قالیشویی حسین آباد

قالیشویی حسین آباد ریشه فرش یک عدد از بخش‌های حساس آن میباشد که بیش از سایر قسمت‌ها در معرض آلودگ

توسط ABTINNEWS در 29 دی 1400

قالیشویی حسین آباد

قالیشویی حسین آباد

ریشه فرش یک عدد از بخش‌های حساس آن میباشد که بیش از سایر قسمت‌ها در معرض آلودگی و فساد قرار دارد. اشخاص مختلف به جهت مراقبت از قالی و فرش خانه خود، دستورالعمل‌های گوناگونی را به عمل می‌گیرند. از راهکارهای خانگی تا مراجعه به بهترین قالیشویی تهران ؛ متن حاضر هر آنچه برای نگهداری از ریشه‌ فرش های ارزشمند خویش باید بدانید را به شما عرضه می‌کند.

 از طرح تا نقش، فرش، شادی و نشاط و شادی هر خانه

 فرش‌ها گنجینه‌های مالامال نقش و نگار ارزشمندی هستند که متواضعانه و خالصانه زیر پای ما جای گرفته‌اند. طی سال های دراز در خانه هر ایرانی، فرش به تیتر عنصری لازم در کانون منزل خوش می‌درخشد. این متاع به قدری متنوع میباشد که به تعداد خانه‌ هر یک از ما می‌توان طرح و نقشی متعدد از فرش یافت. حفاظت از هر رج فرش چنانچه مهم عشق و علاقه رخ گیرد؛ همان‌گونه که حساس عشق و عشق و علاقه به دست ما رسیده، فعالیت چندان دشواری نیست.

 از ریشه فرش چه می‌دانیم؟

فرش اجزای متفاوتی داراست و ریشه فرش، یکی از از قسمت‌های اهمیت آن به شمار می رود و غالبا به شکل نخ‌های کرم یا سپید در انتهای فرش قرار دارد. دیدنی هست بدانید که خود ریشه فرش در میان متخصصان و فرش‌شناسان، شکل‌های متفاوتی دارد. گونه های ریشه‌های فرش شامل ریشه ساده، توری، گره‌دار و زنجیری می‌شود. با اعتنا به فرآورده نخ تار فرش نیز مقاومت ریشه‌ها متعدد است. تمیز نگهداشتن و نگهداری از ریشه‌های فرش برای طول قدمت آن اهمیت اساسی دارد؛ چرا که در رخ جراحت به آن، احتمال صدمه تناول کردن خویش فرش هم وجود دارد. حتی هنگام جارو زدن و شستن ریشه فرش در منزل هم می بایست اعتنا کرد که دچار خرابی نشود. ظرافت و روشنی رنگ ریشه و همینطور قرارگیری‌اش در لبه فرش بیشتر آن را در معرض آلودگی قرار میدهد و به راحتی کلیدی یک سری بار پا خوردن کثیف می‌شود. هر هنگامی که فرش خود را به قالیشویی سپردید؛ یکی از بهترین راه‌هابرای تحلیل عمکرد قالیشویی، باز‌نگری ریشه فرش از حیث رنگ و عدم پارگی یا ریش ریش شدن آن است. در ادامه اشکال نحوه تمیز نگه داشتن ریشه فرش را به شما ارائه می‌دهیم.

اشتباهات رایج در حفظ از ریشه فرش

شستشوی غلط: شستشوی اشتباه فرش نیکی فقط به تمیزی ریشه و فرش شما کمکی نمی‌کند؛ بلکه کلیدی زرد رنگ شدن ریشه و آسیب به بافت فرش، به ضرر همین کالای باارزش نیز هست. چسب زدن ریشه فرش: به غیر از اثر چسب که بر روی ریشه ما‌نده و فعالیت قالیشویی را مشقت بار می‌کند؛ خویش چسب نیز به مرور بخاطر رفت و آمد، قدرت چسبندگی‌اش را از دست داده و منجر زخم زدن به فرش می‌شود.

شست و شوی خانگی ریشه فرش

 معمولا اولین راه حلی که پس از کثیف شدن ریشه فرش به ذهن همه می‌رسد؛ شستن آن در خانه است. اما با میباشد که اهمیت شیوه درست آن آشنا شویم؛ چرا که گهگاه وقت ها اصلی وجود صرف وقت و انرژی فراوان، پس از شستن متوجه می‌شویم که ریشه فرش رنگ زرد شده است. از پاراگراف عوارض زرد شدن ریشه فرش، شستن آن فارغ از اعتنا به اصول درست این عمل و جنس، الیاف و رنگ فرش است. همچنین به کار گیری از آب داغ و مواد شوینده شیمیایی و نامناسب از دیگر دلایل این حادثه است. به جهت شستن صحیح فرش، نخست ریشه‌ها را صاف و تر و تمیز کنید. می‌توانید شامپو فرش و آب گرم را باهم مخلوط کنید و دارای دستمال یا این که فرچه به ریشه‌های فرش بکشید. بعضا از مایع سپید کننده (وایتکس) هم به جهت سفیدی ریشه فرش به کارگیری می‌کنند. توجه نمایید که آن‌گاه از اتمام عملیات مطلقا پنجره‌ها را باز کنید تا ریشه‌ها سریع‌تر خشک شوند. در قدیم از سرکه سفید به جهت اینکار استفاده می‌کردند؛ این طرز همچنان برای فرش‌های دستباف جوابگو می باشد و توصیه می‌شود که برای ریشه فرش ماشینی به کار نرود.

استفاده از کاور ریشه فرش

در دسترس بودن کاورها منجر شده هست که استعمال از کاور حفظ کننده ریشه فرش، یکی دیگر از روش‌های معمول مراقبت از آن باشد. از مزیت‌های کاور همین است که در آن‌ از چسب به کارگیری نشده و ضمن محکم نگه داشتن ریشه روی لبه فرش، مانع کثیفی آن نیز می‌شود. کاورهای توری از آنجایی که قابلیت و امکان تبادل هوا را مهیا می‌کنند، جلوی پوسیدگی فرش را نیز می‌گیرند. برهان دیگری که موجب محبوبیت کاور بین خانواده‌های ایرانی در نگهداری از ریشه فرش شده است، منظم شدن ریشه‌های آن و خودداری از آسیب‌دیدگی در اثر رفت و آمد می‌باشد. مهم کاور نمودن ریشه‌های فرش، قدمت آن بیشتر می‌شود؛ ولی حیاتی است که محصول کاور مرغوب باشد، در غیر همین رخ خویش در پوسیدگی ریشه فرش نقش خواهد داشت. خرید نگهدارنده ریشه فرش از قالیشویی‌های دارای به علت بها مناسبی که داراست به صرفه است.

ریشه ‌دوزی

ریشه‌ دوزی به معنای حذف ریشه‌های خراب شده و طولانی تر نمودن ریشه‌های تازه است. اما این کاری نمیباشد که بتوان به راحتی در منزل انجام داد و مستمند مهارت‌های تخصصی است. ریشه‌دوزان حرفه‌ای حیاتی درایت از تعیین نخ چله و سوزن مناسب، مبادرت به رفوگری می‌کنند. قالیشویی‌ حسین آباد حساس بهره‌گیری از کهنه‌کاران این صنعت، بهترین خدمات ریشه زنی فرش تهران را در اختیار مشتریان ارزشمند خویش قرار می‌دهد. شیرازه دوزی فرش، قدمتی طولانی دارد. در بنا اشکال فرش‌های دستباف و ماشینی در صورتی که همین عمل به روش حرفه‌ای انجام نشود؛ منجر ساخت ظاهری نازیبا در فرش می‌شود. در همگی شعب قالیشویی حسین آباد مهم باز‌نگری تخصصی فرش‌ها و نیاز مشتری عملیات شیرازه دوزی انجام می‌شود.

چگونه ریشه فرش را ببافم؟

معمولا خوب تر است که آن گاه از خرید فرش، ریشه‌های آن را گره بزنید. سه روش معمول به جهت گره زدن فرش وجود دارد که شامل گره زنجیره‌ای، دو گره و گره نخودی است. در ادامه نحوه گره زدن ریشه فرش را به جهت شما تفسیر می‌دهیم. --دو گره-- در همین طریق ریشه‌های فرش را به گروه‌های دو تا پنچ تایی تقسیم کنید. اگر راست دست هستید، یک مجموعه را اهمیت دست چپ بگیرید و اساسی دست راست نخ را حساس انگشت شست و سبابه بگیرید، گونه نخی که در دست چپ بود را دو توشه بدور انگشت میانه، سبابه و شصت بچرخانید. زمانی اولین گونه دو یا پنج تایی از ریشه‌ها را از در میان آن بیرون آوردید؛ حیاتی دست راست باقی نخ را هدایت نمایید و گره بزنید. اصلی باقی دسته‌ها نیز این نحوه را ادامه دهید.

 گره زنجیره‌ای

 

 در همین روش، اولیه انتهای ریشه‌ها را گره نخودی یا این که دو گره بزنید؛ آنگاه در دنباله ریشه‌های هموار به میزان دو سانتی‌متر از گره نخودی، دوباره گره معمولی ایجاد نمایید و در ادامه هم از محل قبلی با فاصله دو سانتیمتری اهمیت ریشه‌های همجوار گره بزنید. -گره نخودی- این نحوه از دو طریق دیگر آسان‌تر است. تنها کافی هست ریشه‌ها را در دسته‌های ۲ تا ۵ تایی بگیرید؛ به دور نیز بپیچید و گره بی آلایش بزنید.

قالیشویی چهاردانگه

قالیشویی بهارستان

منبع golestanwash.com

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن