نظرسنجی YouGov نشان می دهد حمایت اروپا از عقاید پوپولیستی سقوط می کند | اخبار جهان

[ad_1] یک نظرسنجی مهم YouGov نشان می دهد که حمایت از اعتقادات پوپولیستی در اروپا طی یک سال گذشته به میزان قا

توسط ABTINNEWS در 5 آبان 1399
[ad_1]

یک نظرسنجی مهم YouGov نشان می دهد که حمایت از اعتقادات پوپولیستی در اروپا طی یک سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است ، زیرا تعداد قابل توجهی از افراد در طیف وسیعی از کشورها که می توانند با بیانیه های اصلی طراحی شده برای اندازه گیری آن موافق باشند ، کاهش یافته است.

پروژه جهانی سازی YouGov-Cambridge ، یک نظرسنجی از حدود 26000 نفر در 25 کشور که با گاردین طراحی شده اند ، نشان می دهد که تمایلات پوپولیستی در سال 2020 در هر هشت کشور اروپایی که سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته ، کم و بیش زیاد است.

دانشمندان علوم سیاسی از میزان سقوط ابراز تعجب کردند اما گفتند از آنجا که دلایل اصلی آن احتمالاً مربوط به بیماری همه گیر ویروس کرونا است ، با توجه به اقتصادی تر شدن کانون بحران ، حمایت از اعتقادات پوپولیستی می تواند بهبود یابد.

ماتیس رودوئین ، جامعه شناس سیاسی در دانشگاه آمستردام و متخصص پوپولیسم گفت: "شما می توانید مانند آتشفشان به ویروس فکر کنید." "این ضربه جدی به پوپولیسم زده است ، اما زمین حاصلخیزی را برای آینده به جا خواهد گذاشت."

پوپولیسم

پوپولیسم ، که سیاست را به عنوان نبردی بین مردم عادی و نخبگان فاسد تنظیم می کند ، به عنوان یک نیروی سیاسی به سرعت رشد کرده است ، در حالی که در 20 سال حمایت از احزاب پوپولیست در انتخابات ملی در اروپا از 7٪ به بیش از 25٪ رسیده است.

رهبران پوپولیست عمدتا در سمت راست افراطی - ماتئو سالوینی ایتالیا ، مارین لوپن فرانسوی ، ویکتور اوربان در مجارستان یا جیمی esskesson سوئدی - افزایش یافته اند و احزاب پوپولیست در تقریباً ده کشور اروپایی وارد دولت شده اند.

این نظرسنجی که در ماه ژوئیه و آگوست انجام شد ، نشان داد که در سراسر انگلیس ، دانمارک ، فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، لهستان ، اسپانیا و سوئد - و در استرالیا ، کانادا و ایالات متحده نیز - افراد کمتری با این جمله که "قدرت از چند منافع خاص مانع پیشرفت کشورمان می شود.

در برخی کشورها این سقوط قابل توجه بود: از 33٪ به 22٪ در دانمارک ، 11 واحد کاهش ، با 9 واحد کاهش در انگلیس ، 9 امتیاز در آلمان ، 8 در فرانسه ، 6 در ایتالیا و 4 در لهستان.

این بررسی نشان می دهد کاهش چشمگیر مشابهی در حمایت از سایر اظهارات طراحی شده برای اندازه گیری حمایت از اعتقادات پوپولیستی - از جمله سقوط 20 درصدی در دانمارک و 15 در آلمان برای این دیدگاه که "بسیاری از اطلاعات مهم به عمد از خود مردم پنهان هستند -علاقه".

همچنین افتهای قابل توجهی در حمایت از این دیدگاه که "کشور من توسط مردم عادی و نخبگان فاسدی که از آنها بهره برداری می کنند تقسیم شده است" دیده شد: 11 امتیاز در دانمارک ، 9 امتیاز در آلمان ، 7 امتیاز در ایتالیا و 5 امتیاز در فرانسه.

این نظرسنجی نشان داد که کاهش حمایت کمتری از جمله "خواست مردم باید بالاترین اصل سیاست این کشور باشد" - در آلمان با 3 امتیاز ، 2 در ایتالیا و 8 در لهستان کاهش یافته است.

اما سطح حمایت از این دیدگاه و دیگر دیدگاه های پوپولیستی در چندین کشور همچنان زیاد است: در هفت کشور از هشت کشور اروپایی مورد بررسی ، بین 60٪ تا 74٪ پاسخ دهندگان اظهار داشتند که موافقت می کنند که "اراده مردم" حاکم باشد.

اختلافات چشمگیری نیز بین کشورها وجود دارد. به عنوان مثال 56 درصد پاسخ دهندگان در فرانسه و 66 درصد در اسپانیا موافق بودند كه كشورشان بین مردم عادی و نخبگان فاسد تقسیم شده است ، در مقابل 34 درصد و 18 درصد در سوئد و دانمارك.

رودوژن گفت که نتایج نظرسنجی منعکس کننده نظرسنجی در مورد حمایت از احزاب راست رادیکال پوپولیست طی چند ماه گذشته است. وی چندین دلیل اصلی سقوط حمایت از ایده های پوپولیستی را دید که همگی به بیماری همه گیر ویروس کرونا مرتبط است.

وی گفت: "شواهدی مبنی بر اعتماد بیشتر به علم ، سیاستمداران و متخصصان وجود دارد - تصور اینكه فقط آنها می توانند به ما كمك كنند". "شاید تصور شود که بحران جهانی بهداشت وضعیتی نیست که ما لزوماً بخواهیم قدرت را به مردم بازگردانیم."

احزاب پوپولیست در بسیاری از کشورها همچنین از اثر "گردهمایی دور پرچم" رنج برده اند که باعث افزایش حمایت از دولت ها شده است ، در حالی که محبوبیت آنها به دلیل ناتوانی آنها در حفظ خط ثابت برای نحوه کنترل ویروس ، تلنگر خورده است در مسائلی مانند بسته شدن مرزها و قفل کردن مرزها

در آخر ، رودوژن گفت ، مقیاس بحران به این معنی بود که احزاب پوپولیست و ایده های آنها به ویژه در مراحل اولیه بحران بسیار کمتر مورد توجه قرار می گرفتند.

وی هشدار داد که احتمالاً این فقط یک توقف موقت است. رودویشن گفت: "اوضاع با موج دوم در حال تغییر است." "نظریه های توطئه در حال افزایش است. نسبت به تدابیری که دولتها اعمال می کنند ، جمعیتها به طور فزاینده ای قطب می شوند.

"این فرصتی برای پوپولیست ها است. به نظر می رسد چندین احزاب راست رادیکال پوپولیست در حال بهبودی در نظرسنجی ها هستند. "

این نظرسنجی نشان داد که میزان تحرک در بین پاسخ دهندگان در ایالات متحده به میزان قابل توجهی کمتر است ، جایی که این کاهش از 2 درصد به 4 رسیده است ، فقط یک سوال ("افرادی که من از نظر سیاسی مخالف هستم فقط اطلاعات غلطی دارند") در این سال توافق بیشتری را با 38٪ افزایش ، پنج امتیاز در سال 2019.

مهاجرت

این بررسی نشان داد که گرچه مردم به طور کلی از این باور که هزینه های مهاجرت بیش از مزایای آن است ، دور شده اند ، نگرش به مهاجرت - یک س keyال اصلی سیاست برای همه احزاب پوپولیست راست افراطی اروپا - طی سال گذشته سخت تر شده است.

در سراسر ایالات متحده ، کانادا ، استرالیا و پنج کشور اتحادیه اروپا ، نسبت افرادی که "هزینه های مهاجرت بیشتر از مزایای مهاجرت" برای کشورشان است ، موافق هستند در سال 2020 در مقایسه با سال گذشته - با هفت درصد در فرانسه و ایتالیا ، و پنج در آلمان

با این حال ، در مورد مهاجرت آینده به کشورهای متبوعشان ، از تعداد بیشتری از پاسخ دهندگان در هفت کشور از هشت کشور اروپایی که بررسی کردند ، گفته شد که باید تعداد مهاجرت کاهش یابد: در فرانسه ، 51 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که مهاجرت باید در آینده کاهش یابد ، در حالی که در 36 درصد 2019

احساسات ضد مهاجرتی بیشتر در سوئد ثابت مانده است ، جایی که 65٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که مهاجران کمتری باید در آینده اجازه ورود به کشور را داشته باشند ، در حالی که این رقم در سال گذشته 58٪ بود. این اعداد در ایتالیا ، جایی که 64 درصد از نظرسنجی ها موافقت کردند که باید مهاجرت کاهش یابد ، در مقابل 53 درصد در سال گذشته ، مشابه بود.

کشوری که با شدیدترین احساسات ضد مهاجرتی مواجه است یونان بود که برای اولین بار در سال 2020 در این نظر سنجی قرار گرفت. تقریباً از هر پنج پاسخ دهنده چهار نفر خواستار کاهش مهاجرت بودند ، با 62 درصد گفت که باید "خیلی" کاهش یابد.

در میان کشورهای اروپایی مورد بررسی ، فقط لهستان این روند را پذیرفته است ، 32 درصد از مردم اظهار داشتند که مهاجرت باید در آینده کاهش یابد در مقایسه با 37 درصد در سال 2019.

رودویژن اظهار داشت که وی مظنون است که "تجزیه" در نگرشهای مهاجرتی نیز وجود داشته باشد ، که ناشی از تجربه قفل مردم و ترس آنها از پیامدهای مهاجرت در آینده بر خطرات و سیستم های بهداشت عمومی است.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن