ماهاتیر محمد می گوید اظهارات وی پس از حمله فرانسه از متن خارج شد | سیاست

[ad_1] ماهاتیر محمد نخست وزیر پیشین مالزی در مورد اظهارات محکومیت گسترده خود در مورد حملات تندروهای مسلمان د

توسط ABTINNEWS در 11 آبان 1399
[ad_1]

ماهاتیر محمد نخست وزیر پیشین مالزی در مورد اظهارات محکومیت گسترده خود در مورد حملات تندروهای مسلمان در فرانسه ایستاده است و می گوید این حملات از متن خارج شده است. وی همچنین از توییتر و فیس بوک به دلیل حذف پست های خود انتقاد کرد.

ماهاتیر ، 95 ساله ، هنگامی که روز پنجشنبه در وبلاگ خود نوشت "مسلمانان حق دارند عصبانی شوند و میلیون ها فرانسوی را به خاطر قتل عام های گذشته بکشند" خشم گسترده ای برانگیخت.

توییتر توئیتی را از ماهاتیر حذف کرد که حاوی این اظهارات بود ، که گفته می شود خشونت را ستایش می کند ، و وزیر دیجیتال فرانسه خواستار این شرکت شد که همچنین ماهاتیر را از سیستم عامل خود منع کند.

ماهاتیر روز جمعه در بیانیه ای گفت: "من واقعاً از تلاش برای ارائه نادرست نمایش و بیرون بردن از متن آنچه در وبلاگم نوشتم متنفرم."

وی گفت که منتقدان نتوانستند پیام او را به طور کامل بخوانند ، به ویژه جمله بعدی که در آن آمده است: " مسلمانان چنین نمی کنند. فرانسوی ها نباید. در عوض فرانسوی ها باید به مردم خود یاد دهند كه به احساسات دیگران احترام بگذارند. "

وی گفت توئیتر و فیس بوک علیرغم توضیحات وی ، پست را حذف کردند و از این اقدام به عنوان ریاکاری انتقاد کردند.

وی گفت: "از یک طرف ، آنها از کسانی که ترجیح دادند کاریکاتورهای توهین آمیز حضرت محمد را به نمایش بگذارند دفاع کردند ... و انتظار دارند که همه مسلمانان آن را به نام آزادی بیان و بیان قورت دهند."

وی افزود: "از سوی دیگر ، آنها عمداً حذف كردند كه مسلمانان هرگز به دنبال انتقام از ظلم در حق خود نبوده اند" و بدین ترتیب نفرت فرانسه از مسلمانان را برانگیخت. در توییتر اما این جمله حذف نشد. یکی از کارمندان ماهاتیر گفت که کل پست توسط فیس بوک حذف شده است.

فیس بوک مالزی در نامه ای الکترونیکی اعلام کرد که پست ماهاتیر را به دلیل نقض سیاست های خود حذف کرده است. در این بیانیه آمده است: "ما سخنان نفرت را در فیس بوک مجاز نمی دانیم و هرگونه حمایت از خشونت ، مرگ یا آسیب جسمی را به شدت محکوم می کنیم."

اظهارات ماهاتیر ، نخست وزیر دو بار ، در پاسخ به درخواست ملتهای مسلمان برای تحریم محصولات فرانسه پس از آن بود که امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، اسلام را یک دین "در بحران" توصیف کرد و قول داد که به دنبال رادیکالیسم سرکوب کند. قتل معلم فرانسوی که به کلاس خود کاریکاتوری نشان داد که حضرت محمد را به تصویر می کشد.

اظهارات وی همچنین در حالی بود که یک مرد تونسی سه نفر را در کلیسایی در نیس فرانسه کشت. ماهاتیر درباره درگیری های فرهنگی بین جهان غرب و جهان اسلام نوشت ، و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را به دلیل ارتباط حمله روز پنجشنبه در نیس به اسلام محکوم کرد.

کمالا شیرین لاخدیر ، سفیر ایالات متحده در مالزی ، گفت که وی با اظهارات ماهاتیر "کاملاً مخالف" است. وی روز جمعه در بیانیه ای کوتاه گفت: "آزادی بیان یک حق است ، خواستار خشونت نیست."

اندرو گلدزینوفسکی ، کمیساریای عالی استرالیا در مالزی ، نوشت که حتی اگر ماهاتیر از خشونت واقعی حمایت نمی کند ، "در شرایط فعلی ، کلمات می توانند عواقب داشته باشند".

دومین دوره نخست وزیری ماهاتیر از سال 2018 ادامه داشت تا اینکه در فوریه سال 2020 از این کار منصرف شد.

وی به عنوان مدافع عقاید میانه رو اسلامی و سخنگوی منافع کشورهای در حال توسعه مورد توجه قرار گرفته است. در همان زمان ، وی به شدت جامعه و ملت های غربی و روابط آنها با جهان اسلام را مورد انتقاد قرار داد ، در حالی که به دلیل اظهارات ضد یهودی در اسرائیل و جاهای دیگر مورد نکوهش قرار گرفت.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن