غول لبنیات فرانسه متهم به آلودگی رودخانه های معروف کشور برای سالها | محیط

[ad_1] بر اساس گزارش جدید سازمان رسانه ای فرانسه Disclose ، بزرگترین شرکت لبنیات فرانسه طی یک دهه گذشته بارها

توسط ABTINNEWS در 5 آبان 1399
[ad_1]

بر اساس گزارش جدید سازمان رسانه ای فرانسه Disclose ، بزرگترین شرکت لبنیات فرانسه طی یک دهه گذشته بارها رودخانه های این کشور را آلوده کرده است.

در طی تحقیق یک ساله در مورد غول لبنیات لاکتالیس ، Disclose دریافت که 38 سایت تولیدی این شرکت در فرانسه مقررات زیست محیطی را نقض کرده اند. بر اساس این گزارش ، در بسیاری از موارد ، این امر شامل رهاسازی مشتقات مربوط به شیر در رودخانه ها - که می تواند برای آبزیان در حجم زیادی کشنده باشد - یا محصولات جانبی از تصفیه خانه های فاضلاب. این گزارش حاوی شواهدی از چندین مورد است که به گفته آنها منجر به مرگ ماهی شد.

در میان رودخانه هایی که گفته می شود مشهورترین رودخانه های این کشور مانند لوار در مناطق اطراف Saint-Florent-le-Vieil هستند. دیگر شامل ورون در منطقه اورن است. Seiche ، که از طریق بریتنی عبور می کند. و ایزر در دروازه پارک طبیعی Vercors.

مدیر تحریریه Disclosure Geoffrey Livolsi ، که تحقیق را رهبری می کرد ، ادعا کرد: "اطلاعاتی که ما توانسته ایم جمع آوری کنیم رسوایی عظیم آلودگی محیط زیست را نشان می دهد. "دفعات آلودگی و تعداد سایت های صنعتی مربوط ، س seriousالات جدی را در مورد توانایی این گروه در پیروی از مقررات زیست محیطی ایجاد می کند.

وی گفت: "در بعضی سایت ها ، متوجه شدیم كه لاكتالیس نیز با عدم شروع كار انطباق ، هشدارهای دولت را نادیده گرفته است - ترك مراحل برای چندین سال ، بیش از مجوزهای تخلیه پساب و آلودگی مجاری آب."

رودخانه Seiche در سپتامبر 2017 پاکسازی می شود.
رودخانه Seiche در سپتامبر 2017 تمیز می شود ... یکی از رودخانه هایی که گفته می شود تحت تأثیر آلودگی سایت های تولید لاکتالیس قرار گرفته است. عکس: جولی Lallouët-Geffroy و کوین Niglaut / خبرنگار

در طی تحقیقات ، فعالیت 60 مورد از حدود 70 سایت تولیدی شرکت مورد بررسی قرار گرفت. به نظر می رسد از این تعداد ، بیش از نیمی از آنها در برخی از مقاطع زمانی 2010 و امروز - با بسیاری از موارد عدم رعایت قوانین در چند سال گذشته ، مطابق با مقررات کد زیست محیطی کشور نبوده اند.

براساس این گزارش ، Disclose صدها سند و داده از پرونده های دادگاه های قبلی و درخواست های آزادی اطلاعات را به دست آورد و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. در بیشتر موارد ، در این گزارش ادعا می شود ، گیاهان متهم به ریختن آلاینده ها به رودخانه ها توسط مقامات محیط زیست شناسایی شدند. در برخی دیگر ، این گزارش به شواهدی که از طریق عکس و فیلم یا از متخصصان مستقل آب بدست آمده است ، اشاره دارد.

لاکتالیس خود را به عنوان رهبر جهانی در صنعت لبنیات معرفی می کند. این شرکت دارای مارک های تجاری در سرتاسر جهان است و در حدود 9400 نفر در 94 کشور با اشتغال 18.5 میلیارد یورو (16.8 میلیارد پوند) اشتغال دارد.

رئیس جمهور از لاکتالیس فاصله دارد
محدوده Président از لاکتالیس در 160 کشور جهان به فروش می رسد. عکس: الکس تای / SOPA / REX / Shutterstock

این شرکت در بیانیه ای برای گاردین گفت: "رویکرد گروه لاکتالیس در قبال مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی طی چندین سال شدت گرفته و منابع قابل توجهی به این روند بهبود مستمر اختصاص داده شده است."

این شرکت خاطرنشان کرد که این مقررات "اضافه کاری یکباره را مجاز می داند ، و این لزوماً به معنای وقوع آلودگی نیست".

این گزارش افزود: "این گفته شد ، گروه لاکتالیس وجود ناسازگاری های موقت را تأیید می کند و یک طرح سرمایه گذاری بلند پروازانه را اجرا کرده است تا این عدم انطباق ها دوباره تکرار نشود. به عنوان مثال ، در 10 سال گذشته ، بسیاری از گیاهان درگیر یک برنامه نوسازی یا جایگزینی بوده اند.

این شرکت گفت که پیش از این 60 میلیون یورو برای بهبود گیاهان تصفیه خانه فاضلاب خود سرمایه گذاری کرده بود.

این یافته ها در حالی است که تمرکز دوباره فرانسه در پاکسازی رودخانه های این کشور مورد توجه قرار گرفته است. به طور خاص ، هدفی در نظر گرفته شده است که تا زمان برگزاری بازی های المپیک پاریس در سال 2024 ، رود سن برای شنا امن باشد.

انتشار گزارش Disclose در روز دوشنبه خواستار تشدید مقررات موجود - و اعمال حفاظت از محیط زیست شدیدتر شد.

سوزان دال ، مسئول فعالیت های کشاورزی در Greenpeace France ، گفت: "سیستم کنونی تنظیم و کنترل سایت های بازرگانی کشاورزی که خطری برای محیط زیست دارند کاملاً منسوخ شده و ناکارآمد است." "در این مورد ، لاکتالیس اجازه داده است که تصادفات در امکانات خود تکثیر شوند ، به ویژه از نظر آلودگی آب عواقب چشمگیری داشته باشد.

"این سازمان ها محیط زیست ما را به خطر می اندازند و به تغییرات آب و هوایی کمک می کنند. تقویت مقررات ، کنترل ها و تحریم های مرتبط ضروری است. "

از مشهورترین مارک های این شرکت ، محدوده Président است که در 160 کشور به فروش می رسد ، اما همچنین بسیاری از پنیرهای فرانسوی خاص را که به عنوان نشان منطقه خود شناخته می شوند ، تولید می کند.

برای به روزرسانی ماهانه مزرعه حیوانات ثبت نام کنید تا خلاصه ای از بهترین داستان های کشاورزی و غذا در سراسر جهان را بدست آورید و با تحقیقات ما همراه شوید. می توانید داستان ها و افکار خود را برای ما به نشانی animalsfarmed@theguardian.com ارسال کنید


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن