مهاجم چاقو در نیس سه نفر را به قتل رساند | اخبار جهان

[ad_1] یک مرد مسلح به چاقو در حمله تروریستی به کلیسایی در نیس در ساحل آزور سه نفر - دو زن و یک مرد را کشته ا

توسط ABTINNEWS در 8 آبان 1399
[ad_1]

یک مرد مسلح به چاقو در حمله تروریستی به کلیسایی در نیس در ساحل آزور سه نفر - دو زن و یک مرد را کشته است.

این قتل ها ساعت 9 صبح روز پنجشنبه در داخل کلیسای نوتردام در مرکز شهر اتفاق افتاد. در رسانه های فرانسه گزارش های تایید نشده ای مبنی بر سر بریده شدن حداقل یکی از قربانیان منتشر شد.

پلیس صحنه را به عنوان "دید وحشت" توصیف کرد. دادستان ملی ضد تروریسم گفت که تحقیقات در مورد "قتل های مرتبط با یک سازمان تروریستی" آغاز شده است.

پلیس از ناحیه شانه به ضرب گلوله کشته شد و به بیمارستان منتقل شد.

شهردار نیس ، کریستین استروسی ، گفت که این شخص چندین بار در حالی که توسط پلیس دستگیر و دستبند شده بود ، گفت "الله اکبر".

وی گفت كه یكی از قربانیان زن "سرش را قطع كرده اند" اما از جزئیات نحوه كشته شدن این دو نفر هیچ جزئیاتی نداشته است.

استروسی گفت: "ما دو نفر را در داخل کلیسا کشته ایم ... و یک نفر سوم که در یک بار در روبروی کلیسایی بود که در آن پناه گرفته بود." "دیگر کافی است ... ما باید این اسلام فاشیسم را از قلمرو خود حذف کنیم."

دو هفته پیش یک معلم تاریخ ، ساموئل پاتی ، 47 ساله ، در بیرون از مدرسه متوسطه خود پس از نشان دادن کاریکاتورهای کلاس خود ، از جمله یکی از پیامبران محمد ، در حین بحث درباره آزادی بیان ، سر او را بریدند. قتل وی ، رئیس جمهور فرانسه ، امانوئل ماکرون را وادار کرد که قول سرکوبی افراط گرایی اسلام گرا ، از جمله تعطیلی مساجد و سازمان هایی را که به دامن زدن به رادیکالیسم و ​​خشونت متهم شده اند ، دهد.

نقشه حمله

چاقوکش ساعت 9 صبح روز پنجشنبه وارد کلیسا شد و در عرض 10 دقیقه سه نفر را کشته است ، یکی از آنها الف ساکرستان (سرپرست کلیسا). او در ساعت 9.10 صبح توسط پلیس در کلیسا "خنثی شد".

شاهدی به نام دیوید ، كه رستوران Brioche Chaude ، روبروی كلیسا را ​​اداره می كند ، به BFMTV گفت كه پلیس را آگاه كرده است.

"من مشغول فروش كرواسان بودم كه مردى وارد شد و به من گفت:" مسیو ، یک زن سر بریده در کلیسای جامع وجود دارد ". من در ابتدا باور نکردم اما او آن را تکرار کرد. من به کلیسای جامع رفتم و پلیس شهرداری را دیدم و آنها را صدا کردم. سریع آمدند.

"من برگشتم [to the restaurant] و کوره امنیتی را پایین کشید. "

وی افزود: "شخصی که وارد شد [to the restaurant] کسی بود که در کلیسای جامع بود و بسیار شوکه شده بود. او فقط گفت: "مسیو در کلیسای جامع زنی سر بریده است". همین. من شوکه شدم من هنوز می لرزم. "

پلیس بلافاصله مرکز شهر را قفل کرد.

به گفته پلیس ، مهاجم اسناد هویتی را به همراه نداشت ، وی برای شناسایی اگر برای سرویس های امنیتی شناخته شده است ، اثر انگشت گرفته است.

استروسی گفت که کل نیس به شدت شوکه شده بود: "قبل از اینکه استاد یک مدرسه باشد ، این بار بربریت اسلامی-فاشیستی حمله به داخل یک کلیسا را ​​انتخاب کرد. باز هم ، این بسیار نمادین است. "

رئیس جمهور مکرون عازم نیس است.

حمله روز پنجشنبه یادآور تلخی از کشته شدن پدر ژاک همل در کلیسای نورماندی وی در ژوئیه 2016 بود. گلوی کشیش 85 ساله توسط دو مرد با چاقو بریده شد که آنها نیز دو راهبه و دو نمازگزار را به گروگان گرفتند.

در ژوئیه 2016 ، یک تروریست با یک کامیون 19 تنی سوار جمعیت زیادی شد که روز باستیل را در تفرجگاه معروف نیس در تفرجگاه آنجلایز جشن می گرفتند و 86 کشته و 458 زخمی بر جای گذاشت. راننده ، محمد لاهوئیج-بوهلل ، تونسی ساکن فرانسه ، توسط پلیس تیراندازی شد و کشته شد.

پس از کشته شدن پتی در Conflans-Sainte-Honorine در 16 اکتبر ، ماکرون گفت فرانسه درگیر نبردی "وجودی" علیه بنیادگرایی اسلام گرا است.

اظهار نظرها و حمایت وی از انتشار کاریکاتورهای جنجالی محمد توسط روزنامه طنز "چارلی ابدو" اعتراضات خشمگینانه ای را در سراسر جهان اسلام برانگیخته است و تصاویر رئیس جمهور سوخته و خواستار تحریم کالاهای فرانسه است.

نخست وزیر ، ژان کاستکس ، پنجشنبه پس از یک دقیقه سکوت ، فوراً مجلس ملی را ترک کرد و به وزیر امور خارجه ، جرارد دارمانین ، در یک "سلول بحران" در وزارت پیوست.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن