سیستم شوتینگ زباله چیست؟

زباله ها ، چه خشک و چه مرطوب ، در برج ها و آپارتمان های مسکونی همیشه محل بحث است. زباله های هر واحد مسکونی ب

توسط ABTINNEWS در 10 مهر 1399

زباله ها ، چه خشک و چه مرطوب ، در برج ها و آپارتمان های مسکونی همیشه محل بحث است. زباله های هر واحد مسکونی باعث مشکلات عمده ای مانند شوتینگ زباله آلودگی مشاغل و سر و صدای اضافی می شود. سیستم شلیک زباله که علاوه بر تسکین برج ها و آپارتمان ها از دردسر دفع زباله ها ، برای رفع همه این مشکلات طراحی و نصب شده است ، گامی شوتینگ زباله بزرگ در جهت مدیریت و بازیابی پسماند کارآمد است. در این مقاله ، با معرفی کامل سیستم شلیک پسماند ، بررسی مزایا ، معایب و نحوه کار با ما همراه باشید.

ابعاد شوتینگ زباله در پلان

سیستم شلیک زباله امروز اگرچه استفاده از سیستم شلیک زباله بیش از چند سال سیستم شوتینگ زباله در بسیاری از ساختمان ها و برج ها رایج بوده است ، اما استفاده از این سیستم ها سابقه طولانی دارد. سیستم های قدیمی دفع زباله عملکرد بسیار ساده ای داشتند و فقط از سه قسمت تشکیل شده بودند: سوپاپ ، مخزن زباله و مخزن جمع آوری زباله ، و استفاده از آنها مشکلات و مشکلات خود را داشت.

عدم توانایی در تمیز کردن سیستم و متعاقب شوتینگ زباله آن بوی نامطبوع ورود به ساختمان یکی از جدی ترین مشکلات سیستم های شلیک زباله قدیمی بود ، اما امروزه با ظهور سیستم های زباله ، بسیاری از نکات اضافی مربوط به سیستم های قدیمی از بین رفته است. سیستم های جدید عکسبرداری زباله مجهز به سیستم شستشوی خودکار ، عایق صدا و سیستم شوتینگ زباله تهویه کارآمد هستند.

سیستم شلیک زباله چگونه کار می کند؟ همه سیستم های شلیک زباله عملکردهای مشابهی شوتینگ زباله دارند و از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند: کانال شلیک زباله ، دریچه شلیک زباله و فشرده ساز زباله. سیستم های شلیک زباله را می توان در فضای باز یا داخل منزل طراحی و نصب کرد. کانال اصلی تیراندازی که ارتفاع آن برابر با ارتفاع ساختمان است ، در هر یک از واحدهای ساختمان به یک دریچه می رسد. شوتینگ زباله از طریق این شیرآلات ، زباله ها وارد کانال اصلی می شوند و در نهایت به مخزن جمع آوری زباله یا فشرده کننده می رسند که وظیفه فشرده سازی زباله و کاهش حجم آن را بر عهده دارد.

شرکت های شوتینگ زباله

اجزای سیستم شلیک زباله اجزای سیستم عکسبرداری زباله

کانال اصلی شلیک زباله ارتفاع این کانال به تعداد طبقات و واحدهای ساختمانی شوتینگ زباله و همچنین کاربرد آن بستگی دارد. کانال از فولاد ضد زنگ ساخته شده و گالوانیزه است و دارای مقطع استوانه ای است تا اصطکاک بین سطح و آوار را به حداقل برساند. اندازه کانال اصلی شوتینگ زباله به تعداد واحدهای ساختمانی بستگی دارد و به طور کلی در محدوده 40 سانتی متر تا 80 سانتی متر است.

کانال تقسیم کننده یا سه طرفه این سه طرفه در واقع نقطه تماس کانال اصلی و شیر شوتینگ زباله است. پس از خروج از محفظه تخلیه زباله ، زباله ها از طریق این سه راهی و کانال تقسیم وارد شده و وارد کانال اصلی می شوند.

سیستم شستشو شستشوی خودکار سیستم های شلیک زباله یکی از مهمترین شوتینگ زباله قسمتهای آنهاست. عملکرد این سیستم شستشو به گونه ای است که نازلهای خروجی آب در قسمتهای مختلفی که وظیفه پاشش آب با فشار بالا را دارند قرار دارند. برخی از سیستم های شوتینگ زباله شستشو برای عملکرد بهتر به مجموعه ای از برس مخصوص و ابزار تمیز کننده مجهز هستند.

سرعت گیر با افزایش تعداد طبقات و ارتفاع ساختمانها به ویژه برجهای شوتینگ زباله مسکونی و به منظور کاهش سرعت ریختن زباله از ارتفاع زیاد ، شتاب دهنده ها در قسمتهای مختلف کانال اصلی نصب می شوند. می توان از شتاب دهنده ها برای جلوگیری از پاره شدن کیسه های شوتینگ زباله زباله هنگام رسیدن به محل دفن زباله استفاده کرد.

شوتر زباله

شیر آشغال زباله تعدادی از این شیرآلات در کلیه واحدهای ساختمانی واقع شده اند شوتینگ زباله که از فولاد ضد زنگ ساخته شده و گالوانیزه هستند. این شیر به گونه ای طراحی شده است که کاربر با باز شدن کانال با بوی بد کانال تماس پیدا نکند. با باز شدن این شیر ، مجرای ورودی شوتینگ زباله به کانال اصلی بسته می شود و فرد به ظرف کوچکی متصل می شود که باید زباله های خود را در آن قرار دهد. وقتی شیر زباله بسته می شود ، به طور خودکار از این محفظه شوتینگ زباله وارد کانال اصلی می شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن