خشم مسلمانان از ماکرون تهدید به تشدید تنش ها در سراسر اروپا است | امانوئل مکرون

[ad_1] مشاید او می دانست که چه کاری انجام می دهد. شاید نکرد. به هر صورت ، امانوئل ماکرون ماه گذشته فرانسه و

توسط ABTINNEWS در 11 آبان 1399
[ad_1]

مشاید او می دانست که چه کاری انجام می دهد. شاید نکرد. به هر صورت ، امانوئل ماکرون ماه گذشته فرانسه و اروپا را در یک مسیر جدید با جهان اسلام قرار داد - همه به نام آزادی. هفته گذشته حملات تروریستی کشنده نشان می دهد که رئیس جمهور فرانسه ممکن است کاری را شروع کرده باشد که نمی تواند آن را به پایان برساند.

سخنرانی پرشور ماکرون در 2 اکتبر ، وعده دادن به مبارزه با "اسلام گرایی رادیکال" ، ریشه کن کردن "تجزیه طلبی" و حفظ ارزش های سکولار به هر قیمت ، این آخرین بحران را پیشگویی کرد. در آن زمان این کار به عنوان یک تمرین سیاسی داخلی دیده می شد که قصد داشت قبل از مبارزات انتخاباتی وی در سال 2022 اسلحه های راست افراطی فرانسه را بچرخاند.

اما رهبران مسلمان از توصیف ماکرون از اسلام به عنوان یک ایمان "در بحران در سراسر جهان" که در واقع توسط افراط گرایان ربوده شده بود ، خشمگین شدند. سپس ، دو هفته بعد ، پس از قتل یک معلم مدرسه پاریس ، ساموئل پاتی ، توسط یک اسلامگرا متولد خارجی ، ماکرون بی روح دو برابر شد. دفاع او از بدنام ، اخیراً بازنشر شده است چارلی ابدو کاریکاتورهای حضرت محمد (ص) ، که پتی به دانش آموزان نشان داده بود ، و سرکوب ملی مساجد ، امامان و گروه های اسلامی بر آتش سوخت. ماكرون به طرز چشمگیری اعلام كرد فرانسه خود "مورد حمله" قرار گرفته است ، عبارتی كه روز پنجشنبه تکرار كرد.

رهبران سیاسی و مذهبی از بنگلادش تا اردن و تظاهرکنندگان ضد فرانسه علناً خشم خود را خاموش کردند و وی را به انجام "کار شیطان" متهم کردند. بسیاری از گفته های وی سوtood تفاهم یا تحریف هدفمند بوده است. حقیقت هم یک مصدوم بود.

با این وجود این واقعیت همچنان ادامه داشت: با حمایت بلند و بدون سازش از ارزشهای فرانسه ، ماکرون به طور همزمان موفق شده بود عقاید اصلی مسلمانان را خشمگین کند و ظاهراً به افراط گرایان نیرو بخشد.

نتیجه فوری و ناخوشایند ، که انصافاً یا ناعادلانه درب منزل او قرار خواهد گرفت ، رشته ای از حملات در نیس ، آوینیون و عربستان سعودی بود. فرانسه ، در تلاش برای مهار شیوع بیماری همه گیر کوید ، اکنون در بالاترین سطح هشدار تروریسم قرار دارد ، با مدارس و کلیساها تحت محافظت مسلحانه.

نمی توان از ماکرون تقصیر کرد که به ایده آل فرانسه پس از روشنگری برای یک جامعه برابر ، یکپارچه ، سکولار و جمهوری کمک کرده است. اما او و دیگر رهبران اروپایی اکنون با یک واکنش اسلام هراسی و ضد مسلمان احتمالاً قدرتمند روبرو هستند که می تواند خونریزی بیشتری ایجاد کند.

این انفجار ناگهانی خشونت و مجازات به طور بالقوه همه را تحت تأثیر قرار می دهد. همه دولت های اروپا با درگیری های عمیق و پیامدهای آشکاری بر صلح ، امنیت و انسجام اجتماعی روبرو می شوند.

مانند رالی ملی فرانسه (جبهه ملی سابق) ، احزاب پوپولیست اسلام ستیز و ضد مهاجر راست افراطی آلمان ، ایتالیا و دیگر افراطی ها که حمایت عمومی آنها با تأخیر روبرو شده است باید لب هایشان را لیس بزنند. رهبران مسلمان مانند عمران خان پاکستان این ماجرا را در پیش گرفته اند تا خشم خود را از شکست های خود دور کنند.

منتقدان ماکرون می گویند این همان چیزی است که ناشی از داشتن یک رئیس جمهور عجولانه و عجول است که برای تصاحب قدرت رهبری اروپا فشار می آورد. ماکرون می خواهد اتحادیه اروپا را به یک بلوک مستقل و قدرتمندتر تبدیل کند که در برابر آمریکا ، چین - و اسلام ایستادگی کند. اما برچسب قیمت دیدگاه او در اروپا برای نئو-گالیست ها مدام در حال افزایش است.

در عین حال مصمم ترین مخالفان اروپا فرصتی را برای خود رقم زده اند. رئیس آنها رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه است. وی اظهار داشت که ماکرون از نظر روانی نامتعادل است. ماکرون از طریق توییتر پاسخ داد: "تاریخ ما نبرد علیه استبداد و تعصب است." هیچ جایزه ای که به کدام ظالم و متعصب صحبت می کرد.

اردوغان یک ملی گرای اسلامی کاملاً ناخوشایند و اقتدارگرا است. اما از یک نظر ، او و مکرون شبیه یکدیگر هستند. اردوغان همچنین خود را به عنوان یک رهبر منطقه ای ، به عنوان یک مربی و مدافع جهان مسلمان سنی انتخاب می کند. این جاه طلبی با انتخاب مجدد تحریک آمیز کلیسای جامع سابق استانبول ، ایاصوفیه ، به عنوان یک مسجد نماد شد.

ترامپ و بایدن را فراموش کنید - اردوغان و ماکرون مسابقه سنگین وزن سال است. این دو نفر قبلاً چندین مورد مجازات در مورد ذخایر مورد منازعه گاز در شرق مدیترانه ، لیبی ، سوریه و قره باغ کوهستانی انجام داده اند. در اجلاس دسامبر اتحادیه اروپا با اصرار مکرون ، در مورد تحریم های ترکیه بحث خواهد شد.

با وجود این ، دو ایده متضاد و اختلافات ژئوپلیتیکی مرد ، عمق و گستردگی خشم جهان اسلام را توضیح نمی دهد. این ناشی از دلهره و نگرانی است که اکثریت مسلمان بدون خشونت در مورد اسلام هراسی ریشه دار اروپا ، تبعیض نژادی ، عدم حساسیت فرهنگی و سیاست های مهاجر بی عاطفه احساس کرده اند.

در دورتر از آن ، نئو استعمار فرانسه را در ساحل و بی تفاوتی آشکار غرب نسبت به وحشتهای بی پایان در سوریه ، یمن ، افغانستان ، میانمار و سین کیانگ درک می کنند. ]برای بسیاری از مسلمانان ، طرح ریزی کاریکاتورهای حضرت محمد (ص) بر روی دیوارهای چندین شهر فرانسه پس از مرگ پتی قابل تحمل نبود. حمله به کلیسای نیس نیز چنین بود. در هر دو طرف ، عدم احترام بخش عمده ای از مشکل است.

]تأثیر مخرب Covid-19 مزاج را بیشتر فراری داده و دولت ها و شهروندان را در همه جا تحت فشار قرار داده است. ماکرون در این طاقچه غول پیکر ، اول از همه پا پرید ، سو atتفاهم را افزایش می دهد ، نه کاهش می دهد ، در زمان استرس شدید.

یک تحقیق Pew Research سال گذشته نشان داد که اکثریت قاطع مردم در انگلیس ، فرانسه ، هلند ، آلمان و سوئد نظرات مثبتی در مورد مسلمانان در کشور خود دارند. در ایتالیا و جنوب و شرق اروپا ، منفی بیشتری وجود دارد. گرچه احزاب پوپولیست راست افراطی همچنان از ترس در مورد هویت و مهاجرت ، به ویژه در میان افراد تحصیل کرده و مسن تر ، سوit استفاده می کنند و اگرچه حوادث ثبت شده اسلام هراسی در حال افزایش است ، اما تنش های کلی در مقایسه با پنج سال پیش کاهش یافته است.


از سوی دیگر ، سیاست فرانسه که به جذب یک جامعه "غیر روحانی" تجویز می کند - برخلاف چند فرهنگ گرایی laissez-faire به سبک انگلیس - بسیار سخت و سخت به نظر می رسد. ماکرون باید دوباره در مورد نحوه استفاده از آن فکر کند.

واضح است که رابطه بین مسلمانان و غیرمسلمانان در اروپا همچنان شکننده است. خطر واضح است. آیا عصبانیت تلخ درباره دفاع موجه اما ناشیانه ماکرون از ارزشهای فرانسه ، تصوری که اسلام تحت حمله است و وحشت متعاقب آن ، اروپا را به یک مارپیچ نزولی جدید و مقابله ای تبدیل خواهد کرد؟ امیدواریم که نه


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن