حملات در فرانسه افراط گرایی اسلام گرایان را دوباره در کانون توجه قرار داد | اخبار جهان

[ad_1] "دید وحشت" در نیس ، همانطور که پلیس صحنه حمله چاقو کشنده در یک کلیسا در روز پنجشنبه را توصیف کرد ، یک

توسط ABTINNEWS در 8 آبان 1399
[ad_1]

"دید وحشت" در نیس ، همانطور که پلیس صحنه حمله چاقو کشنده در یک کلیسا در روز پنجشنبه را توصیف کرد ، یک چالش جدی برای امانوئل مکرون است. رئیس جمهور فرانسه قول سرکوبی افراط گرایی اسلامگرا ، از جمله تعطیلی مساجد و سایر سازمان های متهم به دامن زدن به رادیکالیسم و ​​خشونت را داد و گفت فرانسه درگیر نبردی وجودی علیه ایدئولوژی های اسلامی رادیکال و تجزیه طلبی است. وزیر تندروی وی ، جرالد دارمانین ، از افراط گرایان به عنوان دشمن درون صحبت کرده است.

روز پنجشنبه نیز یک ضربات چاقو در خارج از کنسولگری فرانسه در عربستان سعودی و یک حادثه در شهر آوینیون فرانسه شامل یک مرد مسلح به چاقو بود که قصد حمله به پلیس را داشت. به دنبال قتل دو هفته پیش یک معلم مدرسه در کنفلانز در حومه پاریس پس از اینکه کاریکاتور محمد نبی را به دانش آموزان نشان داد و زخمی شدن دو نفر در خارج از دفاتر سابق شارلی ابدو.

بعید به نظر می رسد که این حملات بخشی از یک کارزار هماهنگ باشد که توسط یک گروه بزرگ سازماندهی شده است اما پاسخ به یکدیگر - کارشناسان یادآور شده اند که چگونه یک حمله به طور مکرر باعث حمله بیشتر می شود ، اغلب با همان تاکتیک ها - و به فضای تب و تاب ایجاد شده توسط سخنان عصبانی برخی از رهبران جهان اسلام در پاسخ به ادعای مجدد مكرون از اصول سكولار فرانسه.

با این حال ، بدون شک خشونت رهبران دولت اسلامی و القاعده را خوشحال خواهند کرد ، آنها همچنان که ادعا می کنند حداقل از حملات الهام گرفته در اروپا استفاده می کنند ، به دنبال راهی برای حفظ ارتباط در دنیای به سرعت در حال تحول و رقابت گروههای افراطی هستند.

مقامات می گویند افراط گرایان در اروپا در حال حاضر از طریق شبکه های شل کار می کنند ، "در یک محیط افراط گرایانه مسلمان تر ، که می تواند به عنوان یک مجرا برای تعامل تروریستی عمل کند". این شبکه ها عمدتا در داخل کشور ساخته شده و بدون پیوندهای سازمانی با گروه هایی مانند القاعده یا داعش هستند. همچنین مواردی از خود رادیکالیزاسیون افراد یا گروههای کوچک ، عمدتاً از طریق اینترنت ، بدون عضویت در شبکه های گسترده تر ، رخ داده است.

درک اینکه اخیراً در غرب کمتر به افراط گرایی اسلامی توجه شده است ، قابل درک است. مرگ در اروپا از هر نوع تروریسم سال گذشته 70٪ کاهش یافته است و اروپای غربی کمترین میزان حوادث را از سال 2012 به ثبت رسانده است. بر اساس آخرین گزارش های یوروپول ، 21 توطئه جهادی در اتحادیه اروپا در سال 2019 انجام شده است ، در مقایسه با 24 و 33 در دو سال گذشته از 21 مورد ، چهار مورد شکست خورد ، 14 مورد خنثی شد و سه مورد انجام شد.

مطمئناً اخیراً هیچ چیز برای مقابله با وحشت سالهای 2015 و 2016 وجود نداشته است ، زمانی که از اسلحه های حمله ای و یک کامیون برای کشتن صدها نفر در یک سری حملات استفاده شد.

این افزایش خشونت نتیجه عواملی بود که در یک لحظه خاص به هم نزدیک شدند: حاکمیت دولت اسلامی بر مناطق عراق و سوریه ، تصمیم این کشور برای هدف قرار دادن غرب ، رسانه های بزرگ و ایجاد اردوگاه هایی برای آموزش برخی از هزاران جوان از اروپا که برای شرکت در درگیری ، وجود مجموعه ای از شبکه ها و شبه نظامیان ارشد توانمند که فرانسه و سوریه را به هم پیوند می دهند ، و خدمات امنیتی و سیاست گذاران اروپای غربی به این کشورها سفر کرده اند.

بیشتر این عوامل از بین رفته است - اتحادیه اروپا تنها دو تلاش برای سفر به منظور پیوستن به گروه های تروریستی جهادی را که سال گذشته توسط کشورهای عضو خنثی شده بودند گزارش کرد - اما عوامل دیگر هنوز وجود دارند. برخی از آنها به ویژه در فرانسه مشهور است ، جایی که بیش از 200 بازداشت برای تروریسم جهادی در سال گذشته انجام شد ، نیمی از کل در اروپا ، و 8000 نفر در معرض خطر رادیکالیزاسیون قرار دارند.

یک مسئله مهم ، مانند همه جا ، همچنان نقش مخرب شبکه های اجتماعی است. این امر در تحقیقات در مورد قتل معلم در Conflans به وضوح نشان داده شده است. قاتل نوجوان از فاصله 60 مایلی آمد و دانش وی از اقدامات این معلم بر اساس کلیپ های گمراه کننده ای بود که والدین عصبانی و یک مسجد منتشر کرده بودند.

مورد دوم جمعیت زندان است. بسیاری از کسانی که به جرایم افراط گرایانه در فرانسه بازداشت شده اند سابقه کیفری قبلی دارند و پس از دستگیری های متعدد به دلیل افراط گرایی در دوره 17-2015 ، بسیاری از مجرمان کمتر جدی اکنون برای آزادی آزاد شده اند.

پلیس هنوز مهاجمین نیس را شناسایی نکرده است ، اما هر دو قتل کانفلانز و حمله شارلی ابدو در ماه سپتامبر توسط مهاجران 18 ساله انجام شده است. عبدالله آنزوروف یک چچنی بود که در سن شش سالگی ، احتمالاً از مسکو به فرانسه آمد. علی حسن در 15 سالگی پاکستان را ترک کرد تا به اروپا قاچاق شود.

شجاع نواز ، یکی از اعضای شورای آتلانتیک مستقر در واشنگتن ، گفت که دو عامل برای تولید خشونت درگیر شده اند. وی گفت: "اول ، شرایط در كشورهای اصلی مانند پاكستان كه از طریق نفوذ آخوندها و دولت های پوپولیست به طور فزاینده ای اسلامی تر شده و ضد غربی می شوند ، در حالی كه سیستم های آموزشی آنها خراب می شود." "دوم ، در کشورهای غربی که مهاجران به طور قانونی یا غیرقانونی به سرانجام می رسند ، یک قبیله نشینی از مهاجران مسلمان وجود دارد ، که به عنوان مکانیسم دفاعی و نقطه تجمع به دین متوسل می شوند."


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن