کارشناس سئو کیست و چه کاری انجام می دهد؟

کارشناس سئو کیست و چه کاری انجام می دهد؟ موتورهای جستجو همواره در حال تغییر هستند و سئوکار ها می بایست متن

توسط ABTINNEWS در 18 بهمن 1400

کارشناس سئو کیست و چه کاری انجام می دهد؟

موتورهای جستجو همواره در حال تغییر هستند و سئوکار ها می بایست متناسب با آن اطلاعات خود را به روز کنند. حالا این نمودار در سرچ کنسول یعنی چی؟ در دوره آموزش سئو کامل به سرچ کنسول پرداختیم و همه این موارد رو با جزئیات به شما آموزش داده ایم. همه ما تا حدودی با موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یوتیوب و آمازون آشنا هستیم و به نحوی روزمان بدون استفاده از این موتورها نمیگذرد. استخدام کارشناس سئو (دورکاری) برای یک کارشناس سئو ضرورت دارد که با انواع زبانهای برنامه نویسی از جمله PHP-CSS-HTMLو غیره آشنا باشد. به کمک اطلاعات ارائه شده در این مقاله شما تا حد زیادی با بازار سئو ایران آشنا شدید و حدس میزنیم بخش زیادی از مسیر برای شما شفاف شده است.کارشناس سئو (SEO)

این موسسه یکی از معتبرترین مؤسسات کشور در زمینه ی آموزش نکات سئو و تربیت کارشناسان خبره سئو است که برای آموزش های خود از اساتید با تجربه استفاده می کند و دوره هایش را هم به صورت کلاس های حضوری و هم کلاس های آنلاین ارائه می دهد. شاید شما هم تخصص هایی را در زمینه سئو کسب کرده اید و با آن آشنا هستید ولی آیا اطلاعات و مهارت هایی که شما اکنون دارید در بازار کاری سئو و بهینه سازی کاربردی دارد.در این مقاله اختصاصی از میهن وبمستر میخام به شما مهارت هایی که از یک کارشناس سئو در بازار کاری انتظار میره معرفی کنم.این اطلاعات با مشاهده اطلاعیه های استخدامی حدود 20 شرکت معتبر برای جذب متخصص سئو جمع آوری شده پس اگر این مهارت ها رو داشتید مطمئننا آینده شغلی مناسبی خواهید داشت.

حتی این تقسیم بندی هم خیلی جاها قبول نیست! وقتی وب سایت دیگری به وب سایت شما لینک می دهد به اصطلاح می گویند بک لینک انجام شده است و این یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی در صفحات جستجو است. کارشناس سئو که به عنوان متخصص سئو و یا کارشناس بهینه سازی سایت نیز از یاد میشود به فردی می گویند که دانش بهینه سازی محتوا، بهینه سازی ساختار سایت، بهینه سازی URL وب سایت، نوشتن رپورتاژ و انتشار آن با هزینه مناسب و خلاقانه در بسترهای متعدد تبلیغاتی را داشته باشد و از همه مهم تر مسیر درستی را بر اساس شرایط موجود سایت و کسب و کار مورد نظر تعیین کند.کارشناس سئو (SEO-دورکاری)

کارشناس سئو (SEO expert) فردی است که دانش مناسبی در زمینه شناخت الگوریتمهای گوگل دارد، یک کارشناس حرفهای سئو باید به خوبی با تمامی الگوریتمهای گوگل و آپدیتهایی که روی هسته الگوریتمهای گوگل اجرا میشود آشنایی داشته باشد. در نهایت بعد از اینکه جایگاه سایت در جستجوی موتور گوگل مشخص شد، مرحله حفظ جایگاه در نتایج گوگل آغاز خواهد شد. دارای سابقه افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک از 12% به 30% برای یک وبسایت مرتبط با شغل و بهبود رتبه بندی جستجو از صفحه 5 به صفحه 1 برای بیش از بیست کلمه کلیدی بسیار رقابتی. کارشناسان سئو استخدام می شوند تا به تیم های بازاریابی کمک کنند ترافیک سایتشان را افزایش داده و در نتیجه به رونق کسب و کار دیجیتالی آن ها کمک نمایند.

از آنجایی که پنج سایت اول گوگل، حدود 68 درصد از کل کلیک ها را دریافت می کنند، کسب رتبه ی بالا می تواند تأثیر بسزایی در میزان درآمد و رشد کسب و کار شما داشته باشد. از آنجایی که بخش بیشتری از جستجوها در تلفن همراه اتفاق می افتد، توجه به تجربه ی کاربری موبایلی اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. اگر کسب و کاری در مشهد دارید و به دنبال بهینه سازی و سئو سایت خود توسط کارشناسان سئو متخصص هستید پیشنهاد ما به شما همکاری با استدیو خلاق میانبر است. در صورتی که نیاز به یک کارشناس حرفهای در حوزه کسب و کار خود دارید و همچنین میخواهید با بهترین کارشناس سئو فعالیت افزایش رتبه وب سایت خود را تجربه کنید کافی است همین حالا با استودیو دیجیتال مارکتینگ میابنر تماس حاصل کنید.

افرادی که می خواهند یک کارشناس سئو شوند، می توانند این کار را با گذراندن یک دوره ی معتبر و بدون نیاز به صرف ساعت های طولانی در اینترنت و خواندن مقالات زیاد انجام دهند. وقتی یادگیری سئو را شروع کردید، به یک نکته پی خواهید برد: اطلاعات زیادی در مورد سئو در اینترنت وجود دارد و برای کارشناس سئو شدن باید چیزهای زیادی یاد بگیرید و این حقیقت در نهایت به یک آشفتگی منجر می شود. اگر تصمیم بگیرید این کار را به تنهایی و بدون هیچ کمکی انجام دهید، در آخر یک لیست بی پایان از مقالات برای مطالعه و چیزهای زیادی برای آزمایش کردن خواهید داشت؛ در نتیجه سالها طول می کشد تا سئو را از این طریق یاد بگیرید.

کارشناس سئو (بهینه‌سازی سایت)

با یک جستجوی ساده در سطح وب میتوانید در یکی از این دورهها ثبت نام کنید و سئو را یاد بگیرید. اگر پروژه شما پیچیده و پررقابت نیست با یادگیری سئو میتوانید به خوبی آن را انجام دهید ولی برای پروژه های بزرگ شما نیازمند استفاد از تخصص و دانش افراد مطرح در این حوزه هستید. 4. می توانید هزینه ها را کاهش دهید. بنابراین اگر با وجود تمام تلاش ها، رتبه وب سایت شما تغییری نکرد، بهتر است که صبر کرده و به تولید محتوای بهتر در وب سایت ادامه دهید تا نتایج حاصل از تلاش هایتان بالاخره دیده شود.

برای آشنایی بیشتر با عملکرد موتورهای جستجو، کتب و سایت های مختلفی وجود دارد که می توانید به صورت رایگان از آن ها استفاده کنید؛ اما اگر به هر دلیلی به آن ها دسترسی ندارید، می توانید در کلاس های آموزشی سئو مانند دوره های موسسه ی دارکوب شرکت کنید. هر دو روش می توانند به شما کمک کنند تا از موتورهای جستجو ترافیک بگیرید؛ اما با استفاده از SEO نیازی به پرداخت هزینه ندارید. تفاوت اصلی این دو این است که ترافیک SEO رایگان و ترافیک SEM پولی است. یک مکانیک حرفه ای سالها وقت و زمانش را گذاشته است بر روی تعمیر موتور ماشین هر ایرادی در ماشین ما وجود داشته باشد دردش را پس از مدتی کار کردن میفهمد ، این مثال را برایتان توضیح دادیم تا متوجه شوید شما برای موفقیت سایتتان نیاز به یک سئو کار خوب دارید ممکن است سات شما مدتی فروش و بازدیدی خوبی داشته اما الان افت کرده یا در یک کلمه ای شما مدتهاست که تو صفحه دو گوگل جا خشک کردید این اتفاقات و از این قبیل اتفاقات نشان از یک دردی در سایت شما میدهد که متخصص سئو باید حلش کند .

در بحث آموزش سئو اما تفاوتی میان این دو وجود ندارد چون یکی از آن ها لازمه، دیگری است. بتواند در صفحات مهم و هدف لینکهای مناسبی را بسازد. سوال مهم دیگری که درمورد کسب و کارهای دیجیتال مطرح میشود، این است که آیا تمامی مشاغل سنتی میتوانند در بستر اینترنت فعالیت داشته باشند؟ یک کارشناس یا متخصص سئو باید به خوبی به ابزارهای سئویی آشنا باشد و بتواند روند یک پروژه را درک کند، کارشناس سئو باید بداند که چه استراتژی برای کسب جایگاه در سئو میتواند باعث موفقیت کسب و کارش شود. در این استراتژی بهینه سازی سایت، زمان حرف اول را میزند و ضروری است که در این نقشه راه فعالیت ها در بازه زمانی مشخصی انجام شوند.آشنایی در سطح مقدماتی با HTMLمیتواند به او کمک کند.

تفاوتی ندارد که سایت خود را چه زمانی راه اندازی کرده اید برای موفقیت در این راه به یک برنامه ریزی سئویی احتیاج دارید و این متخصص سئو است که براساس دانش و تجربه ای که دارد از تکنیک هایی در جهت افزایش جایگاه سایت شما استفاده میکند. محتوا در جلب رضایت کاربران و افزایش بازدید و نرخ کلیک نقش تعیین کننده ای دارد و موجب می شود تا گوگل به شما اعتماد کند. آشنایی در سطح مقدماتی با HTMLمیتواند به او کمک کند. با ابزارهای متعدد مربوط به سئو آشنا باشد تا بتواند کلمات کلیدی پر ارزش را مشخص کند. برای کارشناس سئو شدن با ما همراه باشید! پس با این شغل اینترنتی مطمئن، دستتان خیلی باز خواهدبود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن