرداخت كردند. "شیوا به من گفت که آنها پول کافی برای پرداخت پول به قاچاقچی را ندارند و او از والدین و پدر و مادرش خواست. آنها طلا و اشیا valu قیمتی را برای پرداخت به قاچاقچیان فروختند و آنها پول را آماده کردند. "

وی افزود خانواده مذکور معتقد بودند که در انگلیس محل اقامت دریافت می کنند و می توانند با پرداخت حداقل 100 پوند در روز کار پیدا کنند.

وی گفت: افراد در این اردوگاه پس از غرق شدن قایق با قاچاقچی كه سفر خود را ترتیب داده بود روبرو شده بودند. علی گفت: "آنها از او پرسیدند:" چه كار كردی؟ " "او فقط گفت:" آنها تلاش خوبی انجام دادند ، فرصت خوبی داشتند. این مردم [smugglers] بسیار بی رحم و بی قلب هستند. "

مقامات فرانسوی روز سه شنبه گفتند که هنگام غرق شدن قایق پر بار در هوای نامناسب ، یک نفر غرق شد و سه نفر دیگر پس از بیرون کشیدن از آب جان خود را از دست دادند. 15 نفر دیگر زنده مانده بودند ، هرچند که هنگاو گفت در مجموع 28 نفر در این قایق بودند - که نشان می دهد افراد بیشتری را نمی توان در مورد این افراد معرفی کرد. گفته می شود این بازماندگان شامل اتباع ایرانی و عراقی نیز بوده اند.

این مرگ ها بحث در مورد سیاست پناهندگی انگلستان را دوباره زنده کرده و منجر به تماس مجدد سازمان های بشردوستانه برای مسیرهای "امن و قانونی" برای پناهجویان به انگلیس شده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل PA Media ، بیش از 7،400 نفر در سال جاری با قایق های کوچک به انگلیس رسیده اند ، تقریبا چهار برابر سال 2019 ، با ثبت 416 نفر در یک روز ، 2 سپتامبر. امسال هفت مهاجر در تلاش برای عبور از کانال کشته شده اند که سه نفر بیشتر از تعداد تلفات سال گذشته در گذرگاه ها است.

گروه هایی مانند عبور امن ، عفو عمومی و پناهندگان عشق را انتخاب کنید / کمک کنید هشدار داده اند که رویکرد تند دولت انگلیس ، که بیشتر روی انسداد فیزیکی معابر متمرکز است ، مهاجران را از تلاش برای سفر خطرناک باز نمی دارد.

این گروه ها گفته اند که گزینه های ایمن مانند ترتیبات پیوند مجدد خانواده بین مرزی بهترین راه برای کاهش تعداد تلاشی ها است ، گرچه اخیراً هفته گذشته دولت انگلیس اصلاحیه های لایحه مهاجرت خود را که می توانست از حقوق تحت انگلیس تضمین کند ، رد کرد. قانون پیوستن به خانواده بعد از دوره گذار Brexit نیز ادامه یافت.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب