پناهجویان می گویند: "شاید ما به انگلیس برسیم یا شاید در دریا بمیریم" مهاجرت و پناهندگی

[ad_1] تیاو سه شنبه شب در ایران تماس گرفت. هاکار ایران نژاد می گوید: "یکی از دوستانم در انگلیس که یک هفته پی

توسط ABTINNEWS در 8 آبان 1399
[ad_1]

تیاو سه شنبه شب در ایران تماس گرفت. هاکار ایران نژاد می گوید: "یکی از دوستانم در انگلیس که یک هفته پیش کانال را رد کرده بود ، به من گفت برخی از مردم سردشت در آب مرده اند." "سپس او اسامی را به من گفت."

آخرین آنها که تقریباً 300 پناهجو در طی دو دهه گذشته از عبور از کانال درگذشتند ، پسر عموی وی رسول ایران نژاد ، همسر وی ، شیوا محمد پناهی ، هر دو 35 ساله و فرزندان آنها بودند: آنیتا ، 9 ساله ، آرمین ، شش ساله و 15 ماهه - کودک بزرگ آرتین ، که هنوز ناپدید شده است.

او آن شب هیچ خوابی نکرد. "ابتدا با علی ، برادر بزرگ رسول ، در خلوت صحبت کردم. قلب ما در حال انفجار بود ، و فکر می کردیم که چگونه باید به خانواده ، به ویژه مادر و پدر رسول ، بگوییم. "

آنها تماس گرفتند در اروپا تا ساعت 4 صبح ، زمانی که مشخص شد بستگان آنها کشته شدند. وی گفت: "ما چاره ای نداشتیم جز اینكه آن را برای خانواده آشكار كنیم." "ما نمی توانستیم گریه را متوقف کنیم و حدود ساعت 7 صبح به والدین و دیگران گفتیم. مثل بمب بود - همه شروع به گریه کردند. "

صبح پنجشنبه ، خانواده در "اعلامیه ای" که در شبکه های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک گذاشته شده بود ، "با اندوه فراوان" مرگ را اعلام کردند و "حادثه دریایی در فرانسه" را برای عبور از آنها ذکر کردند. به گفته ویروس کرونا ، هیچ مراسم نماز عمومی در خانه یا مسجد برگزار نمی شود ،

مرگ دلخراش خانواده ایرانی در آبهای شکننده صبح روز سه شنبه همچنین در میان جوامع پناهجویان در فرانسه طنین انداز است ، هرچند ممکن است مانع تلاش های آینده نشود. روز پنجشنبه ، حدود 50 پناهجو در لبه یك زمین فوتبال در حدود 30 دقیقه پیاده روی از اردوگاه پناهندگان كاله جمع شدند ، كه پلیس فرانسه ماه گذشته آنها را برچید تا تلاش كند از عبور از گذرگاه های كانال جلوگیری كند.

یک مرد گفت: "همه در طول روز در مورد خانواده کرد ایرانی صحبت کرده اند." "اما متأسفانه نگرش ما در مورد دریا این است:" شاید ما به انگلیس برسیم یا شاید در دریا بمیریم ".

در سردشت ، شهر شمال غربی ایران که خانواده در تابستان ترک کرده بودند تا سفر خود را به انگلستان آغاز کنند ، بقیه خانواده نژاد برای درک فقدان خود تلاش کردند.

پسر عموی رسول ایران نژاد توضیح داد که او می خواست راهی برای خروج از یک اقتصاد در حال مبارزه که نرخ فقر در آن افزایش می یابد و زندگی برای یک ایرانی کرد دشوار است ، داشته باشد.

وی گفت: "او در اینجا شغل پایداری نداشت ، بعضی روزها روزانه کار می کرد ، روزهای دیگر کار دیگری فقط برای تأمین خانواده بود." "او در اینجا وضعیت بسیار بدی داشت و به دنبال زندگی بهتر در انگلیس بود. مهمتر از همه به دلیل فقر بود. "

پسر عمویش جلال ایران نژاد از یک مراسم دعای کوچک در منزل والدین رسول در سردشت ، به دلیل گریه های غم و اندوه و قرائت به گاردین گفت: "تنها چیز ارزشمندی که او در اینجا داشت یک خانه بود ، او این مبلغ را برای پرداخت قاچاقچیان فروخت." پاسهای تشییع جنازه قرآن.

"او آخرین پول خود را صرف پرداخت پول به قاچاقچیان کرد تا از کانال به انگلیس عبور کنند."

خانواده آنها از این خبر بسیار خراب شده بودند. "ما نمی دانیم برای کدام یک از آنها باید گریه کنیم. برای کدام یک باید دعا کنیم. " "ما برای پنج نفری که قبلاً هر روز اینجا را می دیدیم غصه می خوریم."

جلال ایران نژاد تا روزهای آخر قبل از سفر با پسر عموی خود در تماس بود. "در فرانسه آنها با من تماس گرفتند و گفتند ،" ورود به انگلیس بسیار خطرناک است ، اما ما نمی خواهیم همانطور که می توانیم انگلستان را ببینیم ، تسلیم شویم و به ما نزدیک است. " اما متاسفانه قاچاقچیان با زندگی تعداد زیادی از مردم آنجا بازی می کنند. "

"در آخرین لحظه هنگامی که آنها سوار قایق می شدند ، رسول خواهرش را صدا زد و گفت ،" ما اینجا خوب هستیم ، سوار قایق می شویم ، برای ما دعا کن. به محض رسیدن به انگلستان با شما تماس خواهیم گرفت. نگران نباشید که ما تقریباً سفر خود را به پایان رسانده ایم. "

مقامات فرانسه اعلام کردند که قایق بیش از حد سنگین حتی قبل از غرق شدن در نزدیکی دانکرک ، آن را از آب فرانسه خارج نکرد و 15 نفر از نجات یافتگان زنده بیرون کشیده شدند. طبق گزارشات مقامات رسول در آب غرق شد و مشخص شد که خانواده وی اندکی پس از گرفتن آنها از آب کشته شدند.

گروه های ایرانی-انگلیسی نامه ای سرگشاده را امضا کرده و خواستار تغییر در سیاست های فعلی مهاجرت شده اند تا به پناهجویان اجازه دهد به سلامت به انگلستان برسند.

"هیچ کس نباید مجبور به چنین سفر خطرناکی شود. شهروندان ایرانی که از آزار و شکنجه فرار می کنند ، نمی توانند به مسیرهای امن و قانونی به انگلیس دسترسی پیدا کنند و آنها را مجبور به دست باندهای جنایتکار و سفرهای خطرناکی می کنند که قاره ها را در بر می گیرد. "

بعید است که آخرین تلاش برای عبور و مرور باشد و نه آخرین مرگ پناهجوی در کانال.

یکی از پناهجویان در کاله گفت: "من کسی نشنیده ام که بگوید آنها به دلیل فاجعه روز سه شنبه تلاش خود را برای عبور متوقف خواهند کرد." وی گفت: "شنیدن درباره کودکانی که فوت کرده اند بسیار دشوار است. ما در حال عبور از یک انتخاب هستیم اما آنها این انتخاب را نکردند. "

وی گفت که نمی فهمد چرا قاچاقچیان در چنین شرایط نامساعد جوی قایق را به آنجا فرستادند. "من این هفته با یکی از قاچاقچیان صحبت کردم و او به من گفت:" این هفته هیچ گذرگاهی وجود ندارد زیرا هوا بسیار بد است. " من نمی دانم که چرا آن قایق مجاز به حرکت بود. "


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن