عصبانیت نسبت به امانوئل مکرون در جهان اسلام رشد می کند | اخبار جهان

[ad_1] در صفحه اول روزنامه تندرو ایران ، او "دیو پاریس" بود. در خیابان های داکا او را به عنوان رهبری که "شی

توسط ABTINNEWS در 7 آبان 1399
[ad_1]

در صفحه اول روزنامه تندرو ایران ، او "دیو پاریس" بود. در خیابان های داکا او را به عنوان رهبری که "شیطان را می پرستد" فریاد زدند. در خارج از سفارت فرانسه در بغداد ، شبیه امانوئل ماکرون به همراه پرچم فرانسه سوزانده شد.

خشم در سراسر جهان اسلام با رئیس جمهور فرانسه و حملات محسوس وی به اسلام و پیامبر محمد (ص) در حال افزایش است ، که منجر به درخواست تحریم محصولات فرانسه و اخطارهای امنیتی برای شهروندان فرانسه در ایالات اکثریت مسلمان می شود.

این واکنش باعث شده است که جهان مسلمان بسیار متنوع و بی شماری از فرهنگ ها ، فرقه ها ، سیستم های سیاسی و سطح توسعه اقتصادی وجود داشته باشد. این امر نارضایتی های تاریخی و امروزی را از بازارهای هرات در افغانستان به محله های برجسته امان و دانشگاه های اسلام آباد برانگیخته است.

از ماه سپتامبر که مجله طنز "چارلی ابدو" کارتون های پیامبر محمد (ص) را در آستانه محاکمه 14 نفر متهم به دست داشتن در حمله تروریستی به دفاتر این نشریه در سال 2015 به اتهام انتشار همان کاریکاتورها ، بازنشر کارتون های پیامبر اسلام کرد ، تنش به جوش آمده است.

شارلی ابدو با قرار دادن یک کارتون به تمسخر گرفتن رئیس جمهور رجب طیب اردوغان در صفحه اول نسخه خود که سه شنبه شب به صورت آنلاین منتشر شد ، خطر التهاب بیشتر تنش ها با ترکیه را فراهم کرد. Fahrettin Altun ، دستیار ارشد مطبوعات اردوغان ، در توئیتر خود نوشت: "ما این نفرت انگیزترین تلاش این انتشارات برای گسترش نژادپرستی و نفرت فرهنگی خود را محکوم می کنیم."

این سخنان با سخنرانی ای آغاز شد كه ماكرون در اوایل این ماه اعلام كرد قصد خود را برای مبارزه با "تجزیه طلبی اسلام گرا" اعلام كرده است ، كه در آن او ایمان را به عنوان یكی "كه امروز در سراسر جهان در بحران است" توصیف كرد و باعث اعتراض چندین رهبر و مفسر مسلمان شد.

دو هفته بعد ، معلم فرانسوی ساموئل پاتی به دلیل نشان دادن کارتون های محمد به کلاس خود ، در خارج از مدرسه سر او را سر بریدند. قتل ، گفته می شود توسط یک جوان مسلمان از نژاد چچنی انجام شده است ، باعث حمله به چندین متهم به افراط گرایان خشن و گروه های اسلامی شده است.

چندین شهر فرانسه با طرح کاریکاتورهای پیامبر اسلام بر روی دیوارهای ساختمان ها به عنوان اقدامی برای سرکشی و دفاع از سکولاریسم پاسخ دادند و ماکرون در یک مراسم هوشیاری در پاریس گفت که کشورش "کاریکاتورها را رها نخواهد کرد".

آخرین اعتراضات در روز سه شنبه در پایتخت بنگلادش بود ، جایی که پلیس تخمین زد حدود 40،000 نفر در تظاهرات سازمان یافته توسط بزرگترین حزب اسلام گرای این کشور شرکت داشتند.

احمد عبدالقویوم ، یکی از رهبران حزب که مردم را خطاب قرار داده و ماکرون را شیطان پرست خوانده بود ، به گاردین گفت که وی توسط کارتون های پیامبر محمد (ص) تحریک شده است که هفته گذشته به عنوان ژست سرپیچی از پتی به دیوارهای چندین شهر فرانسه پخش شد. مرگ.

اعتراض زنان در اردن به ماکرون
تعداد کمی از اردنی ها برای اعتراض در 27 اکتبر در امان ، اردن جمع شدند. عکس: EPA

قوایوم گفت: "ترسیم محمد ممنوع است." "و آنها چه کردند؟ نه تنها او را ترسیم کرد ، بلکه او را به طرز ننگینی به تصویر کشید و ماکرون آن را بر روی یک ساختمان چند طبقه با حفاظت پلیس قرار داد. این بسیار توهین آمیز ، آسیب زننده و غیرقابل قبول است. "

حتی برای ناظران کمتر آتشین در بنگلادش ، دفاع ماکرون از حق کاریکاتور پیامبر اسلام باعث ایجاد اختلاف نظر عمیقی شد. فیدا حسن ، 26 ساله ، پزشک مستقر در داکا گفت: "رئیس جمهور فرانسه گفت که این حق صحبت کردن ، حق بیان آنها است ، اما من فکر نمی کنم آزادی بیان به معنای بی احترامی به سایر اعتقادات مذهبی باشد."

"من قتل معلم یا کشته شدن را قبول ندارم [Paty’s] قاتل ، "او اضافه کرد. "اما این یک خیابان دو طرفه است. اگر هیچ کس اظهار نظرات نفرت انگیزی را با هدف قرار دادن اعتقادات اصلی دین دیگر انجام ندهد ، به هر حال این نوع خشونت فجیع کاهش می یابد. "

آسما بارلاس ، استاد بازنشسته علوم سیاسی در دانشگاه ایتاکا در نیویورک ، گفت که تصور اینکه رهبر فرانسه به دنبال بازسازی اسلام بود ، زخم های عمیقی را لمس کرد.

وی گفت: "امانوئل مكرون طبق سنت های قرن های متمادی اروپایی ها به دلیل عملكرد تعداد انگشت شماری از مسلمانان به مسلمانان می گوید كه ما چگونه باید دین خود را تعبیر یا زندگی كنیم - كه اروپاییان بندرت به مردم از سایر عقاید مذهبی می گویند - .

استعمار فرانسه در چندین کشور اسلامی اکثریت در آفریقا در ذهن بسیاری از مسلمانان برجسته بود ، که بازتاب آن را در روش انگ زدن کل ایمان برای اقدامات تعداد کمی از افراط گرایان خشن می دیدند ،

وی گفت: "اروپا همچنین دارای سابقه طولانی با تروریست های غیر مسلمان بوده است اما اقدامات آنها ، بندرت ، هرگز به" مسیحیت "نسبت داده شده است." "به طور طبیعی ، مسلمانانی که تروریست نیستند - که 99.99٪ ما خواهیم بود - از روش آناتمیزه شدن دین ما عصبانی می شوند."

اظهارات ماکرون نیز به طور برجسته در اردن پخش شده است ، از جمله در برنامه های تحت حمایت دولت که معمولاً هنگام بحث در مورد موضوعات التهابی با دقت گام برمی دارند و بسیاری از مردم تصاویر پروفایل شبکه های اجتماعی خود را تغییر داده اند تا قاب مورد نیاز "احترام محمد" را اضافه کنند.

معترضین در فلسطین
اعتراض در شهر رام الله ، فلسطین در کرانه باختری ، علیه اظهارات رئیس جمهور ماکرون در 27 اکتبر. عکس: عباس مومنی / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

محمد فوری ، 33 ساله ، که در یک سازمان کمک بین المللی در امان کار می کند ، گفت: در آنجا نیز تاریخ استعمار هنوز تازه بود و احساس ضرر و زیان سختی را برانگیخت.

وی گفت: "من می بینم كه مردم گذشته استعمار فرانسه و تصاویری از سربازان فرانسوی را كه سرهای بریده اعضای مقاومت الجزایر را در دست گرفته اند ، مطرح می كنند." "مردم بیانیه ماکرون را حمله مستقیم به هویت و فرهنگ خود می دانند. آنها احساس توهین می کنند. "

وی رد نکرد که دولت ها در برخی از ایالت های اسلامی فرصتی را برای جلب حمایت مردمی با شیطان پرستی ماکرون دیدند ، اما گفت که احساس خشم واقعی است.

ایران روز سه شنبه دیپلمات ارشد فرانسه در این کشور را به اعتراض به "مواضع ضد اسلامی" ماکرون در میان خشم گسترده احضار کرد - که در صفحات نخست روزنامه های رهبر فرانسه به عنوان یک شیطان و یک تروریست منعکس و تحریک شده است.

محمدرضا وحیدزاده ، یک محقق در تهران ، گفت که حمایت ماکرون از این کاریکاتورها ریاکارانه است و با اشاره به محکومیت رهبر فرانسه در سال 2019 از رئیس جمهور برزیل ، جائر بولسونارو ، به دلیل تأیید اظهارات رسانه های اجتماعی در انتقاد از همسر مکرون ، اظهار داشت:

وحیدزاده گفت: "ماکرون در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که بولسونارو حق توهین به همسرش را ندارد و او اصلاً لیاقت ریاست جمهوری را ندارد." "اما او به خود و دیگران در غرب حق توهین به پیامبری را می دهد که میلیون ها نفر در سراسر جهان مورد احترام او هستند."

ماریا لیاقت ، دانشجوی فلسفه در دانشگاه كوئید اعظم در اسلام آباد ، گفت كه او رویكرد ماكرون را "اسلام هراسی" و بی جهت تحریک آمیز می داند. "[But] کشتن پتی اقدامی وحشیانه بود ، این راه حلی برای کشتن یک انسان به دلیل عقاید شخصی آنها نیست. "

وی افزود رهبرانی مانند نخست وزیر عمران خان نیز خوشحال شدند که برای اهداف خود خشم را برانگیختند. وی گفت: "خان از این موضوع استفاده می کند تا توجه ما را از اقتصاد فلج کننده و حاکمیت بد منحرف کند." "تحریم کالاهای فرانسه راه حلی نیست ، اما متأسفانه اکثر کشورها ممکن است از آن حمایت کنند."


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن