رهبران جهان حمله نیس را محکوم می کنند زیرا سطح هشدار تروریسم در فرانسه به حداکثر رسیده است | فرانسه

[ad_1] رهبران از سراسر جهان ابراز همدردی و ابراز همبستگی خود را با مردم فرانسه پس از ملت دومین حمله مظنون اسل

توسط ABTINNEWS در 9 آبان 1399
[ad_1]

رهبران از سراسر جهان ابراز همدردی و ابراز همبستگی خود را با مردم فرانسه پس از ملت دومین حمله مظنون اسلام گرایان افراطی به خاک خود در طی دو هفته.

رئیس جمهور امانوئل ماکرون گفت فرانسه "در معرض حمله" در پی قتل در داخل کلیسای نوتردام در شهر ساحلی نیس در روز پنجشنبه بود که منجر به کشته شدن سه نمازگزار شد ، اما او قول داد که مردم فرانسه "تسلیم هیچ تروریسم نخواهند شد "در مبارزه با عدم تحمل

هنگامی که دولت سطح هشدار تروریسم را به حداکثر سطح "اضطراری" در سطح کشور رساند و سربازان برای نگهبانی از مدارس و کلیساها در فرانسه اعزام شدند ، بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس گفت که از شنیدن "حمله وحشیانه" مبهوت است.

"افکار ما با قربانیان و خانواده های آنها است و انگلیس با قاطعیت در برابر فرانسه در برابر ترور و عدم تحمل ایستاده است."

پاپ فرانسیس گفت که او از حمله "که در مکانی برای دعا و تسلیت مرگ کاشت" سوگوار شد.

"من برای قربانیان ، برای خانواده های آنها و برای مردم عزیز فرانسه دعا می کنم تا آنها بتوانند به خوبی با بدی پاسخ دهند."

رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ گفت: "آمریکا در کنار این پیرترین متحد ما در این مبارزه ایستاده است." نخست وزیر استرالیا اسکات موریسون نیز در مورد حمایت از فرانسه صحبت کرد.

پنجشنبه شب افسران پزشکی قانونی در کلیسای نوتردام نیس.
پنجشنبه شب افسران پزشکی قانونی در کلیسای نوتردام نیس. عکس: آرنولد جروکی / گتی ایماژ

این محکومیت از طرف رهبران خاورمیانه ، عرب و اسلامی نیز صورت گرفت ، که تمایز آشکاری بین مذهب و اعمال خشونت آمیز خود که ادعای دفاع از آن را داشتند ، قائل شدند. ترکیه که درگیر اختلاف فرانسه با انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام است که موجی از حملات علیه مردم فرانسه را برانگیخته است ، در میان اولین کسانی بود که به این حمله پاسخ داد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: "ما حمله ای را كه امروز در داخل كلیسای Notre-Dame در نیس انجام شد ، به شدت محكوم می كنیم."

وزارت امور خارجه مصر گفت "در مبارزه با این حادثه نفرت انگیز به عنوان یک دولت و مردم با ... فرانسه ایستاده است". وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف گفت "صلح با تحریک زشت حاصل نمی شود".

مهاجم ادعا شده روز پنجشنبه ، یک جوان تونسی 21 ساله به نام براهیم آویسایی ، که از طریق ایتالیا وارد اروپا شد و در اوایل ماه اکتبر به پاریس سفر کرد ، توسط پلیس تیراندازی شد و در داخل کلیسا دستگیر شد.

مردم به قربانیان در نیس ادای احترام می کنند.
مردم به قربانیان در نیس ادای احترام می کنند. عکس: آرنولد جروکی / گتی ایماژ

ظاهراً آئوسائی کمی قبل از ساعت 8:30 صبح روز پنجشنبه با حمل سه چاقو و یک نسخه از قرآن در کیسه به داخل بازیلیکا رفت. این حمله 28 دقیقه به طول انجامید و منجر به کشته شدن دو نفر و مجروح شدن نفر سوم شد.

بزرگترین قربانی یک زن 60 ساله بود که از آن لحظه صبح که صبح افتتاح شد ، در کلیسا مشغول نماز بود.

ژان فرانسوا ریكارد ، دادستان ضد تروریسم فرانسه گفت كه گلو را بریده اند "تا حدی كه از بدن جدا شود".

وینسنت لوکه، 55 ساله ، گلو را نیز بریدند. جسد وی در داخل کلیسا پیدا شد.

لوکه یک کاتولیک معتقد بود و در باسیلیکای سکستون بود که در آن او به مدت 10 سال مقدسات و محراب را برای این دسته آماده می کرد. نقش او همچنین استقبال از بازدید کنندگان و نمازگزاران به بازیلیکا بود که هر روز صبح باز می شود.

سومین قربانی مادر 44 ساله مادر سه فرزند بود که در رسانه های برزیل به نام سیمونه بارتو سیلوا نامیده می شد و چند بار در داخل باسیلیکا مورد اصابت چاقو قرار گرفت.

وی که به شدت زخمی شده بود ، توانست قبل از سقوط در یک میله نزدیک ، از کلیسا فرار کند. او به کسانی که تحت معالجه او بودند گفت: قبل از مرگ در صحنه ، "به فرزندانم بگویید من آنها را دوست دارم".

پلیس صحنه را به عنوان "دید وحشت" توصیف کرد.

پس از گزارش وی مبنی بر امتناع از انداختن چاقو ، مأمورانی که برای اولین بار در محل حادثه بودند ، چندین گلوله شلیک کردند و از ناحیه کتف وی را مجروح کردند. تا ساعت 9.10 صبح مهاجم "خنثی شد". مقامات فرانسوی اقدام سریع پلیس در جلوگیری از خونریزی بیشتر را ستودند.

دادستان ملی ضد تروریسم تحقیقات در مورد "قتل های مرتبط با یک سازمان تروریستی" را آغاز کرده است.

گفته می شود آئوسائی از ایتالیا وارد فرانسه شده است. محققان ثابت کردند که وی در 20 سپتامبر در لامپدوسا در ایتالیا ثبت شده و در 9 اکتبر در بندر باری ایتالیا در آدریاتیک بوده است.

وی به غیر از سندی از صلیب سرخ ایتالیا ، هیچگونه اوراق هویتی به همراه نداشت.

ریكارد گفت كه این مرد در ساعت 6.47 صبح توسط دوربینهای مداربسته در ایستگاه نیس تحویل گرفته شد. "او کت و کفش خود را عوض کرد. وی سپس 400 متر پیاده تا کلیسای نوتردام پیمود. وی در ساعت 8.29 صبح وارد شد ، "دادستان گفت.

پس از این که نمازگزاران از کلیسا فرار کردند و زنگ خطر را به صدا درآوردند ، چهار افسر پلیس شهرداری ساعت 8:57 صبح وارد کلیسا شدند.

دادستان گفت: "مهاجم" به طرز تهدیدآمیز ، فریاد الله اکبر ، و مجبور کردن آنها به استفاده از یک تپانچه نبض الکتریکی و سپس شلیک چندین بار سلاح خدمت خود ، به سمت افسران پیشروی کرد. " چهارده مورد گلوله در زمین پیدا شد.

حمله روز پنجشنبه 13 روز پس از آن رخ داد که یک جوان 18 ساله در بیرون دبیرستان خود در شمال شرقی پاریس ، ساموئل پاتی ، 47 ساله ، معلم تاریخ را سر برید. استاد در حین بحث درباره آزادی بیان ، کاریکاتورهایی را به دانش آموزان نشان داده بود ، از جمله یکی از پیامبران محمد (ص) که در روزنامه طنز چارلی ابدو چاپ شده است.

ماکرون پس از قتل پتی قول داد که با افراط گرایی اسلامگرا ، از جمله تعطیلی مساجد و سازمان های دیگر متهم به دامن زدن به رادیکالیسم و ​​خشونت ، سرکوب کند.

اظهارات وی اعتراضات خشمگینانه ای را در سراسر جهان اسلام برانگیخت و خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شد.

ماکرون پس از حملات به نیس پرواز کرده و از کلیسای کلیسا بازدید کرده بود ، در پاسخ روز پنجشنبه بدنبال اما سرکش بود.

رئیس جمهور گفت: "این فرانسه است که مورد حمله قرار می گیرد." "سه نفر از هموطنان ما امروز در کلیسای کلیسای نیس جان خود را از دست دادند و همزمان یک سایت کنسولی فرانسه در عربستان سعودی مورد حمله قرار گرفت.

"من می خواهم ، قبل از هر چیز ، حمایت ملت را از کاتولیک های فرانسه و جاهای دیگر بیان کنم ... ما در کنار آنها هستیم تا دین در کشور ما آزادانه اعمال شود. مردم می توانند باور کنند یا باور نکنند ، همه ادیان را می توان عملی کرد ، اما امروز ملت در کنار هموطنان کاتولیک ما است.

"پیام دوم من این است که ... مردم نیس که قبلاً به دلیل حماقت تروریستی اسلامگرا رنج برده اند. این سومین بار است که تروریسم به شهر شما حمله می کند و شما از حمایت و همبستگی ملت برخوردار هستید.

"اگر ما بار دیگر مورد حمله قرار گرفتیم ، این به خاطر ارزشهای ما ، ذائقه ما برای آزادی است. آزادی ایمان آزادانه و تسلیم شدن در برابر هرگونه تروریستی. ما به هیچ چیز تسلیم نخواهیم شد امروز ما امنیت خود را برای مقابله با تهدید تروریستی افزایش داده ایم. "

ماکرون گفت ارتش فرانسه برای محافظت از همه عبادتگاهها ، به ویژه کلیساهای کاتولیک ، برای تعطیلات مذهبی روز مقدس در روز یکشنبه بسیج می شود. قرار است تعداد سربازان در خیابان ها از 3000 به 7000 نفر برسد و نیروها در خارج از مدارس برای بازگشت به کلاس روز دوشنبه مستقر می شوند.

هشدار امنیتی فرانسه با هشدار نسبت به حمله قریب الوقوع یا بلافاصله پس از حمله ، به بالاترین سطح خود رسیده است. هشدار بالا به مقامات اجازه می دهد کنترل خود را افزایش دهند ، پلیس بیشتری مستقر کنند و جستجوهای سیستماتیک تری را در ایستگاه های قطار و فرودگاه ها انجام دهند.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن