پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

که ضمن خنک کاری، از انبساط پیستون دوری می کند. پیستون های بیضی شکل که به جهت پرهیز از چسپیدن پیستون به سیلندر(

توسط ABTINNEWS در 23 دی 1400
که ضمن خنک کاری، از انبساط پیستون دوری می کند. پیستون های بیضی شکل که به جهت پرهیز از چسپیدن پیستون به سیلندر(گریپاژ)ساخته می شود اهمیت بعدها خاصی طرح می گردد.به طوری که در صورت 7 چشم می شود قطر پیستون که در محور تکیه گاه گژن پین قرار داراست به اندازه006/0 اینچ یا 15/0 میلیمتر از قطر دیگر کوچکتر است و قطر پیستون در روی محور 45 جايگاه ای نسبت به محور 003.0 اینچ یا 075/0 میلیمتر کوچکتر از بزرگترین قطر پیستون است. زدن پیستون صدایی هست که از جا به جا شدن پیستون از یک طرف سیلندر یه طرف دیگر آن، در شروع حرکت انبساط،ناشی می شود. این ناحیه است که اکثر گسترش می یابد و براین اساس از نصیب ذیل پیستون یک مخروط به داخل تولید می شود تا مسافت بیشتری در بین این تاج و حلقه پیستون در اطراف سطح بالا ساخت شود. علاوه بر اینکه تمام عوامل ایجاد ذوب شدگی در پیستون میتوانند منجر ناکامی و ترکخوردگی آن نیز شوند، دست اندرکاران دیگری هم در پیدایش همین مشکل نقش دارند. 4. اضطراری به ذکر است بر روی پکینگ (p03)، دو گاید در دو طرف وجود دارااست که گاید (G03) به آن دو برای مرکز نگه داشتن قطعه و مراقبت از سیلندر امداد می رساند. به این ترتیب فقط منش برای توسعه گازهای احتراق داغ ، فشار دادن پیستون به تحت است. تاج ، حیطه ای هست که مستقیماً با گازهای احتراق داغ در تماس هست و فراوان داغ می شود. پروفیل I-beam حداکثر مقاومت بنا ای را مهم دستکم هزینه وزن می دهد و مانند پیستون ، می خواهیم وزن میله اتصال را تا حد ممکن زیر نگه داریم. این پین از انتهای کوچک میله اتصال عبور می نماید و اجازه می دهد پیستون بچرخد. میله اتصال نیروی پیستون را به میل لنگ منتقل می کند و به طور مداوم ذیل کشش ، فشار و خم شدن قرار می گیرد. پیستون بوسیله یک لوله توخالی کوتاه به نام پین مچ یا سنجاق چسب به میله متصل می شود. سنجاق مچ دست پیستون از نحوه یک لوله فولادی توخالی و دشوار شده به میله متصل می شود که به پین مچ دست یا پین چاقو دارای اسمو رسم است. قسمتی از میله اتصال که به پیستون متصل می شود ، انتهای ریز نامیده می شود و انتهایی که به به دور میل لنگ متصل می شود ، انتهای بزرگ نامیده می شود. درصورتیکه پیستون پهن یا این که قطر تبارک را کنار پیستون کلیدی قطر بسیار قلیل قرار دهیم ( شاتون یک اندازه باشد ) , پیستون تبریز موتور شاهد این خواهید بود که توان تولیدی زیاد زیادتر از توان پیستون لاغر هست . لوله پیستونی، در کنار لوله سیلندری هیدرولیک یکی از از مهمترین بخش های موتور خودرو را تشکیل می دهد. درضمن نیرو های تراکمی و انبساطی ناشی از احتراق را تحمل می کند. همگی قدرت موتور از نیروی فشاردهنده به بالای پیستون ناشی می شود. بیش از 60 درصد اصطکاک داخل موتور از حرکت مجموعه پیستون ناشی می شود ، به این ترتیب همین قسمت از اصلیترین بخشهای تمرکز به جهت بهبود عملکرد موتورها است. برای محافظت همین فاصله ، پیستون باید دقیقاً ماشین کاری شود و آلیاژی که از آن ساخته شده می باشد دقیقاً معلوم می شود تا انبساط حرارتی را در لحاظ بگیرد. رینگ های فشاری طبق معمول از چدن جامد ساخته می شوند و فشار خارجی را به دیواره سیلندر وارد می کنند. در حرکت انبساط تا 18000 نیوتون (4000 پوند) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود.وقتی حیاتی سرعت فراوان رانندگی می کنید این واقعه در هر سیلندر 30 تا 40 توشه در ثانیه صورت می دهد.دمای کف پیستون به 2200 رتبه سانتی گراد(4000 درجه فارنهایت) یا این که اکثر می رسد. گرمای پیستون به سه مکان می رسد: به عنوان گرمای تابشی به محفظه احتراق ، از روش رینگ های پیستون و پایین میله اتصال ، به دیواره های سیلندر وارد می شود. موتورهای خیره کننده و غریب ممکن است با میله تیتانیوم باشند. در این پیستون ها، ممکن هست اتاق احتراق روی سر پیستون باشد. در موقعیت های شدید خیس همین فرمان می تواند منجر خوردگی حاشیه سیلندر شده و و بخش مربوطه رد سر سیلندر را نیز در گیر خوردگی نماید . پیستون مهم سر صاف: سطح تاج همین پیستونها صاف و یک دست است. میل لنگ خودرو نیز به ترازو تعداد سیلندرهای یک اتومبیل ، گنجایش پذیرش شاتون را خواهد داشت ، در شکل زیر ، پیستون ، شاتون و میل لنگ یک خودرو 4 سیلندر را بازدید می کنید. تاج پیستون همان قسمت بالایی پیستون بوده و رخ آن اثر گذاری بسزایی بر نحوه احتراق سوخت دارااست در حالتی که طراحی صحیح آن، سبب ساز اختلاط خوب تر سوخت و هوا شده و اقتدار بهینه را تولید مینماید. ساختار آن به گونهای است که منبسط می‌شود و شکل آن اندکی تغییر‌و تحول میکند. سرویس منظم سیستم خنککاری ماشین که شامل فن، رادیاتور، واتر پمپ و ترموستات میشود میتواند از بالا رفتن دمای پیستون و مشکلات در پی آن پیشگیری کند. از مزایای آلومینیوم می توان به سبکی و ضریب انتقال حرارتی بالا اشاره نمود در در مقابل آلومینیوم حساس معایبی چون بها بالا و انبساط است. همینطور اهمیت باز‌نگری گونه های و فرآورده آن دریابیم که تا چه حد احتمال فساد آن وجود دارااست و چطور میتوان از همین خرابیها پیشگیری کرد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن