ماکرون می گوید فرانسه پس از حمله نیس تسلیم ترور نخواهد شد | اخبار جهان

[ad_1] امانوئل مکرون پس از حمله تروریستی در این کشور که منجر به کشته شدن سه نفر شد ، امانوئل ماکرون در فراخو

توسط ABTINNEWS در 8 آبان 1399
[ad_1]

امانوئل مکرون پس از حمله تروریستی در این کشور که منجر به کشته شدن سه نفر شد ، امانوئل ماکرون در فراخوانی برای استحکام و وحدت گفته است:

رئیس جمهور در خارج از بازیلیکا در نیس صحبت کرد که در آن مردی مسلح به چاقو دو زن و یک مرد را کشته است - گفته می شود یک زن 70 ساله را سر بریده است - رئیس جمهور گفت فرانسه مورد حمله قرار گرفته است.

وی اعلام کرد که تعداد سربازانی که در خیابان ها گشت می زنند در روزهای آینده بیش از دو برابر خواهد شد و حمایت خود را از جامعه کاتولیک ابراز کرد.

حمله صبح روز پنجشنبه تنها 13 روز پس از آن رخ داد که مردی 18 ساله در بیرون دبیرستان خود در شمال شرقی پاریس ، ساموئل پاتی ، 47 ساله ، معلم تاریخ را سر برید. استاد در حین بحث درباره آزادی بیان ، کاریکاتورهایی را به دانش آموزان نشان داده بود ، از جمله یکی از پیامبران محمد (ص) که در روزنامه طنز چارلی ابدو چاپ شده است.

پس از قتل پتی ، ماکرون قول داد که با افراط گرایی اسلامگرا ، از جمله تعطیلی مساجد و سازمان های دیگر متهم به دامن زدن به رادیکالیسم و ​​خشونت ، برخورد جدی خواهد کرد. اظهارات وی اعتراضات خشمگینانه ای را در سراسر جهان اسلام برانگیخت. تصاویر رئیس جمهور سوزانده شد و خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شد.

ماکرون همچنین روز پنجشنبه به کشته شدن پدر ژاک همل ، کشیش کاتولیک که توسط دو نفر در کلیسای نرماندی وی گلو قطع شد ، اشاره کرد.

امانوئل ماکرون (4-L) با کارگران اورژانس در محل حمله صحبت می کند.
امانوئل ماکرون (4-L) با کارگران اورژانس در محل حمله صحبت می کند. عکس: اریک گیلارد / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

رئیس جمهور گفت: "فرانسه مورد حمله قرار می گیرد." "سه نفر از هموطنان ما امروز در کلیسای کلیسای نیس جان خود را از دست دادند و همزمان یک سایت کنسولی فرانسه در عربستان سعودی مورد حمله قرار گرفت.

"من می خواهم ، قبل از هر چیز ، حمایت ملت از کاتولیک های فرانسه و سایر نقاط را بیان کنم. پس از سال 2016 ، با کشته شدن پدر همل ، این کاتولیک های کشور ما یک بار دیگر حمله کردند ، و درست قبل از روز همه مقدسین. ما در کنار آنها هستیم تا دین در کشور ما آزادانه اعمال شود. مردم می توانند باور کنند یا باور نکنند ، همه ادیان را می توان عملی کرد ، اما امروز ملت در کنار هموطنان کاتولیک ما است.

"پیام دوم من به نیس و مردم نیس است که قبلاً در نتیجه حماقت تروریستی اسلامگرا رنج برده اند. این سومین بار است که تروریسم به شهر شما حمله می کند و شما از حمایت و همبستگی ملت برخوردار هستید.

"اگر ما بار دیگر مورد حمله قرار گرفتیم ، این به خاطر ارزشهای ما ، ذائقه ما برای آزادی است. آزادی ایمان آزادانه و تسلیم شدن در برابر هرگونه تروریستی. ما به هیچ چیز تسلیم نخواهیم شد امروز ما امنیت خود را برای مقابله با تهدید تروریستی افزایش داده ایم. "

نقشه حمله نیس

ماکرون گفت که ارتش فرانسه برای محافظت از همه عبادتگاهها ، به ویژه کلیساهای کاتولیک ، برای تعطیلات مذهبی Toussaint (روز همه مقدسین) در روز یکشنبه بسیج می شود. قرار است تعداد سربازان در خیابان ها از 3000 به 7000 نفر افزایش یابد و نیروها در خارج از مدارس برای بازگشت به کلاس های روز دوشنبه مستقر می شوند.

رئیس جمهور گفت كه مدعی العموم بعداً در كنفرانس مطبوعاتی جزئیات حمله صبح پنجشنبه را ارائه می دهد.

وی افزود: "عزم مطلق ما در برابر این اقدامات ادامه خواهد یافت و ما از همه شهروندان خود محافظت خواهیم کرد. در پاسخ ، پیام من صمیمیت و اتحاد مطلق است. در فرانسه فقط یک جامعه وجود دارد ، جامعه ملی.

"همه شما ، چه دین و مذهبی دارید ، چه ایمان دارید یا نه ، باید متحد شوید و تسلیم روحیه تفرقه نشوید. همه شهروندان از آنچه اتفاق افتاده عمیقا شوکه و متزلزل شده اند. "

وی نتیجه گرفت: "استواری و اتحاد خط امروز ماست و خطی است که فردا دنبال خواهیم کرد."

حمله در نیس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه در داخل کلیسای نوتردام در مرکز شهر اتفاق افتاد.

گزارش شده است که یکی از قربانیان یک زن 70 ساله است که در کلیسا سر بریده شده است. مردی که گمان می رود رئیس کلیسا است ، دومین قربانی بوده است. زنی در حدود 40 سالگی به شدت مجروح شد و توانست از کلیسا فرار کند اما بر اثر جراحات وارده درگذشت.

پلیس صحنه را به عنوان "دید وحشت" توصیف کرد. دادستان ملی ضد تروریسم گفت که تحقیقات در مورد "قتل های مرتبط با یک سازمان تروریستی" آغاز شده است.

حدود ساعت 9.10 صبح توسط پلیس از ناحیه شانه به ضارب حمله شد و به بیمارستان منتقل شد. وی هیچگونه شناسنامه ای در مورد وی نداشت ، اما گزارش شد که وی یک شهروند تونسی 21 ساله است که در ابتدای ماه اکتبر از طریق لامپدوزا ، ایتالیا وارد فرانسه شد. پلیس می گوید در حال بررسی اسمی است که وی داده است.

شهردار نیس ، کریستین استروسی ، گفت که این شخص چندین بار هنگام الله بازداشت توسط پلیس گفته بود "الله اکبر".

وی گفت كه یكی از قربانیان زن "سرش را قطع كرده اند" اما از جزئیات نحوه كشته شدن این دو نفر هیچ جزئیاتی نداشته است.

استروسی گفت: "ما دو نفر را در داخل کلیسا کشته ایم ... و یک نفر سوم که در یک بار در روبروی کلیسایی بود که در آن پناه گرفته بود." "دیگر کافی است ... ما باید این اسلام فاشیسم را از قلمرو خود حذف کنیم."

پلیس پس از حمله مقابل کلیسا ایستاده است.
پلیس پس از حمله مقابل کلیسا ایستاده است. عکس: آرنولد جروکی / گتی ایماژ

همچنین روز پنجشنبه گزارش هایی مبنی بر شلیک گلوله مردی که چاقو حمل می کرد و رهگذران را در خیابان در آوینیون تهدید می کرد ، کشته شد. تیراندازی در ساعت 11.15 صبح رخ داد ، یعنی فقط دو ساعت پس از حمله نیس. گفته می شود که پلیس پس از تهدید آنها توسط آنها آتش گشود.

شاهدی از حمله نیس ، شخصی به نام دیوید که رستوران Brioche Chaude را مقابل کلیسا اداره می کند ، به BFMTV گفت که پلیس را مطلع کرده است.

"من در حال فروش كرواسان بودم كه مردي وارد شد و به من گفت:" آقا ، يك زن سر بريده در كليساي جامع وجود دارد. " من در ابتدا باور نکردم اما او آن را تکرار کرد. من به کلیسای جامع رفتم و پلیس شهرداری را دیدم و آنها را صدا کردم. سریع آمدند.

"من برگشتم [to the restaurant] و جلو پنجره مشبک امنیتی را پایین کشید. "

وی افزود: "شخصی که وارد شد [to the restaurant] کسی بود که در کلیسای جامع بود و بسیار شوکه شده بود. او فقط گفت: "آقا ، یک زن در کلیسای جامع سر بریده است." همین. من شوکه شدم من هنوز می لرزم. "

پلیس بلافاصله مرکز شهر را قفل کرد.

آنها اثر انگشت گرفته اند تا اگر مهاجم توسط سرویس های امنیتی شناخته شده است ، تشخیص دهند. افسران همچنین در حال بررسی موارد ضبط شده دوربین مداربسته هستند تا از قبل حرکات وی را تعیین کنند. نیس یکی از معدود شهرهای فرانسه است که دارای شبکه دوربین مدار بسته گسترده است.

ساکنان در واکنش به حمله.
ساکنان در واکنش به حمله. عکس: Sébastien Nogier / EPA

David-Olivier Reverdy ، از اتحادیه پلیس فرانسه Alliance Police Nationale ، گفت که نیروهای امنیتی طی چند روز گذشته در مورد "افزایش تهدید تروریستی" هشدار داده اند اما وجود افسران در همه جا برای جلوگیری از حملات غیرممکن است.

روردی گفت: "ما باید تشخیص دهیم كه افسران پلیس ، شهرداری و ملی به سرعت در محل حادثه بودند و توانستند فرد را خنثی كنند قبل از اینكه وی بتواند باعث جراحات یا مرگ بیشتر شود."

Conseil Français du Culte Musulman (شورای مسلمانان فرانسه ، CFCM) حمله روز پنجشنبه را محکوم کرد و مسلمانان را به لغو جشن های مولید فراخواند - از 28 تا 29 اکتبر به مناسبت ولادت پیامبر - به عنوان "نشانه ای از عزاداری و همبستگی با قربانیان و عزیزان آنها".

استروسی گفت که کل نیس به شدت شوکه شده بود: "قبل از اینکه استاد یک مدرسه باشد ، این بار بربریت اسلامی-فاشیستی حمله به داخل یک کلیسا را ​​انتخاب کرد. باز هم ، این بسیار نمادین است. "

همچنین روز پنجشنبه ، روزنامه لو پروگرس گزارش داد كه مردی با "لباس سنتی افغان" كه چاقو حمل می كرد در لیون دستگیر شد و یك مرد سعودی نیز در جده عربستان سعودی دستگیر شد ، پس از زخمی شدن نگهبان در كنسولگری فرانسه با "ابزار تیز" ”، تلویزیون دولتی گزارش داد.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن