هزینه تنظیم قراردادهای تخصصی ملکی توسط وکیل ملکی

یکی از مسائلی که هر کسی ممکن است در زندگی خود چندین بار تجربه کند، تنظیم قرارداد های ملکی می باشد. برای تنظیم

توسط ABTINNEWS در 20 دی 1400

یکی از مسائلی که هر کسی ممکن است در زندگی خود چندین بار تجربه کند، تنظیم قرارداد های ملکی می باشد. برای تنظیم قرارداد های ملکی، آشنایی با تمام قوانین و مقررات و چالش های حقوقی الزامی می باشد. یعنی اگر شما بدون داشتن اطلاعات کافی نسبت به انعقاد یک قرارداد اقدام کنید، ممکن است در آینده با مشکلات زیادی مواجه شوید. به همین دلیل لازم است که قبل از انعقاد قرارداد با یک وکیل ملکی حرفه ای مشورت نمایید. در ادامه مطالبی در خصوص هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل ملکی و عوامل تاثیرگذار بر آن به شما ارائه خواهیم داد.

وکیل ملکی به چه کسی گفته می شود؟

وکیل متخصص ملکی یک وکیل دادگستری است که به صورت تخصصی در زمینه رسیدگی به مسائل و پرونده های مربوط به ملک و املاک فعالیت دارد. این وکیل کاملا به قوانین و مقررات مربوط به اموال منقول و چالش های آن اشراف داشته و می تواند جزییات موضوع حقوقی شما را به خوبی بررسی کند.

بهترین وکیل املاک برای تنظیم قرارداد های ملکی، به کسی گفته می شود که با تبحر کامل شرایط طرفین را بررسی کرده و مفاد قرارداد را به گونه ای تنظیم کند که هیچ کدام از دو طرف معامله دچار ضرر و زیان نشوند.

وکیل ملکی چگونه در تنظیم قرارداد به شما کمک می کند؟

تنظیم یک قرارداد مستلزم برخورداری از دانش تخصصی و تجربه های فراوان در این زمینه است. در صورتی که شما به صورت کورکورانه و بدون مشورت با یک فرد متخصص اقدام به انعقاد و تنظیم قرارداد نمایید، ممکن است در آینده با مشکلات زیادی مواجه شده و مجبور شوید ماه ها و یا حتی سال ها در راهروی دادگستری و محاکم حقوقی به دنبال احقاق حقوق خود باشید. به همین دلیل است که شما باید قبل از هر قرارداد و یا معامله ملکی، با یک وکیل ملکی متخصص مشورت نمایید.

زمانی که شما یک وکیل خبره در کنار خود داشته باشید، مطمئن خواهید بود که هیچ گونه سودجویی در جریان معاملات ملکی صورت نگرفته و هیچ حقی از شما ضایع نخواهد شد. البته بهترین وکیل ملکی کسی است که به مصلحت دو طرف معامله و برقراری عدالت در آن قرارداد توجه داشته باشد، نه اینکه مفاد قرارداد را به نفع موکل خود و به ضرر طرف دیگر تنظیم نماید.

هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل ملکی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه وکیل ملکی هیچ میزان مشخص و ثابتی ندارد و باید با توجه به عوامل و شرایط مختلف محاسبه شود. از مهم ترین عواملی که می توانند روی هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل موثر باشند، می توان به نوع قرارداد، نوع ملک، ارزش ملک، مفاد قرارداد، شرایط دو طرف معامله و... اشاره کرد.

متاسفانه بسیاری از افراد برای اینکه هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل ملکی را نپردازند، از مشورت با وکیل سر باز می زنند. در حالی که این هزینه ها در مقایسه با ضرر و زیانی که در صورت انعقاد یک قرارداد نامناسب به ان ها وارد خواهد شد اصلا قابل مقایسه نیست.

هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل ملکی چگونه محاسبه می شود؟

هزینه نهایی تنظیم قرارداد توسط وکیل در طی چند مرحله محاسبه می شود که عبارتند از:

  1. ابتدا شما باید توضیح مختصری در رابطه با نوع قرارداد به وکیل ارائه دهید. برای ارائه این توضیحات می توانید به صورت تلفنی با وکیل املاک مشورت کرده و یا به صورت حضوری به دفتر او مراجعه کنید.

  2. مرحله بعدی این است که شما تمام مدارک مربوط به قرارداد را به طور کامل به وکیل خود تحویل دهید. در صورتی که امکان مراجعه حضوری را نداشته باشید، می توانید مدارک را پست کرده و یا آن ها را اسکن کرده و در فضای مجازی ارسال کنید.

  3. سپس وکیل به بررسی مدارکی که ارسال کردید می پردازد و شرایط و توضیحات دو طرف را با دقت در قرارداد لحاظ می کند.

  4. در مرحله آخر هزینه تنظیم قرارداد با توجه به نوع قرارداد و حجم کاری که وکیل امور ملکی باید انجام دهد مشخص خواهد شد.

انتخاب وکیل ملکی در تهران برای تنظیم قرارداد

همانطور که تا این بخش از مطالب متوجه شدید، شما برای جلوگیری از هر نوع سوءاستفاده و کلاهبرداری در معاملات ملکی به یک نیاز دارید. اما اینکه یک وکیل غیر حرفه ای را برای تنظیم قرارداد خود انتخاب کنید، نه تنها به وکیل ملکی در تهران شما هیچ کمکی نخواهد کرد، بلکه ممکن است باعث شود در آینده با مشکلات کوچک و بزرگ زیادی مواجه شوید. از این رو باید در انتخاب وکیل نهایت دقت را داشته باشید.

برای انتخاب بهترین وکیل ملکی تهران، باید به معیار هایی مانند میزان دانش و تخصص و تجربه توجه کنید. در واقع یک وکیل خوب باید کاملا به قوانین و مقررات مربوط به ملک و املاک تسلط کامل داشته باشد و بتواند جزییات قرارداد شما را به خوبی بررسی کند.

یک راه حل خوب برای اینکه بتوانید بهترین وکیل ملکی تهران را پیدا کنید این است که از افراد دیگر پرس و جو کرده و در مورد عملکرد وکیل مورد نظر به خوبی تحقیق کنید.

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن