مظنون به ترور خوب ساعاتی قبل از حمله با خانواده اش تماس گرفت | اخبار جهان

[ad_1] مرد 21 ساله تونسی که متهم است با استفاده از چاقوی آشپزخانه برای کشته شدن سه نفر در کلیسایی در نیس ، 1

توسط ABTINNEWS در 9 آبان 1399
[ad_1]

مرد 21 ساله تونسی که متهم است با استفاده از چاقوی آشپزخانه برای کشته شدن سه نفر در کلیسایی در نیس ، 12 ساعت قبل از حمله با خانواده اش صحبت کرده است ، هیچ نشانه ای از اینکه قصد تعمق خشونت را دارد ، ارائه نکرده است.

براهیم آویسائویی در میان هشت خواهر و دو برادر در خانه ای متوسط ​​در جاده ای با گودال در تینا ، محله ای از طبقه کارگر در یک منطقه صنعتی نزدیک به سفاکس ، بندر اصلی در سواحل شرقی تونس ، بزرگ شد.

Sfax 80 مایل (130 کیلومتر) از جزیره کوچک ایتالیا لامپدوسا فاصله دارد و یک نقطه اصلی برای عزیمت تونسی هایی است که قصد عبور از اروپا را دارند.

اعضای خانواده گفتند که آویسائی تحصیلات خود را در دوران دبیرستان رها کرد و قبل از راه اندازی تجارت کنار جاده فروش مقادیر کمی بنزین به رانندگان ، به عنوان مکانیک دوچرخه کار می کرد.

مقامات گفتند که رفتارهای خشونت آمیز و استفاده از مواد مخدر آئوسائی او را مورد توجه پلیس محلی قرار داده است.

وی الكل نوشید و مواد مخدر استفاده كرد. من به او گفتم: "ما به اندازه کافی نداریم و شما ، شما پول هدر می دهید؟" "گامرا ایساوی ، مادر آئوسائی ، گفت.

او گفت پسرش پاسخ داد: "اگر خدا بخواهد ، او مرا به راه درست هدایت خواهد کرد ، این کار من است."

براهیم آویسایی
براهیم آویسائی به خانواده اش نگفت که قصد عبور از ایتالیا را دارد. عکس: خانواده آل اویسائی / رویترز

طی دو سال گذشته ، نزدیکان تغییر در رفتار آویسایی را مشاهده کردند. او به طور منظم نماز می خواند ، در خانه می ماند و از همراهی دوستان سابق خودداری می کند. یاسین ، یک برادر بزرگتر گفت ، اما او "هرگز افراط گرایی نشان نداد". "او به همه افراد دیگر احترام می گذاشت و اختلافات آنها را حتی از كودكی می پذیرفت."

آئوسائی به فکر ترک Sfax و تونس افتاده بود و حداقل یک بار اقدام به سقط جنین کرد تا از مدیترانه عبور کند و به ایتالیا برسد. وی به خانواده اش اخطار نداد که برای بار دوم امتحان می کند. یاسین گفت: "او چیزی نگفت ... و ما تعجب کردیم وقتی او به ما گفت که به ایتالیا رسیده است."

به گفته دادستان های تونس و سیسیل ، آویسائوی در 14 سپتامبر ناپدید شد و در 20 سپتامبر با یک قایق کوچک ماهیگیری به همراه 20 مرد جوان تونسی دیگر به جزیره لامپدوسا رسید.

در آن روز شرایط مطلوب دریا وجود داشت و در مجموع 26 قایق در طی 24 ساعت به لامپدوسا رسیدند که هر کدام 10 تا 20 نفر را حمل می کردند. به گفته منابعی که توسط La Repubblica ذکر شده ، در بدو ورود پلیس از آئوسائی س questionال شد و وی هیچ نشانه ای از پریشانی یا علت هشدار را نشان نداد.

مقامات ایتالیایی به رسانه های محلی گفتند که آویسایی هرگز در لیست مراقبت پلیس تونس نبوده و در رادار سازمان های اطلاعاتی نبوده است. مقامات تونس تأیید کردند که آویسایی در فهرست سرویس های امنیتی آنها قرار ندارد و بازرسان فرانسوی گفتند که وی در آنجا ناشناخته است.

محققان ایتالیایی به گاردین تأیید کردند که در 23 سپتامبر آئوسائی با 804 کشتی دیگر در عرشه پنج کشتی قرنطینه Covid-19 قرار دارد. نتیجه آزمایش سواب وی منفی بود ، و راپسودی در 9 اکتبر در بندر آدریاتیک باری در ایتالیا پهلو گرفت ، جایی که Aouissaoui توسط مقامات عکسبرداری و ثبت شد. دادستان های ایتالیا همچنین تأیید کردند که آویسایی در آن زمان هیچ اوراق با وی نبوده است.

ورود زیاد از تونس به این معنی است که روشهای بازگشت به کشور ایتالیا اغلب به تأخیر می افتد. در عوض ، یک دستورالعمل کتبی به تونسی ها داده می شود که آنها را مجبور می کند ظرف هفت روز ایتالیا را ترک کنند.

فولویو واسالو پالئولوگو ، استاد حقوق پناهندگی در دانشگاه پالرمو ، گفت که حدود 50 نفر در هفته قبل از آنكه با هواپیما به تونس بازگردانده شوند ، به یك مركز مهاجران محافظت شده منتقل می شوند اما بقیه افراد آزاد می شوند. آئوسائی دستور ترک ایتالیا را دریافت کرد اما بر حرکات وی نظارت نشد. وی ممکن است از طریق ونتیمیگلیا در مرز فرانسه به طور غیرقانونی سفر کرده باشد.

او حدود ساعت 8 روز چهارشنبه با خانواده اش تماس گرفته بود تا به آنها بگوید در فرانسه است. "او گفت که تصمیم گرفته است به فرانسه برود زیرا چشم انداز کار بهتری وجود دارد و افراد زیادی وجود دارد [seeking employment] در ایتالیا ، "برادرش گفت.

خواهر اویسائی ، عفف ، گفت كه او هنگام جستجوی محلی برای خوابیدن به جستجوی كلیسای نوتردام در نیس پرداخته و به او گفت كه قصد دارد در ساختمانی روبرو استراحت كند. وی گفت هیچ نشانه ای از اینکه قصد دارد هر نوع حمله را نشان دهد نشان نداد ، اما 12 ساعت بعد ادعا شد که وارد کلیسا شده و دو زن و یک مرد را با چاقو کشته است.

آئوسائی که علاوه بر این اسلحه دارای دو گوشی و یک قرآن بود ، توسط پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت. حال وی وخیم است و تحت مراقبت شدید در بیمارستان است.

ادای احترام در خارج از کلیسای نوتردام در نیس
ادای احترام در خارج از کلیسای نوتردام در نیس. عکس: اریک گیلارد / رویترز

پلیس فرانسه مرد 47 ساله ای را که عصر چهارشنبه با آویسائی در تماس بود دستگیر کرد ، هرچند مقامات گفتند هیچ مدرکی مبنی بر همدستی وجود ندارد.

تونسی ها در هشت توطئه در فرانسه بین سال های 2014 و اواسط 2019 ، و همچنین چهار مورد دیگر در اروپا شرکت داشتند ، مطابق با آرون زلین، نویسنده کتاب اخیر در مورد افراط گرایی در کشور.

حمله بزرگی توسط یک مرد تونسی در روز باستیل در نیس در سال 2016 انجام شد. وی با کامیون به داخل جمعیت سوار شد و 86 نفر را کشت.

اگرچه انقلاب 2011 به تونس دموکراسی و آزادی بیان را داد ، اما به معنای بهبود سطح زندگی یا فرصت های اقتصادی نبود و تعداد فزاینده ای از جوانان به دنبال مهاجرت هستند.

در ماه سپتامبر ، ایتالیا گفت که تعداد مهاجرانی که در سال گذشته با قایق در سراسر مدیترانه وارد شده اند ، به نصف افزایش یافته است.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن