فرانسه: قاتل معلم با پدر دانش آموز 'متن' رد و بدل کرد | اخبار جهان

[ad_1] رسانه های فرانسوی گزارش داده اند ، والدینی که متهم به سازماندهی کارزار مبارزه با معلم تاریخ در خارج ا

توسط ABTINNEWS در 5 آبان 1399
[ad_1]

رسانه های فرانسوی گزارش داده اند ، والدینی که متهم به سازماندهی کارزار مبارزه با معلم تاریخ در خارج از مدرسه خود در نزدیکی پاریس بود ، هفته گذشته از بدن جدا شد.

با استناد به منابع پلیس ، رادیو اروپا 1 گفت كه محققان در روزهای منتهی به مرگ ساموئل پاتی ، جمعه گذشته ، همراه با مکالمات تلفنی ، ردپای چندین پیامک بین پدر یک دانش آموز در مدرسه و قاتل 18 ساله را کشف کرده اند.

پدر شماره تلفن خود را با ویدئویی در فیس بوک ارسال کرده بود که در آن وی خواستار برکناری پتی 47 ساله شد زیرا معلم به عنوان بخشی از بحث در مورد آزادی بیان ، دو کاریکاتور محمد نبی را در کنار کارتون های دیگر به دانش آموزان نشان داد.

عبدی آنخوروف ، از نژاد چچنی ، توسط پدال در خارج از مدرسه متوسطه خود در Conflans-Sainte-Honorine ، حدود 20 مایلی شمال غربی پاریس ، با ضربات چاقو و سر بریده شد که پس از آن توسط پلیس به ضرب گلوله کشته شد.

مقامات فرانسوی روز سه شنبه گفتند که یک مسجد مشهور در حومه شمالی پاریس به عنوان بخشی از سرکوب آنها علیه گروه های اسلامگرا و افراط گرایان مظنون در نتیجه قتل ، بسته خواهد شد.

در حالی که تحقیقات پلیس در مورد شبکه هایی که مظنون به ترویج عقاید شدید مذهبی ، گسترش نفرت و تشویق به خشونت بودند ، ادامه داشت ، وزیر کشور ، جرالد دارمانین ، گفت که مسجد در پانتین از چهارشنبه به مدت شش ماه بسته خواهد بود.

پیش از حمله ، مسجد که حدود 1500 نمازگزار دارد ، گزارش شده بود که یکی از فیلم های پدر را در فیس بوک در میان یک مبارزات آنلاین شدید علیه معلم و مدرسه به رهبری پدر دانش آموز ، که خودش در این درس شرکت نکرده بود ، دوباره منتشر کرده است.

وزیر آموزش و پرورش ، ژان میشل بلانكور ، روز سه شنبه گفت كه به پتی پس از مرگ ، بالاترین نشان فرانسه ، لژیون d'Honneur اعطا می شود. مراسم ملی روز چهارشنبه در دانشگاه سوربن پاریس برگزار می شود.

همسر رئیس جمهور ، بریژیت مکرون ، که پس از تماس با شخصی که آزمایش ویروس کرونا را مثبت می کند ، نمی تواند در این مراسم شرکت کند ، نامه ای سرگشاده به پتی منتشر کرد.

معلم سابق زبان فرانسه گفت: "امروز همه ما معلم هستیم." "معلم بودن به معنای انتقال و پیش بینی است ... این به معنای پرورش روحیه انتقادی دانش آموزان برای آزادی آنها است. همه اینها ، ساموئل ، شما می دانستید ، و بهتر از این ، شما تجسم آن بودید. "

دادستان های پاریس همچنین روز سه شنبه اعلام كردند كه تحقیقات خود را در مورد یك وب سایت نئونازی فرانسوی به میزبانی خارج از كشور آغاز كرده اند كه عکس جسد سر بریده شده پتی را كه قاتل در توییتر منتشر كرده بود ، دوباره منتشر كرد.

وزیر ارشد داخلی ، مارلین اسکیاپا ، با مدیران ارشد سیستم عامل های رسانه های اجتماعی از جمله فیس بوک ، توییتر و اسنپ چت ملاقات کرد تا در مورد راه های مبارزه بهتر با آنچه این وزارتخانه "اسلامگرایی سایبری" نامیده است بحث کند.

مقامات و سیاستمداران فرانسوی گفته اند كه كشته شدن پتی باید به عنوان كاتالیزور قانون جدید در فرانسه - و احتمالاً اتحادیه اروپا - با هدف پاسخگویی بیشتر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای محتوای میزبان آنها عمل كند.

پدر و عبدالهکیم سفریویی ، یک رادیکال مشهور اسلام گرا که همچنین فیلم هایی را به صورت آنلاین منتشر می کرد و برای برکناری پتی نیز فعالیت تبلیغاتی می کرد ، در میان 16 نفری بودند که در ارتباط با این قتل دستگیر شدند ، از جمله چهار عضو خانواده آنزوروف.

پنج دانش آموز از مدرسه ، که مشکوک به قبول پول برای اشاره به پتی به Anzorov بودند ، نیز در بازداشت بودند روز سه شنبه.

دارمانین روز دوشنبه سفریو و پدر را به صدور "فتوا" علیه پتی متهم كرد. رئیس مسجد پانتین ، م Henحمد هنیچه ، روز سه شنبه گفت که او این ویدئو را به اشتراک گذاشته است زیرا احساس می کند کودکان مسلمان در کلاس جدا می شوند.

امام فرانسوی از مسلمانان می خواهد که معلم سر بریده شده را در سوگ خانواده ها گریه کنند - فیلم

مقامات گروه های مشکوک در جامعه مسلمانان را هدف قرار داده اند و گفته اند که انتظار دارند چندین نفر از آنها را منحل کنند. دارمانین و رئیس جمهور ، امانوئل مکرون ، روز سه شنبه در جلسه ویژه کمیته ملی ضد اسلام گرایی شرکت کردند.

ماکرون قول داد برخورد سختگیرانه تری نسبت به فعالیت اسلامگرایان پس از جلسه انجام دهد. وی گفت: "این مسئله اعلامیه های جدید نیست." "همشهریان ما انتظار اقدام دارند. این اقدامات تشدید خواهد شد. "

رئیس جمهور تحت فشار است تا پاسخ جدیدی به آخرین حملات تروریستی اسلامگرایان که فرانسه را از زمان قتل عام شارلی ابدو در سال 2015 لرزاند ، که در آن 12 نفر در دفاتر هفته نامه طنز پس از انتشار کاریکاتور کشته شدند ، لرزاند. پیامبر محمد.

از سال 2015 بیش از 240 نفر در فرانسه بر اثر خشونت اسلامگرایان جان خود را از دست داده اند ، و این باعث شده است که سیاستمداران مخالف - خصوصاً در سمت راست - دولت را متهم کنند که به جای اقدام قاطع ، به جنگ واژه ها پرداخته است.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن