واکنش مسلمانان علیه ماکرون پس از حمله پلیس سرعت بیشتری به دست می آورد | فرانسه

[ad_1] واکنش شدید علیه امانوئل مکرون در پی اصرار وی مبنی بر اینکه انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام برای آزادی

توسط ABTINNEWS در 7 آبان 1399
[ad_1]

واکنش شدید علیه امانوئل مکرون در پی اصرار وی مبنی بر اینکه انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام برای آزادی بیان اساسی است ، با اعتراضات بین المللی خشمگین ، حملات سایبری علیه وب سایت های فرانسوی و هشدارهایی مبنی بر "غیرعاقلانه بودن" پاسخ رئیس جمهور گسترش یافته است.

مسلمانان در فرانسه - و سایر کشورها - از آنچه آنها ادعا می کنند یک برخورد سنگین دولت علیه جوامع آنها در پی قتل 11 روز پیش معلم دبیرستان ساموئل پاتی است ، خشمگین هستند.

وزیر کشور فرانسه ، جرارد دارمانین ، که طی هفته گذشته بر حملات به سازمان ها و افراد اسلامی نظارت کرده و حتی سوپرمارکت ها را به دلیل بخشهای جداگانه حلال و کوشر خود مورد انتقاد قرار داده است ، از اقدامات پلیس دفاع کرد و اصرار داشت فرانسه به دنبال خنثی کردن افراط گرایی است.

"ما به دنبال مبارزه با یک ایدئولوژی هستیم ، نه یک دین. من فکر می کنم اکثریت مسلمانان فرانسه به خوبی می دانند که اولین کسانی هستند که تحت تأثیر عقاید اسلامی رادیکال قرار می گیرند. "

در آخرین نتیجه اعلامیه مکرون مبنی بر اینکه فرانسه "از کاریکاتورها دست نمی کشد" ، ایران یک دیپلمات فرانسوی را احضار کرد تا به آنها اطلاع دهد که واکنش پاریس به این قتل "غیرعاقلانه" است.

گزارشی از تلویزیون دولتی ادعا كرد كه یك مقام وزارت امور خارجه ایران در تهران فرانسه را به پرورش نفرت از اسلام تحت عنوان آزادی بیان متهم كرده است.

یک انجمن قدرتمند روحانیون در شهر قم ایران نیز از دولت این کشور خواست که سخنان ماکرون را محکوم کند و از ملتهای اسلامی خواست که فرانسه و تحریمهای سیاسی و اقتصادی خود را اعمال کنند. یکی از روزنامه های تندرو ایران ، رئیس جمهور فرانسه را شیطان نشان می داد و او را در یک کارتون در صفحه اول خود به عنوان شیطان نشان می داد.

در عربستان سعودی ، آژانس مطبوعاتی دولتی این کشور به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه گمنام گفت که پادشاهی "هرگونه تلاش برای پیوند دادن اسلام و تروریسم را رد می کند ، و کارتون های توهین آمیز پیامبر را نکوهش می کند".

در بنگلادش ، تخمین زده می شود که 40،000 نفر در راهپیمایی ضد فرانسه در داکا ، پایتخت این کشور شرکت کردند ، و مظرومان ماکرون را سوزاندند و خواستار تحریم محصولات فرانسوی شدند. این راهپیمایی توسط Islami Andolan Bangladesh (IAB) ، یکی از بزرگترین احزاب اسلامگرا در این کشور برگزار شد. همچنین خواستار این شد كه دولت بنگلادش دستور بازگرداندن سفیر فرانسه به پاریس را صادر كند و تهدید به تخریب ساختمان سفارت فرانسه شود.

هفته نامه طنز فرانسوی ، شارلی ابدو ، با استفاده از یک کارتون تمسخر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور در صفحه نخست نسخه خود که سه شنبه شب به صورت آنلاین منتشر شد ، خطر التهاب در تنش با ترکیه را فراهم کرد.

فهرتین آلتون ، دستیار ارشد مطبوعات اردوغان ، در توییتی نوشت: "ما این مشمئز کننده ترین تلاش این نشریه را برای گسترش نژادپرستی و نفرت فرهنگی خود محکوم می کنیم."

در فرانسه ، دولت مرکزیت مکرون با انتقاد نسبت به واکنش خود به قتل پتی توسط عبدولاخ آنزوروف ، 18 ساله ، تبعه چچنی که از شش سالگی در فرانسه زندگی می کند ، پس از اینکه معلم به یکی از کلاس های دبیرستان خود یک سری کاریکاتور نشان داد ، از جمله یکی از پیامبر محمد ، در طی یک درس آزادی بیان.

پس از مرگ وی ، پلیس فرانسه به ده ها مظنون گروه اسلامگرا و افراد متهم به افراط گرایی یورش برد. دارمانین گفت که این حملات که توسط یک قاضی مجاز انجام شده است ، "ارسال پیام" است و به لیبراسیون گفت که جستجوها "سلاح ها و فیلم های سر بریده" را کشف کرده است.

دارمانین همچنین قصد خود را برای انحلال سازمانهای برجسته مسلمان ، از جمله مجموعه مبارزه با اسلام هراسی در فرانسه (CCIF) و BarakaCity ، یک سازمان بشردوستانه که پروژه هایی را در توگو ، جنوب شرقی آسیا و پاکستان انجام داده است ، اعلام کرد.

دارمانین گفت که CCIF در قتل پتی نقش داشته است زیرا ویدئویی که در فیس بوک منتشر شده است ، آن را در آنچه "فتوا" علیه معلم تاریخ توصیف کرده نقش دارد.

"این یک لباس اسلام گرا است که حملات را محکوم نمی کند ... که اسلام گرایان رادیکال را دعوت کرده است. این یک آژانس ضد جمهوری است. این شركت معتقد است كه اسلام هراسی دولتی وجود دارد در حالی كه یارانه (از نظر مالی) توسط دولت فرانسه ارائه می شود. و من فکر می کنم وقت آن رسیده است که دیگر با این لباس ها در قلمرو خود ساده لوح نباشیم ، "او به لیبراسیون گفت.

وزیر همچنین از انتقاد خود از سوپرمارکتهایی که بخشهای ویژه غذای حلال یا کوشر را اداره می کنند دفاع کرد و گفت که این امر منجر به "جامعه گرایی" و "جدایی" می شود و اعلام می کند که "آزار و اذیت" اسلام گرایی رادیکال "یک اولویت ملی" است.

در پی کشته شدن پتی ، منابع پلیس به رسانه های فرانسوی گفتند که مقامات آماده اخراج 213 تبعه خارجی در فهرست مراقبت های دولتی به دلیل داشتن عقاید افراطی مذهبی هستند.

از چندین کشور اسلامی خواستار تحریم کالاهای فرانسوی و اعتراضات در سراسر جهان اسلام از جمله در کویت ، قطر ، عراق ، ترکیه ، امارات و غزه شده است.

روز سه شنبه ، Le Figaro گزارش داد که هکرهای اسلامی تعدادی از وب سایت های فرانسوی را به تصرف خود درآورده اند و این پیام را صادر کرده اند: "کسانی که با پیامبر خدا بدرفتاری می کنند باید مجازات شوند" گروه های خاصی خواستار سقوط "آخرالزمان" در وب فرانسوی شده اند و از هکرهای دیگر درخواست کردند وب سایت های فرانسوی را هدف قرار دهند. حملات مشابه ، که توسط مقامات فرانسوی "جهاد سایبری" توصیف شد ، پس از حمله شارلی ابدو در سال 2015 رخ داد ، که در آن 12 نفر توسط تروریست های اسلامگرا کشته شدند.

گروه حامی مسلمانان کیج ، یک سازمان غیردولتی مستقر در لندن ، از دولت فرانسه خواست "به مبارزات خصمانه خود علیه کسانی که به طور قانونی وظایف خود را انجام می دهند پایان دهد".

"وزیر کشور اعتراف عمومی تکان دهنده ای را به عمل آورد که ده ها نفر از افراد مرتبط با هیچ تحقیقات جنایی مورد حمله قرار نگرفتند تا به سادگی به مسلمانان فرانسه پیام دهند. این ادعای خارق العاده برجسته می کند که پلیس و سایر بازوهای دولت برای ترساندن شهروندان مسلمان بی گناه در غیر این صورت سیاسی شده اند. "


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب