د- به سامانه رمز نگار ملت خوش آمدید!

در ادامه این مطلب انواع روشهای پیدا کردن شماره شبا و شماره حساب را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در مطلب ” آموزش

توسط ABTINNEWS در 23 آذر 1399

در ادامه این مطلب انواع روشهای پیدا کردن شماره شبا و شماره حساب را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در مطلب ” آموزش بدست آوردن شماره شبا بانک ملی ایران ” توضیحاتی را در رابطه با شبا بانک ملی ارائه نمودیم که از آن میتوانید بهره ببرید. برای تبدیل شماره روی کارت حساب بانکی به شماره شبا یا تبدیل شماره حساب به شماره شیا در بانک صادرات ایران از طریق این لینک استفاده کنید. به منظور دسترسی به شماره شبا از طریق ورود اطلاعات شماره سپرده بانک اقتصاد نوین به این لینک رجوع کنید. برای تبدیل شماره روی کارت حساب بانکی به شماره شبا یا تبدیل شماره سپرده بانکی در بانک قرض الحسنه رسالت به شماره شبا از این نشانی استفاده کنید. جهت محاسبه شناسه شبا بانک سامان و یا تبدیل شماره شبا به شماره حساب بانک سامان اینجا کلیک نمایید. به اینصورت که اگر اشتباه یا سهوی در ورود شماره شبا پیش آید، سامانههای بانکی از اشتباه مشتری در اعلام شماره یا از خطای متصدی بانک در ورود اطلاعات آگاه شده و آن را گزارش میکنند. به این معنی که اگر مشتری یا متصدی بانک یک یا چند رقم از شبا را به اشتباه وارد کند، سیستم با کنترل محتوای شماره شبا به او اعلام میکند که اشتباهی رخ داده است و باید شماره وارد شده بار دیگر کنترل شود.

کاربر پس از دانلود و نصب اپلیکیشن رمز نگار از لینک های بالا ،میبایست شماره موبایل خود را به همراه کد فعال سازی که از دستگاه خودپرداز دریافت کرده وارد نماید، سپس دکمه فعال سازی را لمس کند. پس از این زمان کاربر باید مجدداً نسبت به اخذ رمز یکبار مصرف جدید اقدام نماید. ۱- در صفحه اصلی خودپرداز منوی رمز کارت را انتخاب نمایید. پس از ورود به سایت از منوی بالای صفحه گزینه خدمات را انتخاب کنید. 3. اگر اشتباه يا سهوي در ورود شبا پيش آيد ، سامانه هاي بانکي از اشتباه مشتري ( در اعلام شبا ) يا متصدي بانک ( در ورود اطلاعات شبا ) آگاه شده و آن را گزارش مي کنند . به اين معني که اگر مشتري يا متصدي بانک يک يا چند رقم از شبا را به اشتباه وارد کند ، سيستم با کنترل محتواي شبا به او اعلام مي کند که اشتباهي رخ داده است و بايدشبا ي وارد شده مجددا کنترل شود .

برای دریافت شناسه «شبا» یا شماره حساب بانکی ایران، شماره سپرده را وارد نمایید و سپس بر روی دکمه دریافت شبا کلیک نمایید تا نام و شماره شبا نمایش داده شود. و یا برای اطمینان از صحیح بودن شماره شبا ، آن را در قسمت شماره حساب بانکی ایران وارد نمایید و سپس بر روی دکمه دریافت شماره سپرده کلیک نمایید تا نام و شماره سپرده نمایش داده شود. پس از تکمیل گزینه های مربوطه، روی دکمه “ادامه” کلیک می کنیم تا موفق به دریافت شماره شبا بانک ملت خود شویم. همچنین برای حوالههایی که از شبا در آنها استفاده میشود هیچ نیازی نخواهید داشت تا اطلاعاتی درباره حساب داشته باشید، اطلاعات دستوپاگیری همچون نام یا کد بانک و شعبه آن، شماره حساب، نوع حساب و… با ارسال عدد ۲ به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵، به کلیه شماره حساب ها و شناسه شبا خود در بانک ایران زمین، دسترسی خواهید داشت. برخی اوقات ممکن است با پیام متاسفانه اطلاعات ارسال شده نامعتبر و شما مجاز به انجام تراكنش نمي باشيد از طرف بانک مواجه شوید.

و پس از چند لحظه پاسخ به همراه کد شبای درخواستی بصورت پیام کوتاه ارسال می شود. به منظور دریافت شناسه شبا از طریق پیام کوتاه لازم است یک پیام کوتاه بصورت شماره حساب بانکی از سوی متقاضی به شماره ۳۰۰۰۲۹۵۷ پیامک گردد. در حال حاضر متاسفانه روشی برای محاسبه شماره شبای بانک ملت از طریق شماره کارت وجودندارد ، زیرا ممکن است یک شماره کارت بانک ملت به چند حساب ملت مختلف متصل باشد. مشتریان گرامی بانک دی میتوانند جهت اطلاع از شماره حساب شبای سپردهی خود نزد بانک دی اینجا کلیک نمایید. کد بانک mellat نزد بانک مرکزی 12 است. پس در ادامه همین روند و به منظور هر چه سریعتر شدن واریزها، بانک مرکزی در خردادماه ۸۸ ساختار یک شناسه منحصر به فرد را برای هر حساب بانکی اعلام کرد. پس در ادامه همین روند و به منظور هر چه سریعتر شدن واریزها، بانک مرکزی در خردادماه ۸۸ ساختار يک شناسه منحصر به فرد را براي هر حساب بانکی اعلام كرد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن