ساموئل پتی پس از مرگ به لژیون دونور فرانسه اعطا کرد اخبار جهان

[ad_1] معلم فرانسوی در حالی که هفته گذشته هنگام بازگشت به خانه به سر می برد ، پس از مرگ به لژیون دونور اعطا

توسط ABTINNEWS در 5 آبان 1399
[ad_1]

معلم فرانسوی در حالی که هفته گذشته هنگام بازگشت به خانه به سر می برد ، پس از مرگ به لژیون دونور اعطا شد ، ساعاتی پس از آنکه دادستان مبارزه با تروریسم فرانسه گفت قاتل برای شناسایی قربانی خود به دو دانش آموز از مدرسه پول پرداخت کرده است.

روز چهارشنبه در یک مراسم خصوصی در آمفی تئاتر اصلی دانشگاه سوربن ، رئیس جمهور امانوئل ماکرون بالاترین افتخار کشور را به خانواده ساموئل پتی 47 ساله اعطا کرد که روز جمعه پس از نشان دادن کلاس کارتون های پیامبر محمد (ص) به عنوان بخشی از بحث در مورد آزادی بیان

مخاطبان حدود 400 نفره ، از جمله كودكان ، دوستان ، اقوام و روسای جمهور سابق ، طی یك برنامه عاطفی عمومی كه به طور زنده از تلویزیون پخش می شد ، در حیاط اصلی دانشگاه از استاد تاریخ و جغرافیا ادای احترام كردند.

ماکرون در یک سخنرانی 15 دقیقه ای گفت که پتی "یک قهرمان آرام" بود. "او قربانی حماقت ، دروغ ، سردرگمی ، نفرت از آنچه در ذات ما است ، شد ... در روز جمعه ، او چهره جمهوری شد."

ماکرون خطاب به تابوت معلم مرده گفت: "ما این مبارزه را برای آزادی و به همین دلیل شما اکنون چهره آن شده اید ، ادامه خواهیم داد ، زیرا ما این را مدیون شما هستیم. آقا ، در فرانسه چراغ ها خاموش نمی شوند. "

هزاران نفر در پاریس به یاد معلم مقتول ساموئل پاتی گرد هم آمدند - گزارش تصویری

عبدولاخ آنزوروف ، 18 ساله ، از نژاد چچنی ، که بیرون از مدرسه توسط پلیس کشته شد ، پتی در خارج از مدرسه متوسطه خود در Conflans-Sainte-Honorine ، حدود 20 مایلی شمال غربی پاریس ، با ضربات چاقو و سر بریده شد.

این قتل فرانسه را شوکه کرده و سرکوب افراط گرایی اسلامی را برانگیخته است. پلیس به ده ها مظنون افراطی و گروه های اسلام گرا حمله کرده است و احتمالاً تعداد زیادی از آنها منحل شده اند. یک مسجد نزدیک پاریس برای شش ماه تعطیل است.

در اوایل روز چهارشنبه ، دادستان ، ژان فرانسوا ریكارد ، گفت كه در میان هفت نفری كه با اتهامات احتمالی ارتباط با تروریست های جنایتكار و شركت در ترور تروریستی روبرو هستند ، دو دانش آموز 14 و 15 ساله وجود دارد كه به قبول 300 تا 350 یورو متهم شده اند (£ 270- 5 315) تا معلم را به قاتل خود نشان دهد. چهارشنبه شب ، رسانه های فرانسوی گزارش کردند که این زوج به همدستی در یک قتل تروریستی متهم شده اند.

دو نفر از دوستان آنزوروف ، 18 و 19 ساله ، مظنون هستند که او را به منطقه رانده و به او در خرید چاقو و سلاح های دیگر کمک کرده اند. رسانه های محلی گزارش دادند ، همانطور که یکی از والدین در مدرسه ، به نام براهیم سی ، به عنوان مشارکت در قتل تروریستی در چهارشنبه شب ، آنها نیز متهم شدند.

ریکارد گفت ، براهیم سی بیانیه ها و فیلم ها را به نام پتی و مدرسه ارسال کرد و خواستار برکناری او شد. این ستیزه جو ، که در گزارش های رسانه ای به نام عبدالهکیم سفریویی نامیده می شود ، در فیس بوک و یوتیوب نیز پست ارسال کرده بود ، و توصیف پتی را به عنوان یک "اراذل و اوباش" به عنوان بخشی از یک کارزار آنلاین تنفر آمیز.

لوموند گفت سفریویی نیز به جرم همکاری در یک قتل تروریستی متهم شده است.

ریكارد گفت كه تحقیقات "رابطه مستقیم علیت" را بین اقدامات این دو نفر و قتل تعیین كرده است. وی گفت شواهدی وجود دارد که قاتل "مستقیماً" از برخی از پست های رسانه های اجتماعی الهام گرفته است ، یادداشت های کلمه کلیدی آن در تلفن او پیدا شده است.

وزیر کشور فرانسه ، جرالد دارمنین ، پدر یا مادر را - که در روزهای قبل از حمله پیام های واتس اپ و مکالمات تلفنی را با قاتل رد و بدل کرده بود - و سفریویی را به صدور "فتوا" علیه پتی متهم کرده است.

ریكارد گفت ، نه نفر دیگر كه از زمان قتل بازداشت شده اند ، از جمله چهار نفر از اعضای خانواده آنزوروف ، آزاد شدند.

با استناد به منابع پلیس ، رسانه های فرانسوی روز چهارشنبه گزارش دادند که پتی به پلیس در حال تحقیق در مورد شکایت رسمی والدین ، ​​پدر دختری در مدرسه که در کلاس پتی شرکت نکرده ، گفته است که وی ، همانطور که ادعا شده ، از دانش آموزان مسلمان درخواست ترک نکرده است. .

معلم گفته است: "من گفتم كه قصد دارم اين دو كارتون را نشان دهم و هر دانش آموزي كه فكر مي كند ممكن است آنها را اهانت آور بداند ، مي تواند نگاهش را دور كند." این کارتون ها به عنوان بخشی از کلاس بیان آزاد در کنار سایر موضوعات مختلف به نمایش در آمد.

وزیر آموزش فرانسه ، ژان میشل بلانكور ، گفت كه معلم در روزهای بعد از كلاس ، كه در 5 اكتبر برگزار شد ، مورد حمایت كامل مدیر مدرسه و مقام آموزش محلی قرار گرفت.

این تصاویر بخشی از مجموعه منتشر شده توسط مجله چارلی ابدو بود که منجر به حمله مهلکی به دفتر خود شد 5 سال پیش که در آن 12 نفر از جمله کاریکاتوریست ها کشته شدند.

ماکرون قول داد که در پی حمله اخیر فعالیت اسلام گرایان را خنثی کند. وی روز سه شنبه گفت: "این نمی تواند در مورد اعلامیه های جدید باشد." "همشهریان ما انتظار اقدام دارند. این اقدامات تشدید خواهد شد. "

ماکرون می گوید گردن زدن معلم فرانسوی حمله به "جمهوری و ارزش های آن" - ویدئو

دارمانین روز چهارشنبه گفت که او از مقامات محلی خواسته است مساجد در بوردو و بزیر در جنوب غربی فرانسه را تحت تهدید یا اعمال خشونت تحت حفاظت پلیس قرار دهند.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن