دیدگاه گاردین درباره ساموئل پتی: نگذارید فرقه مرگ پیروز شود | تحریریه | نظر

[ad_1] منانتقال وحشت ناشی از سر بریدن جمعه گذشته معلم دبیرستان فرانسوی ، ساموئل پتی ، در کنفلانز-سانت-هونوری

توسط ABTINNEWS در 5 آبان 1399
[ad_1]

منانتقال وحشت ناشی از سر بریدن جمعه گذشته معلم دبیرستان فرانسوی ، ساموئل پتی ، در کنفلانز-سانت-هونورین در نزدیکی پاریس دشوار است. چنین خشونت های افراطی برای ایجاد رعب و وحشت و ضربه به وجود آمده است و این امر نیز صورت می گیرد. کودکان تحت هیچ شرایطی نباید با این سطح از وحشیگری روبرو شوند ، چه رسد به اینکه در طول تحصیل خود. تقریباً 1 میلیون معلم فرانسه نباید دلیلی برای ترس از رفتن به محل کار خود داشته باشند.

این یک طنز وحشیانه است که رئیس جمهور امانوئل مکرون اخیراً به عنوان بخشی از بسته اقدامات قانون جدید علیه جدایی طلبی مذهبی ، بودجه اضافی برای مدارس و گسترش تحقیقات دانشگاهی در مورد فرهنگ اسلامی را اعلام کرد. به رسمیت شناختن رسمی اینکه بیگانگی و تفرقه ناشی از فقر و کمبود فرصت و همچنین ایدئولوژی اسلام گرایانه رادیکال است ، به تأخیر افتاده بود. تأکید بیشتر بر شمول نشانه امیدبخشی بود ، اگرچه تنفر فرانسه از ثبت قومیت و مذهب در داده های رسمی همچنان مانعی در برابر سیاست های عمومی با نتایج قابل اندازه گیری است.

اینکه بگوییم وقایع هفته گذشته سرکشی شریرانه به چنین رویکردی بود ، کم لطفی است. در عصر دوقطبی بودن ، بسیاری از ما به علوم انسانی به عنوان منبع امید نگاه می کنیم. ما بر این باوریم که آموزش جوانان برای داشتن شهروندانی فعال و آگاه به جهان از مهمترین کارهایی است که یک کشور می تواند انجام دهد. اینکه یک معلم تاریخ و جغرافیا به قتل برسد ، زیرا جرأت داشت یک کلاس از نوجوانان را به منطقه ای که با بیان رقابت آزادانه برخورد می کند ، هدایت کند ، یادآوری بی رحمانه ای برای میزان بالا رفتن مخاطرات است.

آقای پتی که 47 ساله بود ، قبل از نشان دادن دو کارتون به تصویر کشیدن پیامبر محمد (ص) که در ابتدا توسط مجله طنز "چارلی ابدو" منتشر شده بود ، به دانشجویان مسلمان فرصت ترک کلاس خود را داده بود. با این حال درس او نه تنها با شکایت بلکه ویدئویی که توسط والدین در اینترنت بارگذاری شده دنبال می شود. از آنجا که قاتل وی ، عبدالله آنزوروف ، 18 ساله ، اهل چچن ، در 60 مایلی زندگی می کرد و هیچ ارتباط واضحی با مدرسه نداشت ، جای تعجب نیست که اکنون وزرای فرانسه این رقم را به شرکت های رسانه های اجتماعی نشان می دهند. باز هم ، در شرایطی که رادیکالیزاسیون منجر به از دست دادن جان افراد شده است ، ارتباطات آنلاین نقش موذیانه ای داشته اند.

خطر ، طبق معمول پس از حمله جهادی ، حلقه بازخورد مخربی است که ایجاد می کند. فرقه های مرگ هرگز فقط یک نفر نیستند که بکشند. هدف آنها دامن زدن به نفرت است. پیش از این ، دولت فرانسه اعلام کرده بود که قصد دارد 213 خارجی را در فهرست نظارت اخراج کند. حزب رالی ملی مارین لوپن ، و سایر رقبای حق آقای ماکرون ، وی را وادار به ادامه کار خواهند کرد و با تقاضای مجازات جمعی و دامن زدن به خصومت با پناهندگان و مهاجران ، مردم را به ترمیم زخم های خود ترغیب می کنند.

اولویت ردیابی همدستان یا طرفداران قاتل آقای پتی خواهد بود. اما آقای ماکرون نباید اجازه دهد سیاست های ضد افراط گرایی وی توسط ایدئولوژی روان پریش از خط خارج شود. او درست گفت که اخیراً چالش "مبارزه با کسانی است که به نام دین از ریل خارج می شوند" ضمن محافظت از دیگر مسلمانان فرانسه. غم انگیز است که حوادث جمعه گذشته این کار دشوار را دشوارتر کرده است.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن