تاریخچه لوازم آرایشی زیباما

مواد آرایشی موادی هستند که برای بهبود لوازم آرایشی زیباما یا حفظ ظاهر یا بوی بدن انسان استفاده می شوند. لوازم

توسط ABTINNEWS در 21 مرداد 1399
مواد آرایشی موادی هستند که برای بهبود لوازم آرایشی زیباما یا حفظ ظاهر یا بوی بدن انسان استفاده می شوند. لوازم آرایشی شامل کرم های محافظت از پوست ، لوسیون ها (کرم های مایع) ، پودرها ، عطرها ، رژ لب ، لاک ناخن ، آرایشی و بهداشتی چشم و صورت ، فر موها ، لنزهای رنگی ، رنگ موها ، ژل های مو و اسپری ها ، دئودورانت ها (ضد بو) ، محصولات مرتبط با کودک ، روغن حمام ، کف حمام (مایع حمام) ، نمک حمام ، روغن و انواع دیگر محصولات.

لوازم آرایشی چیست

هنر آرایش صورت و بدن توسط مردان برای اولین بار در تاریخ ابداع شده است. نئاندرتال ها یا انسان های اولیه اولین افرادی بودند که از رنگ قرمز برای رنگ آمیزی استخوان های لوازم آرایشی زیباما مردگان خود استفاده کردند. آنها برای ایجاد چهره و بدن از همان رنگ استفاده می کردند. شاید آرایش برای اولین بار توسط زنان مصری معرفی شود تا خود را زیبا کنند. از تصاویر مشخص است که زنان این سرزمین برای تیره کردن چشم و لب های خود و گونه های گلگون و سیاه از رنگ قرمز استفاده می کردند. سیاه به طور کلی سرب بود و بعضی اوقات توسط اکسید منگنز و کربن نیز کمک می شد. مصری ها همچنین اولین افرادی بودند که برای آرایش و استفاده از پودر سبز به عنوان سایه ای در پشت چشم و رنگ آمیزی مژه ها و ابروها ، لوازم آرایشی زیباما سبز را برای آرایش انتخاب کردند.

پک کامل لوازم آرایشی شامل چیست

به تدریج با مخلوط کردن این ترکیبات با مس و اکسید آهن ، رنگهای جدیدی مانند فیروزه ، بنفش و غیره به دست آمد و سایه ها رنگارنگ تر شد. افزودن پودرهای سفید لوازم آرایشی زیباما به مصریان نیز اجازه می دهد تا از رنگ های مشکی به خاکستری و خاکستری و سفید تنونیت ایجاد کنند و با اضافه کردن چربی به آن ، غلظت مواد را تغییر دهند و به عبارتی اولین مواد آرایشی را تهیه کنند. به عنوان مثال ، از ترکیبی از رنگ ها ، کرم و پماد سبک را بر اساس شیر اسب و آلاستر به دست آوردند و از آن برای لوازم آرایشی زیباما رنگ آمیزی بدن استفاده کردند. موها ، دست ها و ناخن ها حنایی شده بودند و از روغن های معطر و چربی ها برای محافظت از پوست استفاده می شد.

پرفروش ترین لوازم آرایشی در ایران

همراه با مصری ها ، یونانیان باستان از عسل برای مرطوب کردن لب ها و چربی حیوانات مخلوط شده با پودر خاک رس سفید برای پوشاندن لکه های بدن و صورت استفاده می کردند. لوازم آرایشی زیباما اما آرایش همانطور که در زنان مصر در یونانیان دیده می شد ، نبود. در مقابل ، زنان رومی دوست داشتند خود را یونانی مبدل کنند. آنها ابروها و موهای خود را با زرده تخم مرغ و مورچه ها و مگس های خرد شده سیاه کرده و برای برنزه کردن پوستشان ، آفتاب می کشیدند ، اما در آن زمان آرایش هنوز به اندازه معمول رایج نبود. در قرن اول میلادی ، امپراطور روم نرو و همسرش پوپیا پوست خود را با کربنات سرب که بسیار سمی است سفید کردند و از یک گچ بسیار سمی و حاوی دریاچه برای آرایش چشم استفاده کردند. لوازم آرایشی زیباما به دلیل بیماری های ناشی از این مواد ، آرایش به تدریج کنار گذاشته شد.

مقاله های آرایشی

با شروع جنگهای صلیبی ، زیبایی شناسی دوباره ظهور و در شمال اروپا رایج شد. در قرن چهاردهم آرایش و مراقبت از مو بیشتر برای نجیب زاده ها بود اما در قرن 18th محبوبیت پیدا کرد. لوازم آرایشی زیباما در این دوره از مواد سمی هنوز برای آرایش استفاده می شد و میزان سرب مواد آرایشی بالا بود. در قرن بیستم و بیست و یکم ، با صنعتی شدن جوامع و تأسیس کارخانه ها ، لوازم آرایشی زیباما نحوه تولید و فرمول آرایشی تغییر کرده است. با پیشرفت علم ، دانشمندان سعی کردند مواد سمی مورد استفاده را با مواد طبیعی بیشتر یا مواد شیمیایی غیر سمی جایگزین کنند و با تبلیغات ، روز به روز تعداد لوازم آرایشی زیباما هواداران و مصرف کنندگان مواد آرایشی افزایش می یافت! امروزه رژ لب پرفروش ترین کالای آرایشی است و در هر ثانیه 27 رژ لب فروخته می شود.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن